Koko maailma vaatii multa kyläilyjä pääsiäisenä. En kestä.
Järkyttävän tiukka kevät työn puolesta ja olen ihan univeloissa ja väsynyt. Lisäksi kotona asiat hoitamatta kun ei ole jaksanut eikä ehtinyt.
No nyt kun on 4 päivää pääsiäisvapaita, niin eikös kaikki vaadi meitä kylään. Ja jos ei vaadi niin ovat änkeämässä meille. Meidän olisi pitänyt mennä NELJÄÄN paikkaan kylään (syömään ja oleilemaan, ei vain piipahtamaan), pe, la, su ja ma. Joka päivä siis. Sen lisäksi meille tuli eilen torstaina vieraita yllättäen, joita en voinut ohjata ulos. Ja nyt on lisäksi vielä kolme tahoa laittanut viestiä että haluavat tulla käymään.
Mikä hemmetti siinä on että ei koskaan saa olla rauhassa.
Suostuin kolmeen kyläilyyn, yhden päivän sain pidettyä itselläni.
Kommentit (29)
Helppohan on mennä kylään, siis muutamaksi tunniksi, ei yöksi. Mutta ketään ei ole pakko ottaa vastaan omaan kotiin jos ei jaksa. Kerrot vaikka rehellisesti, että olet ihan poikki. Fiksut ymmärtää tuon asian eivätkä enää tarjoudu kyläilemään.
No ei sun ainakaan meille tartte tulla, enkä taida itsekään olla kiinnostunut tulemaan teille.
Mutta joo, opettele sanomaan ei.
No jos et kehtaa sanoa, ettei huvita etkä jaksa niin norovirus on aina hyvä veruke. Kukaan ei halua sinua kylään eikä kukaan myöskään tuppaudu teille...👍
Sellaista se pienen lapsen elämä on. Mutta älä huoli kyllä ehkä jo teininä saat jäädä kyläilyistä pois, mikäli olet muuten ihan toimivaltainen ihminen.
Jos sulla on puoliso ja lapsia, anna heidän kyläillä, jos he jaksavat, ja jää itse nukkumaan.
Jos et uskalla kieltäytyä, miksi et sanonut olevasi kipeä?
Juu norovirus paras, kukaan ei halunnut olla tekemisissä kanssani pariin viikkoon kun minulla oli se oikeasti. Saat olla vapunkin vielä rauhassa, jess..
Sanot, että nyt on muuta ohjelmaa. Ja ehdotat itsellesi sopivampaa aikaa.
Sori, varasin just Tallinnan reissun
Ymmärrettävää, että rassaa tuollanen, mutta eihän niihin kutsuihin ole sulla mitään velvollisuutta suostua!
Mä olisin suostunut korkeintaan yhteen kyläilyyn.
Itsellä sama juttu kuin AP:lla. Missä vaiheessa pääsiäisestä on tullut joulua vastaava vierailuhelvetti? Onko muilla ihmisillä niin s*tanan tylsää / kamalaa että ei kestä vapaita ilman että joku tulee heitä viihdyttämään? Itse nauttisin kotona vietetystä vapaasta, aivan rauhassa, mutta nyt saa olla joko tylyttämässä tai olla menossa joka päivä johonkin. Ei siis aamulla, eikä illalla, vaan tietenkin keskellä päivää.
No buhuu. On se kyllä ihan kamalaa, että on niin paljon mummoja, serkkuja, vanhempia, sisaruksia, ystäviä ja ties mitä ja kaikki ne haluaa palan minusta! Ja joo tiedän kyllä olevani ihana ja plaa plaa, mutta mulla on ollut TOSI raskasta ja kiireistä. Koska ymmärrän suosioni ja olen hyvin miellyttävä ihminen, en tietenkään voi kohteliaasti vaan kieltäytyä vaan sen sijaan uhriudun seurani suuresta suosiosta mamma-palstalla.
Uskomattoman aggressiivisesti täällä jotkut suhtautuvat ihan kyläilypyyntöihin. Ymmärrän, että jossain tilanteessa se vain on liikaa, mutta eikö silloin voi vain kieltäytyä.
En minäkään oikein ymmärrä ongelmaa. Tosin mä osaan sanoa "nyt ei käy". Sekin kannattaa opetella, että sun ei tarvi selitellä ja perustella, riittää kun sanot ei.
Ihmettelen aina näissä keskusteluissa, että kuinka ristuksen avuttomia ihmiset ovat. Jos ei osaa avata suutaan, niin kärsiköön sitten.
No hyi kauhistus kun sulla on läheisiä!!!! Joillakin ei ole ketään läheisiä eikä kukaan pyydä ikinä kylään mihinkään tai tule käymään.
Valivali. Opettele sanomaan ei äläkä ulise, aikuinen ihminen. Työmäärä kannattaa myös opetella pitämään kohtuullisena eikä suostua kaikkeen mitä työnantaja vaatii.
Miks sä teet niin paljo töitä ettet ehdi mitään muuta tekemään? Onko tuo kivaa elämää..?
Ja ei sun tarvi muuta kun avata suusi ja sanoa ei.
Ei tarvitse ketään miellyttää, jos ei halua.
Voi kun olisikin kutsuja tai kehtaisi itse kutsua vieraita. Niin monesti kieltäydytty ja ns avoimeen kutsuunkaan ei ole reagoitu.
No älä suostu!