Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi parhaiten lopettaa juomisen?

Vierailija
18.04.2019 |

Hei, en tiedä onko typerä kysymys vai ei, mutta kysyn silti (eipähän tässä menetä mitään). Mutta itellä siis se tilanne, kohta ikää plakkarissa 24v (täytän ensi kuussa), mutta alkomaholia kulunut reippaasti teini-iästä lähtien. En edes tiedä miksi juon. Teininä oli kiva juopotella salaa kenenkään tietämättä, mutta 18v:nä jäin kunnolla koukkuun viinaksiin (inttiajan eli omalta osalta 9kk pystyin olemaan kuitenkin juomatta, pääsääntöisesti), mutta intin jälkeen lähtenyt taas kunnon putki päälle ja ihme että olen edes tässä kirjoittamassa tätä. Kuitenkin, koulut ja työt sujuneet ilman ongelmia, mutta vapaa-ajalla päivät menevät pullojen parissa ja viimein aloin kyllästyä tähän, kun vieläkin melko pienituloisena rahat kuluvat enimmäkseen viinaan. Miten pääsisi parhaiten eroon tästä? Tuntuu, että viina turruttanut aivot jo ihan täysin iästä huolimatta, vaikka "tuhtia juoppoutta" onkin takana vasta n.6 vuotta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tosin olen 29, ja aloin juomaan vasta 18 vuotiaana.

Tälläkin hetkellä juuri aukaisin juoman, aina sitä joku teko syy löytyy minulla. "pääsiäinen kyllä ne muutkin varmasti juo ja grillaa jne"

Tosin tämä minun pääsiäinen, kohta kestänyt jo jonkun aikaa. Sitten on vappu ja juhannus jne. 

Haluaisin jollain tapaa rauhoittaa tätä juomista.

Ikää on jo ihan tarpeeksi, ja haluaisin takaisin normaalin ihmisen kirjoihin :( 

Vierailija
2/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia on että päätät olla juomatta. Toinen asia on että pysyt päätöksessäsi. Parin viikon jälkeen alkaa helpottaa mutta mielihalut putkahtelee esiin. Pysy tiukkana.

t. kohta puolitoista vuotta raittiina

Vierailija
4/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyis varmaan keksiä jotain mielekästä tekemistä juomisen tilalle. Mä kaadoin eilen kaikki alkoholit viemäriin ja päätin, että se on loppu nyt. Alkoholista tulee helposti yksinäisen ainoa ystävä, mutta se on kyllä hiton huono ystävä.

Vierailija
5/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyis varmaan keksiä jotain mielekästä tekemistä juomisen tilalle. Mä kaadoin eilen kaikki alkoholit viemäriin ja päätin, että se on loppu nyt. Alkoholista tulee helposti yksinäisen ainoa ystävä, mutta se on kyllä hiton huono ystävä.

On mulla kavereitakin siis, joita näenkin suht usein, joten en silleen itseäni täysin yksinäisenä pidä. Mutta siis aina kun oon yksin, pullo sujahtaa auki. Eli melko usein. Kumppania ei tosin löydy.

-Ap

Vierailija
6/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno päätös jota et tuu katumaan!

Vierailija
7/7 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno päätös jota et tuu katumaan!

En varmasti tulekkaan mutta eihän tää alku ainakaan helppoa ole. Täytyy nyt vaan elää tunti kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän