Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua...pikkuveljelle nimi

21.05.2006 |

Isoveljellä oli nimi valmiina aikanaan jo mahassa ja syntymän jälkeenkin nimi sopi täydellisesti: Joonatan TOIVO Tapani. Nyt hänelle on syntynyt erittäin raskaan ja rankkoja kokemuksia sisältäneen raskausajan jälkeen ihana pikkuveli. Yöunet kuitenkin alkavat jo mennä, kun pikkumiehellä on ikää jo 5 viikkoa eikä nimeä vieläkään...Yhdeksi nimeksi haluan Samuelin, koska se on merkityksellisesti lähellä Joonatania, joka merkitsee " Given of God" .

Minä haluaisin merkitysnimen, mutta lähipiirin " jury" ei meinaa hyväksyä sellaista, vaan ehdottelee mm. Einoa...

Omalla listallani ovat mm. Onni (ehkä liian suosittu minun makuuni ja moni sanoo, että on hoopo yhdistelmä Toivo&Onni), Oiva, Veikka, Aarre, Sulo, Voitto, Onni-Veikka...

Auttakaa ystävät hyvät. Olen jo vähän huolissani, ettei tästä mitään tule...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojusta tuli Samuel Onni Aarre. Hän on TODELLA nimensä veroinen, tosin kutsumanimeksi ei vieläkään ole mikään noista vakiintunut yksinään. Rakkaalla lapsella on monta nimeä <3 <3 <3

Kommentteja on tullut kahdenlaisia: toiset ovat ihastelleet nimeä, mutta toiset ovat kauhistelleet, kuinka poikaa tullaan myöhemmin kiusaamaan...

Olen niin onnellinen pojistani ja pieni haave on vielä sydämessä, josko saisin vielä kokea lapsen saamisen onnen uudestaan, olisi vielä meidän perheessä tilaa Pikku-Oivalle, Pikku-Voitolle tai vaikkapa Pikku-Lahjalle :-)

Suuri kiitos kaikille ehdotuksista ja avusta!

Vierailija
2/27 |
23.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljellehän sopisi vaikka

Julius OIVA Ilmari

Juhani ARVO Olavi

Elias ONNI Elmeri...

Vierailija
4/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nameless72:

Isoveljellä oli nimi valmiina aikanaan jo mahassa ja syntymän jälkeenkin nimi sopi täydellisesti: Joonatan TOIVO Tapani.

Yhdeksi nimeksi haluan Samuelin, koska se on merkityksellisesti lähellä Joonatania, joka merkitsee " Given of God" .

Omalla listallani ovat mm. Onni (ehkä liian suosittu minun makuuni ja moni sanoo, että on hoopo yhdistelmä Toivo&Onni), Oiva, Veikka, Aarre, Sulo, Voitto, Onni-Veikka...

Elikkä ehdotan siis ehdottomasti OIVAA!

Samuel OIVA Anttoni

Samuel OIVA Julius

Samuel OIVA Juhani

Samuel OIVA Johannes

Samuel OIVA Tapio

Samuel OIVA Viljami

Samuel OIVA Verneri

Samuel OIVA Valtteri

Mitäs tykkäät?

iida

Vierailija
5/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel Aarre Vilhelmi

Samuel Aarre Sakari

Samuel Aarre Antero

Samuel Aarre Anselmi

Vierailija
6/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse erityisesti

Samuel OIVA Mikael

Samuel OIVA Tapio tai

Samuel OIVA Vilhelmi

Nämä kaikki kolmannet nimet ovat suvusta.

" Jury" on kuitenkin sitä mieltä, että Oiva ja Toivo ovat liian lähellä toisiaan ja että Oivaa kiusattaisiin nimestä :-/ Juryyn kuuluvat ovat läheisiä ystäviäni, joten eiväthän he nimeä päätä, mutta he saavat vahvoilla mielipiteillään kyllä pääni ihan pyörälle...

Vierailija
7/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka tämän tyyliset nimet ei olekaan makuuni.

Vierailija
8/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuel ONNI ________

Vierailija
9/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pitäkö minua ihan kahjona ;), mutta samalla kun olin lukenut kirjoituksesi, niin mieleeni välähti nimi Taisto. Ei ainakaan jokaisella pojalla olisi samaa nimeä :).

10/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo

Urho

Armas

Koitto

Veli

Auvo

Ahti

Otso

Oma

Taito

Touko

Terho

Miellyttikö noista mikään???

11/27 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo ja Tarmo..ihastuttava veljeskaksikko :o)!!

Vierailija
12/27 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nameless72:

kyllä itse erityisesti

Samuel OIVA Mikael

Samuel OIVA Tapio tai

Samuel OIVA Vilhelmi

Nämä kaikki kolmannet nimet ovat suvusta.

" Jury" on kuitenkin sitä mieltä, että Oiva ja Toivo ovat liian lähellä toisiaan ja että Oivaa kiusattaisiin nimestä :-/ Juryyn kuuluvat ovat läheisiä ystäviäni, joten eiväthän he nimeä päätä, mutta he saavat vahvoilla mielipiteillään kyllä pääni ihan pyörälle...

Mieletäni " jury" on nyt pahasti hakoteillä, Oiva ja Toivo eivät mitenkään ole liian lähellä toisiaan; Toivossa on 5 kirjaina, Oivassa 4, Toivo alkaa konsonantilla, Oiva vokaalilla, Toivo loppuu o-kirjaimeen, Oiva a:han. Ok, molemmissa on todellakin -oiv- keskellä mutta entä sitten, kai nyt veljesten nimissä saa sentään jotain samaakin olla?

Tutullani on Mika ja Mikko, mielestäni ne ovat liian lähellä toisiaan, eri muotoja samasta nimestä (Mikael).

Ja miksi Oivaa kiusattaisiin? Mielestäni Oiva ei ole sen ihmeellisempi nimi kuin Toivo, Onni tai Otto, jotka ovat koko ajan suositumpia ja suositumpia.

Jos Oivalle pitäisi todellakin kesiä joku muu nimi, niin miten olisi Arvo?

Toivo ja Arvo (eivät ainakaan liian samanlaisia?) Mielestäni Oiva kuitenkin kuulostaa kauniimmalta. Aarre ja Armas ovat myös kivoja nimiä mutta kyllä mielestäni Oiva vie voiton kaikista (vai olisiko Voitto sittenkin paras?) Toivo ja Voitto...

Valitse kuitenkin nimi, joka itsestäsi ja omasta lähiperheestäsi on paras, niin ei tarvitse myöhemmin katua!

Terveisin, iida

Vierailija
13/27 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minustakin kaikki hyviä ja olen samaa mieltä että Oiva ei ole liian samanlainen.

Taisto on ihana nimi!

Vierailija
14/27 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotanut

Samuel Oiva Olavi

Harmi jos " jurysi" ei hyväksy Oivaa... :( Mainio nimi.

Samuel Ohto Olavi

Samuel Otto Olavi

Samuel Aarre Akseli

Samuel Aarre Aatami

Vierailija
15/27 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Samuel TARMO Tapani ???

16/27 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAHTO ois myös ihana Toivon veikalle..lapsia on toivottu ja tahdottu varmasti kovasti ;o)!!Olis merkitykseltään oikeastaan samat!!

Vierailija
17/27 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miten olisi kovaa vauhtia yleistyvä Sisu?

Meillä on kohta vuoden täyttävä Sisu-poika ja oli mukava antaa se nimi, kun meilläkin oli raskauden ja synnytyksen kanssa ongelmia, joten poika on nimensä veroinen. On merkitysnimi, kuten toivoit (meilläkin se on lasten nimiä yhdistävä tekijä).

Eli miten olisi:

Samuel Sisu Anselmi

Samuel Sisu _______

Miltä kuullostaa?

Vierailija
18/27 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä minustakin ! Nimessä juuri sitä suomalaista voimaa ja reipas suloinen nimi, sopii veikan kanssa erikoisen hyvin.

Vierailija
19/27 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonatan TOIVO Tapanin pikkuveljelle nimeksi

Samuel VEIKKO Tapio

Samuel OSMO Tapio

Samuel NIILO Tapio

Tässä kolme erilaista nimeä, jotka sopisivat Toivon kanssa, kuitenkin.

Vierailija
20/27 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä ja monista hyvistä ehdotuksista!

Tykkäsin kovasti mm. Tarmosta ja Sisusta, mutta juuri tälle pikkumiehelle ne eivät minusta sovi. Voittoa ajattelin raskausaikana kovastikin, mutta minusta sekään ei nyt jotenkin ole oikea nimi tälle herralle. Onni ja Oiva sekä Onni-Veikka tai Onni Veikka ovat ehkä mieleisimmät minulle nyt. Toki, jos joku " musta hevonen" tulisi, niin saattaisin kyllä innostua siitäkin ihan ex tempore...Juryni kuitenkin teilaa nuo kaikki minulle tällä hetkellä mieluisimmat nimet, mutta periaatteessa se ei kuitenkaan saisi haitata, eihän heidän lapsestaan ole kyse. Silti olen herkkä kommenteille :-/

Samuelista pitäisin edelleen kiinni ja mieluiten haluaisin samanlaisen nimen rakenteen kuin esikoisellakin. Silti esim. Samuel Onni Aarre tai Samuel Onni Veikka kuulostavat kyllä vähän tökeröiltä, vai mitä?

Onnissa minua huolettaa aina vain nimen yleisyys...Oiva olisi persoonallisempi ja tykkään siitä koko ajan enemmän. Sain kuitenkin viikonloppuna viimeksi kommenttia, että Toivo ja Oiva ovat ihan liian samalaiset, ei käy...

Olisi ihanaa, jos saisin teistä edelleen pohdinta- ja kommentointiseuraa!

KIITOS!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä