Opas naisille markkina-arvojensa ymmärtämiseksi
Olen vuosien varrella törmännyt netissä lukuisiin naisten kirjoituksiin, joissa naiset päivittelevät huonoja tuloksiaan miesrintamalla: miehet eivät sitoudu (Kuvio 1. Keskivertonaisen seksi- ja parisuhdemarkkina-arvo). Tarkastelen ilmiötä kolmen Suomi24 nettikeskustelun kautta. Kirjoituksessa Miehillä ei mitään tasovaatimuksia sanotaan seuraavasti:
Mikä siinä on, että miehet ei vaadi mitään tasoa naisilta nykyään? Olin viime viikonloppuna baarissa poikaystäväni kaveriporukan kanssa. Seurueeseen liittyi muutama vieras nainen, joita nämä kaveriporukan miehet yrittivät sitten kilpaa "iskeä". Naiset olivat aivan kamalia, (myös näiden miesten mielestä), mutta se ei tuntunut menoa haittaavan. Juomaa tarjoiltiin avokätisesti ja yritettiin päästä saatille. Naiset olivat ulkonäöltään ihan nättejä (no siis paljon meikkiä, trendikkäitä, toinen oli huomattavasti ylipainoinen mutta ihan kaunis kasvoista), mutta naisten käytös oli tosi karmaisevaa. Hirveän ylimielisiä, ilkeitä, ivallisia, itsekeskeisiä jne. Joo ymmärrän, että eipä olleet nämä tuntemani miehet todellakaan kiinnostuneita naisista muuta kuin yksi asia mielessä. Mutta kelpaako siihen kuka tahansa? Vaikka olisi kuinka tyhmä muija ei mitään väliä jos vaan saa? Niinkö?
Kuvion 1 laatikko E selittää ilmiön seuraavasti. Keskivertonaiset kelpaavat yhdenyön partnereiksi noin 90 prosentille miehistä riippumatta siitä, kuinka kamalia naiset ovat luonteeltaan. Kirjoittaja tekee osuvan huomion:
Eniten ärsyttää että kun miehet pyörii näiden naisten ympärillä se vaan kasvattaa niiden paskamaista käytöstä.
Aivan totta. Koska miehiä pyörii naisten ympärillä riippumatta siitä, kuinka hirveää naisten käytös on, se kasvattaa naisia narsismiin ja muista piittaamattomaan luonteenlaatuun. Miksi panostaa luonteeseen, kun sillä ei ole baarimenekin kannalta juuri mitään merkitystä? Ongelma tulee toki vastaan silloin, jos halutaan päästä pitempiin suhteisiin miesten kanssa.
Kirjoituksessa Mukavia miehiä ei ole sanotaan seuraavaa:
Olen vajaan vuoden ollut nyt sinkkuna, olen aika paljon baareissa pyörinyt ja hankkinut uusia tuttavuuksia. Näitä miehiä ei kuitenkaan kiinnosta seurustelu vaan baareissa juokseminen ja sinkkuelämä yleensä, eli olen vain joku yhden illan korkeintaan parinviikon viihdyke heille. Miehiä on tullut kahlattua läpi jo ihan kiitettävästi miten voi olla että mistään ei saa normaalia mukavaa miestä.
Kommentit (34)
Mulla ei ainakaan naisena ole minkäänlaista käsitystä siitä, mikä mun tasoni tai markkina-arvoni on. Eikä kyllä kiinnostakaan. Arvoni kyllä tiedän.
Minun ei tarvitse miettiä tuollaisia. Minulla ei ole markkina-arvoa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaikki miehet hakee seksiä naiselta, mutta myös parisuhdetta samalla. Jos nainen antaa heti, niin parisuhde ainesta hän ei ole - seksi toki otetaan vastaan. Ne taas jotka ymmärtävät pihdata saavat ns. "statuksen" mahdollista vaimomateriaalia.
mies50v
Veikkaan, että 98,9% suomalaisista heteromiehistä ei pudota naista vaimoehdokkaistaan, vaikka harrastaisi hänen kanssaan seksiä tapaamispäivänä.
Naiset ovat alfauroiden perään, mutta ongelma on se että naiset eivät osaa arvioida kuka on alfauros. Useimmat naiset luulevat että joku formulakuski tai jääkiekkoilija on alfauros. Ei ole.
Tai sitten naiset luulevat että alfauros on se, jolla on hieno auto, ymmärtämättä, että auto on todennäköisesti pankin tms. Varsin pinnallisin keinoin naiset etsiytyvät miesten seuralaisiksi.
Ap, ala kirjeenvaihtoon Michael Penttilän kanssa.
Siis miettiikö joku nainen tosissaan, miksi ei saa miesystävää, vaikka antaa heti vieraalle pershettä? Kuka nyt ilmaisen kanssa haluaa mitään tosissaan? Mistä tämä meininki on peräisin ja levitetty koko Suomeen ikään kuin normaalina... vasurisuvuista? Ei siinä mitään, että oma keho on halpa, mutta tuo ihmettely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaikki miehet hakee seksiä naiselta, mutta myös parisuhdetta samalla. Jos nainen antaa heti, niin parisuhde ainesta hän ei ole - seksi toki otetaan vastaan. Ne taas jotka ymmärtävät pihdata saavat ns. "statuksen" mahdollista vaimomateriaalia.
mies50v
Veikkaan, että 98,9% suomalaisista heteromiehistä ei pudota naista vaimoehdokkaistaan, vaikka harrastaisi hänen kanssaan seksiä tapaamispäivänä.
Näin ei ole, sillä kun miehen ei tarvii yhtään saalistaa, hän ei ihastu. Ei kunnioita. Panosuhde voi kyllä muodostua, mutta naisen arvostus jää uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies50v
Näin ei ole, sillä kun miehen ei tarvii yhtään saalistaa, hän ei ihastu. Ei kunnioita. Panosuhde voi kyllä muodostua, mutta naisen arvostus jää uupumaan.
Ok.
(Tosin omalla kohdallani yhden yön pokaus johti avioliittoon, mutta ilmeisesti taaskaan ei ole tarkoitus käydä dialogia vaan palstamies/-miehet kertovat täällä "faktoja". Jos noin on, niin sittenhän meidän muiden ei kannata keskusteluun edes osallistua.)
Ei kiinnosta tasot, seksiä en harrasta ennen avioliittoa ja jos mieleistä miestä ei tule joka tykkää myös minusta niin sitten olen ilman.
Olin puutteessa. Halusin seksiä. Meillä oli yhdet seksitreffit. Siihen sen piti jäädäkin.
Rakkaussuhteessa ollaan.
Ei kun, tämähän on mahdotonta. Pahoittelen. Tarviiko ilmoittaa miehelle, ettei me VOIDA rakastaa toisiamme?
Peräänkuulutan yhä tunteita. Ihastumista. Rakastumista. YKSIKÄÄN palstauli tasohourailija ei ole maininnut niitä kertaakaan.
Kiinnostaa, onko teillä tunteita?
"Markkina-arvoilleni" viittaan kintaalla.
Ai niin, teidän asteikollanne rakkaani on alfa. Mitä väliä?? N
Vaikka mitä todistelette suu vaahdossa, en tule antamaan pildeä palstalla vinkuville miehille. Kannattaisiko teidän käydä useammin ulkona ja jättää palstailu vähemmälle?
No miten te ääliöt selitätte sen, että hyvätasoiselle naiselle käy noin parikymppisenä kun kaikki ovat nuoria ja tyhmiä, mutta sitten kolmekybäsenä löytää hyvätasoisen miehen?
Juuri näin. Miehiä voi siis ”huijata” juoksemaan perässä. Nimenomaan pihtaaminen on tehokkain keino palauttaa miehet sitoutujiksi.