Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa käyttää sanoja "leffa", "duuni", "jenkki" jne.

OmituinenTyyppi
18.04.2019 |

Mitä ajattelette henkilöstä, joka ei pysty käyttämään seuraavia puhekielessä esiintyviä sanoja:

leffa, duuni, jenkki, limu, jätski, äijä, kundi, moro!, möksä, raksa, diilata, persu, vassari, kokkari jne. jne.

Meidän perheessä puhuttiin aina kirjakieltä ja nyt aikuisena kuulostan kuin kävelevältä tietokoneelta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ihan niin kuin haluat. Mä arvostan ihmisiä, jotka eivät hoe sitä samaa kuin muut, vaan käyttävät sanastoa monipuolisesti. Esim. näiden suosittujen somefraasien viljeleminen alkaa aina jossain vaiheessa tulla korvista ulos.

Vierailija
2/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kuule älä puhu eteenpäin mutta rakastan sun tapaa puhua. pidä toi! 

suuri arvostus täältä, olen ihan myyty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Käytän kuitenkin itse kaikkia noita ja monia muita. Haluaisin puhua "virallisemmin", mutta "katu-uskottavassa" kaveripiirissäni katsottaisiin minua silloin kuin tärähtänyttä.

Vierailija
4/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möi ihan läpällä heitän ,mikä fiiwis?

Vierailija
5/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisia haasteita normaalin kommunikaation muodoissa.

Vierailija
6/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan. Käytän kuitenkin itse kaikkia noita ja monia muita. Haluaisin puhua "virallisemmin", mutta "katu-uskottavassa" kaveripiirissäni katsottaisiin minua silloin kuin tärähtänyttä.

Mielestäni tärätäneen leima on syytä ottaa vastaan näin itsestäänselvässä asiassa. Terveisin toinenkin tärähtänyt joka kyllä osaa katukielen paremmin kuin hyvin muttei viitsi alentaa itseään sille tasolle puhekielessään.

Vierailija
7/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko siis ihan täydelleen kirjakielellä? Esim. ”Kuljen töihin raitiovaunulla. Entäpä sinä?”

Antaa jotenkin jäykän vaikutelman.

Vierailija
8/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mukavaa, että meitä on muitakin :) Minunkaan suuhuni eivät useimmat slangi- ja puhekielen sanat oikein sovi. Osa niistä on mielestäni sekä ärsyttävää kuultavaa että lausuttavaa ja toiset taas eivät muuten istu tyyliini. Toki sanon esim. "mä meen" ja "sä tuut", mutta siihen se melkein jääkin.

Vierailija
9/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsinomaisesti tiedustelen, mikä on tunnetilasi.

Vierailija
10/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon helsingissä kasvanu ja käytän kyl monia slangisanoja yms mut esim sanaa spora en jostain syystä useinkaan käytä. :DDDD käytän sanaa ratikka. en tiedä miks en pysty käyttää tota sporaa. :D

tai joku dösätsetti, en tosiaan käytä tota sanaa..

Vierailija
11/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko siis ihan täydelleen kirjakielellä? Esim. ”Kuljen töihin raitiovaunulla. Entäpä sinä?”

Antaa jotenkin jäykän vaikutelman.

mulle taas tulee välitön arvostus ja kunnioitus puhujaa kohtaan. Wau!  Minäkin kuljen joskus raitiovaunulla töihin, se on mukavaa

Vierailija
12/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsinomaisesti tiedustelen, mikä on tunnetilasi.

Kiitos paljon kysymästä, voin oikein mainiosti, Entä itse?

ja sama kadun slangilla " Iha ?=&%¤ jees, jäbä ite? "

Kumpihan on nyt tyylikkäämpää?

Vierailija
13/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kaltaiseni! En pystynyt edes koulussa sanomaan "hissa" tai "enkku", mutta "kuviksen" tunneilla sentään sain sanottua käyväni. En edelleenkään koe vaan jostain syystä luontevaksi puhua juurikaan lyhenteillä tai vastaavilla.

Vierailija
14/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun nimeni on torsti

Vierailija
15/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sanoja persu, vassari ja raksa. Muita noista en käytä.

Vierailija
16/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi?

Vierailija
17/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa minäkään käyttää ap:n mainitsemia sanoja. Tuntuisi oudolta, omaan suuhun sopimattomalta. Kirjakieltä en puhu.

Vierailija
18/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu pääkaupunkiseutulla, joten en käytä tuollaisia sanoja.

Vierailija
19/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vierastan sanoja lätkä ja futis, ja käytän enemmin sanoja jäkis ja jalis. Pesäpallo on pesis, koripallo on koris, lentopallo on lentis, ja sähly on sähly.

Minulla ei ole myöskään faijaa tai mutsia vaan isä ja äiti. Isoisä on ukki, eikä mikään pappa tai vaari.

Osaan halutessani viäntää levveetä savvoo eli esimerkiksi kaappi on savoksi kuappi ja kauppa on savoksi kaappa.

En kutsu amerikkalaisia jenkeiksi enkä venäläisiä sillä r-sanalla, vaikka edesmennyt mummoni kutsui koko Neuvostoliittoa R-sanalla.

Vierailija
20/22 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhus