Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee sen väkivallan raja, jota ei enää selittely pelasta?

Vierailija
19.04.2019 |

Seurustelen miehen kanssa, jonka käytös on alusta saakka ollut hiukan erikoista. Mies on ollut minusta koko ajan ”liian” ihastunut ja olen tuntenut joutuvani olemaan vähän varpaillani koko ajan siksi, että mies hermostuu todella pienistä asioista ja kärpäsestä paisuu usein todellinen härkänen.

Tilanne kärjistyi siihen, että molemmat viiniä vähän liikaa juotuamme rupesimme riitelemään. Sanoin suoraan asioista, jotka minua ärsyttävät miehessä (mm. miehen tapa suhtautua pieniin vastoinkäymisiin raivaamalla lapsenomaisesti, heikot elämänhallintataidot) ja mies vimmastui tästä aivan suunnattomasti. Heitti mm. päälleni ensin lasin vettä, sen jälkeen lasillisen viiniä. Muistan itse vain istuneeni järkyttyneenä sohvalla ja miettineeni, missä vaiheessa soitan hätänumeroon. Mies jatkoi raivoamistaan ja ilmeisesti häntä fyysinen rauhallisuuteni vain ärsytti. Lopulta hän heitti minua lasilla, joka onneksi lensi pääni ohitse kovaa vauhtia rikkoutuen seinään takanani. Tämän jälkeen mies vielä ravisteli minua hartioista niin, että puseroni meni rikki.

Em. episodin jälkeen en ole osannut suhtautua mieheen mitenkään. Mies on pyytänyt jälkikäteen anteeksi mutten osaa antaa anteeksi. Puoli vuotta ollaan tunnettu, laitanko tähän pisteen?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä ns. kantasuomalainen mies? Jos on, kannattaa ohjata hoitoon.

? Kantiksissa pahuus on vain väliaikainen mielenterveysongelma, mutta muissa ilmeisesti jotain sisäsyntyistä pahuutta, johon ei auta mikään?

Jos mies on kasvanut kulttuurissa, jossa nainen on miehen omaisuutta, on aika pitkä koulutusoperaatio tiedossa eikä se ole varsinaisesti yhteiskunnan ongelma.

Yleensä kantasuomalainen tajuaa tekevänsä väärin.

Aika iso ero ja on yllättävää, jollet sitä huomaa itse.

Ei-kantasuomalainen väkivaltainen ei välttämättä kuulu mihinkään sellaiseen kulttuuriin, joihin kuuluu väkivalta. Ei-kantasuomalainen voi olla myös on asunut Suomessa pienestä pitäen, ja hänen väkivaltaisuuden syyt voivat olla samanlaisia kuin suomalaisellakin.

Ei-kantasuomalainenkin voi olla "yhteiskunnan ongelma" siinä missä kantiskin, ja etenkin jos on tämän maan asukas, niin täällä on oikeus hoitoon ja hoidon tarve voi olla vähintään yhtä suuri kuin kantasuomalaisella.

Vierailija
42/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy kumppanilta sellaista käytöstä jota en hyväksyisi ystävältäkään. Minulle raja menisi siis jo tuossa pikkuasioista hermonsa menettämisessä ja raivoamisessa, väkivallan uhkasta nyt puhumattakaan. En olisi ihmisen kanssa jonka tapa riidellä on huutaa ja haukkua toista, aikuiset osaa kyllä selvittää erimielisyydet puhumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnilla ole rajaa sen suhteen onko se pieni, tai suuri. Kaikki mika in vaarin, on vaarin, ja pitaa hylata, ja kaikki mika taas on totuus , siis hyva pitaa jattaa jaljelle.

Se on taysin joko tai. Ei siina ole mitaan asteita.

Vierailija
44/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmnjmnt kirjoitti:

Ei synnilla ole rajaa sen suhteen onko se pieni, tai suuri. Kaikki mika in vaarin, on vaarin, ja pitaa hylata, ja kaikki mika taas on totuus , siis hyva pitaa jattaa jaljelle.

Se on taysin joko tai. Ei siina ole mitaan asteita.

Lisays:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3446576/kuolleista-nouseva-voittaja#com…

Vierailija
45/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestä ollaan eroamassa kun käyttäytyy noin mutta jos nainen tekee noin... Sillä vaan on huono päivä.

Eroa ihmeessä jos olet mies ja sinua heitellään tavaroilla.

Vierailija
46/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enbuskella on tuohon selvä vastaus tämän päivän iltalehden kolumnissa. Syy on varmaan ap:n, joka on ansainnut väkivallan olemalla henkisesti väkivaltainen.

En ole itse tuota mieltä. Ap, lähde heti, tuo tulee pahemaan. Raja on jo ylittynyt.

Vierailija
47/47 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä