Miten rukoilen kun ei usko riitä siihen että minua kuullaan?
Tähänkään asti ei ole rukousta kuultu joten ei ole enää uskoa rukoilla. Olen rukouksen suhteen nykyään yhtä välinpitämätön kuin Jumala.
Kommentit (13)
Esirukous? Esim. Sansa.fi, ihmiset rukoilee toistensa rukousten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä rukoilet? Miksi rukoilet, jos et usko, että sinua kuullaan? Onko se ala-asteelta asti iskostettu Jumala oikeasti jumalasi vai ehkä jokin muu korkeampi voima? Mistä tiedät, ettei sinua ole kuultu - entä jos pyyntösi on liian vaikea tai jumalan/Jumalan mielestä väärä ratkaisu sinulle?
Itse rukoilin joskus kovasti apua yhteen asiaan enkä saanut vastausta. Kysyin kirkosta miksei Jumala vastaa ja he kertoivat, että joskus, kun tuntuu, ettei Jumala vastaa, Hän onkin ihan vieressä.
No ei sekään ole vastaus rukoukseen jos Jumala on vieressä. Kyllä kommunikaatio ja rukouksiin vastaaminen vaatii enemmän. Vastasit pitkälti uusilla kysymysillä....mut joo en minäkään ymmärrä miksi Jumala ei toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä rukoilet? Miksi rukoilet, jos et usko, että sinua kuullaan? Onko se ala-asteelta asti iskostettu Jumala oikeasti jumalasi vai ehkä jokin muu korkeampi voima? Mistä tiedät, ettei sinua ole kuultu - entä jos pyyntösi on liian vaikea tai jumalan/Jumalan mielestä väärä ratkaisu sinulle?
Itse rukoilin joskus kovasti apua yhteen asiaan enkä saanut vastausta. Kysyin kirkosta miksei Jumala vastaa ja he kertoivat, että joskus, kun tuntuu, ettei Jumala vastaa, Hän onkin ihan vieressä.
No ei sekään ole vastaus rukoukseen jos Jumala on vieressä. Kyllä kommunikaatio ja rukouksiin vastaaminen vaatii enemmän. Vastasit pitkälti uusilla kysymysillä....mut joo en minäkään ymmärrä miksi Jumala ei toimi
Ei olekaan, mutta se on hyvä muistaa: Jumala ei ole hylännyt, vaikka tuntuisi siltä.
Paljon kysymyksiä, koska uskossa on paljon omaa itseä, eli kannattaa tarkastella sitä uskoa siltä kannalta, ettei ole painunut liiaksi muottiin. Itse luulin uskovani kristinuskon Jumalaan, mutta Raamattua luettuani totesin, ettei se ole minun jumalani.
Käy joskus kirkossa juttelemassa jonkun kanssa (en suosittele kirkon chattia, itse sain niin ylimielisen keskustelukumppanin sieltä), ehkä heillä on parempi vastaus, ehkä he saavat lukon sinun ja Jumalan väliltä auki.
En tiedä. Mutta muistan sua iltarukouksessa.
Haistattele ja kehoita iskemään salamalla.
Kun mitään ei tapahdu, ymmärrät ettei ole mitään korkeampaa voimaa vaan suurin osa ihmisistä on sairaita.
Ei rukous ole mikään pyyntöautomaatti.
Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itse itseään.
Joskus rukousvastaus on, että omat voimasi riittävät, et tarvitse apua.
Ensinnäkin. Onko sinulla elämässäsi syntiä joka estää rukouselämän? Sinun täytyy pyytää Herraa näyttämään jos sinulla on syntiä josta Jumala haluaa sinun tekevän parannuksen. Onko uskonelämäsi muuten kunnossa? Jos ei ole, pyydä Jeesukselta anteeksi syntejäsi ja pyydä hänet elämäsi Herraksi.
Jumala vastaa rukouksiin. Usein vastaus ei tule heti ja se voi olla myös kielteinen. Tai vastaus voi olla:odota. Jos Herra sulkee ovia elämässämme, se on meidän parhaaksi sillä Jumala tietää mikä meille on parasta. Ihmisen oma tahto ei aina ole linjassa Jumalan tahdon kanssa. Täytyy luottaa Jumalaan ja nöyrtyä Hänen tahtoonsa ja ajoitukseensa. Voi myös olla että Herra sanoo sinulle:odota. Sen tarkoituksena on vahvistaa uskoasi, ja sinun tulee jatkaa ja jatkaa rukousta niin kauan kunnes saat vastauksen. Herra katsoo mitä on sydämmelläsi.
Jumala on luvannut vastata kaikkiin rukouksiimme. "Mitä tahansa te uskossa rukoillen pyydätte, se te saatte."(Matt. 21:21.)
Meditointi on paras "rukouksen" muoto. Jumalia on turha sotkea mihinkään.
https://www.tv7.fi/vod/player/38311/
Herra opeta minua: Rukousvastaukset. Erittäin hyvää opetusta rukoilemisesta!
Ei tule auttamaan, jos noin on. Siis rukoilu. Mä en koskaan rukoillessani mieti, kuka sen kuulee. On auttanut, ihme kyllä.
Jumala vastasi Jobille, kun tämä halusi tietää syyn onnettomuuksiinsa:
"Pää kii jätkä, sä et mitään tajuu!"
Jumala vastasi Jobille että tämä ei saa kyseenalaistaa Herran tahtoa ja siunasi Jobia lopulta suurella määrällä jälkeläisiä, karjaa ja mitä vielä.