Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hukkasi pankkini avainlukulistan

Vierailija
20.04.2019 |

Miten saan uuden?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä velat tekee vauvapalstalla?

Vierailija
42/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo keskustelu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2v hukkasi sisäkissan kun annoin hänen viedä sen valjaissa ulos ☹️

Vierailija
44/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä jeesustelun määrää. Ap on siis maalais-wt, jolla on hirveä lapsilauma ja on vain hyvää tuuria, että lapsia ei ole hukkunut läheiseen jokeen. Ap:n muksut kiusaa naapurimaatalojen eläimiä laitumella ja pihassa on autonromuja. Lisäksi ap on köyhä ja kerjää rahaa mummuilta ja sossusta.

Aikamoiset päätelmät yksittäisen tapauksen perusteella. Lapset ehtii touhata vaikka mitä. Itse olen "hukannut" lapseni miehen kanssa kaupungilla. Siis pienen lapsen, alle 2-vuotiaan. Minä siirryin lähemmäksi seuraamaan yhtä tapahtumaa tungokseen ja mies jäi taakse pienemmän lapsen kanssa. Lapsi sitten halusi siirtyä minun ja isomman sisaruksen luokse. Mies sanoi, että näki lapsen tulevan minun viereeni ja sitten yhtäkkiä palasin sieltä tungoksesta isomman lapsen kanssa. Pienempää ei näkynyt missään. Siinä sitten pyörittiin pitkin katua Helsingissä ja huudeltiin lasta yleisen hulinan keskellä. Lopulta muksu löytyi. Semmoista sattuu, vaikka olisi huolehtivainen, vähälapsinen, ei-köyhä ja vielä kaupunkilainen...

● Asun maalla ja täällä asuu ihan fiksujakin ihmisiä.

● Minulla on kaksi lasta ja saman verran hoitolapsia.

● Lähistöllä ei ole vesistöä.

● Naapuri asuu viiden kilometrin päässä eikä siellä ole eläimiä.

● Minulla on ihan hyvä auto ja romuksikin sitä joku voi kutsua.

● En kerjää rahaa vaan saan työstäni palkkaa.

Vierailija
45/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainlukulista? Kuulostaa samanlaiselta historialliselta vempaimelta kuin esim lankapuhelin.

Vierailija
46/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä jeesustelun määrää. Ap on siis maalais-wt, jolla on hirveä lapsilauma ja on vain hyvää tuuria, että lapsia ei ole hukkunut läheiseen jokeen. Ap:n muksut kiusaa naapurimaatalojen eläimiä laitumella ja pihassa on autonromuja. Lisäksi ap on köyhä ja kerjää rahaa mummuilta ja sossusta.

Aikamoiset päätelmät yksittäisen tapauksen perusteella. Lapset ehtii touhata vaikka mitä. Itse olen "hukannut" lapseni miehen kanssa kaupungilla. Siis pienen lapsen, alle 2-vuotiaan. Minä siirryin lähemmäksi seuraamaan yhtä tapahtumaa tungokseen ja mies jäi taakse pienemmän lapsen kanssa. Lapsi sitten halusi siirtyä minun ja isomman sisaruksen luokse. Mies sanoi, että näki lapsen tulevan minun viereeni ja sitten yhtäkkiä palasin sieltä tungoksesta isomman lapsen kanssa. Pienempää ei näkynyt missään. Siinä sitten pyörittiin pitkin katua Helsingissä ja huudeltiin lasta yleisen hulinan keskellä. Lopulta muksu löytyi. Semmoista sattuu, vaikka olisi huolehtivainen, vähälapsinen, ei-köyhä ja vielä kaupunkilainen...

• Olen hieman yksinkertainen, kun en tiedä että availukulistan saa pankista, vaikka sieltäpä sieltä tämän, hetken hukassa olleen, listankin sain. Siispä ilmoitan pphtoimistoon maanantaina, etten ole kykenevä lapsia hoitamaan, kun en jaksa enää ajatella eikä muistikaan toimi lainkaan.

Vierailija
47/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n huusholli taitaa olla tasoa kaatopaikka. Jos nyt ekaksi i siivoaisit tämän päivän, se lukulista putkahtaa sinun käteen taatusti. Jos taas olet saamaton ja vähällä varustettu ,laita se se 2- vuotias katolle meneville tikkaille ,jotta nousee katolle ja tilaa sitten palokunta.Toinen ,mitä voit tehdä,niin jätä tulitikut hänen ulottuvilleen ,että tuikkaa tuleen koko mörskän.Siinä ei tarvi sitten sinun siivota ja hässäkkä senkun jatkuu.

Vierailija
48/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä, joiden lapset vaan on niiin vilkkaita ja joille sattuu ja tapahtuu. Ei voi mitään.

Ei 2v kuulu yksin ulos, oli maaseutua tai isosisaruksia tahi ei.

Näistä maalaisketjuista tulee ainoastaan sellainen ajatus, että ilmeisesti olisi pikkulapsille turvallisempaa asua kaupungissa. Siellä on vähän pakko katsoa perään ja itsekin jalkautua pihamaalle lasten kanssa. Toki täälläkin jotkut lykkää 3-vuotiaat keskenään pihalle, mutta tosi harvassa niin välinpitämättömät vanhemmat on. Maaseutu on ilmeisesti tekosyy jättää taaperot heitteille.

Vierailija
49/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulista? Kuulostaa samanlaiselta historialliselta vempaimelta kuin esim lankapuhelin.

No mutta hienoa, ihan itsekö keksit noin hienon päätelmän? 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Vierailija
50/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodin ohjaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulista löytyi! Taisin olla liian hädissäni. Kysyin lapselta, että missä on äidin tärkeä paperi.

Vastasi: Te on tuolla kuolma-autotta ❤️️

Älkääkä nyt puuttuko lapsen kirjaimien osaamiseen.

Ihanko totta. Löytyikö te kuolma-autotta? Onko kuolma-auto minkä välinen? Tuleeko iti kohta teläs-kylpäntä kanssa ja antaa äitille pallua.

Mitä sinä oikeasti ajattelet? Pilkkaatko taaperon puhetta? Tyhmältähän se tietty kirjoitettuna näyttää, mutta kun työskentelen huostaanotettujen lasten (sinunko?) parissa niin välttämättä kaikki edes ~5-vuotiaat eivät ole puheessaan ikätasoaan vastaavassa tilanteessa. Heitä ei siltikään pilkata.

Eikö iti ole huomionut tinua tänä aamuna. Eikö ole koulinut tittiä.

Vierailija
51/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiin yhteyttä niin kuolettavat vanhan listan ja saat uuden 👍

Vierailija
52/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohtahan se jää aika turhaksi muutenki ku käyttöön tulee mobiiliavain. Ainakin osuuspankilla pakotetaan ottamaan se käyttöön jos meinaa laskujakaan maksaa.

Vierailija
53/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

• Olen hieman yksinkertainen, kun en tiedä että availukulistan saa pankista, vaikka sieltäpä sieltä tämän, hetken hukassa olleen, listankin sain. Siispä ilmoitan pphtoimistoon maanantaina, etten ole kykenevä lapsia hoitamaan, kun en jaksa enää ajatella eikä muistikaan toimi lainkaan.

Kiitos. Olen tosiaan niin yksinkertainen, että en edes tajua olevani yksinkertainen.

Mukavaa pääsiäistä sinulle 🌼

Vierailija
54/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka 2 vuotias lapsi voi hukata avianlukulistan? Ottiko mukaansa taskuun, kun lähti kylille vai?

Oli menossa autolla kylille lista taskussa.

Vierailija
55/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kohtahan se jää aika turhaksi muutenki ku käyttöön tulee mobiiliavain. Ainakin osuuspankilla pakotetaan ottamaan se käyttöön jos meinaa laskujakaan maksaa.

Totuutta on turha alapeukuttaa.

Vierailija
56/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkiin yhteyttä niin kuolettavat vanhan listan ja saat uuden 👍

Kiitos, mutta se löytyikin jo 😊

Hyvää pääsiäistä 🌻

Vierailija
57/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten joukossa kyllä avuttomia ihmisiä. Pelottavaa että saavat kuitenkin äänestää.

Vierailija
58/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olen tosiaan niin yksinkertainen, että en edes tajua olevani yksinkertainen.

Mukavaa pääsiäistä sinulle 🌼

Noinhan se on, ei yksinkertainen tajua olevansa yksinkertainen, jos tajuaisi, niin ei olisi, siis yksinkertainen.

Vierailija
59/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkodin ohjaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulista löytyi! Taisin olla liian hädissäni. Kysyin lapselta, että missä on äidin tärkeä paperi.

Vastasi: Te on tuolla kuolma-autotta ❤️️

Älkääkä nyt puuttuko lapsen kirjaimien osaamiseen.

Ihanko totta. Löytyikö te kuolma-autotta? Onko kuolma-auto minkä välinen? Tuleeko iti kohta teläs-kylpäntä kanssa ja antaa äitille pallua.

Mitä sinä oikeasti ajattelet? Pilkkaatko taaperon puhetta? Tyhmältähän se tietty kirjoitettuna näyttää, mutta kun työskentelen huostaanotettujen lasten (sinunko?) parissa niin välttämättä kaikki edes ~5-vuotiaat eivät ole puheessaan ikätasoaan vastaavassa tilanteessa. Heitä ei siltikään pilkata.

Eikö iti ole huomionut tinua tänä aamuna. Eikö ole koulinut tittiä.

Eikö sinua hävetä kirjoittaa noin uskomattoman typerää tekstiä? Minua hävettää sinun puolestasi, ja säälittää. On varmasti hirveää elää, kun on noin tyhmä kuin sinä olet.

Vierailija
60/63 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 2-v ulkoile yksin

Ulkoilee. Sisaruksiensa kanssa. Maalla. Aidatulla pihalla.

Ei kaksivuotias voi olla isompien vastuulla. Niin pieni on aina vanhempien vastuulla. Ehkä sitten joskus neli-viisivuotiaana voi ajatella, että voi olla isompien kanssa ilman äidin ja isän valvovaa silmää omassa pihassa.

Onko teillä kaikenlaisia työkalujakin pitkin pihaa? Meinaan jos autotkin ovat lukitsematta pihassa.

Meillä on tuossa lähellä yksi talo, jossa on "10" lasta - ainakin niitä näyttää olevan aivan tuhottomasti - enkä ole koskaan nähnyt aikuisia pihassa valvomassa mukuloita. Täälläpäin siis noin iso katras on poikkeuksellinen, en tiedä olisivatko jotain lahkolaisia. Mutta siis, monta kertaa olen ohi mennessäni miettinyt, ettei ole kuin ajan kysymys, kun joku heistä hukkuu vieressä virtaavaan jokeen. Joen ja pihan välissä ei ole minkäänlaista aitaa. Pihassa on myös iso tramppa, jossa hyppii aina vähintään kolme mukulaa yhtäaikaa, ja muutama fillaroi autotiellä ympyrää (ilman kypärää tietty), vaikka siinä on vilkkaasti liikennöity risteys ja kaupan piha tien toisella puolella. Ehkäpä vanhemmat sitten ajattelevat, että Herra antaa, Herra ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän