Pitääkö pyhäpäivinä mennä kuntouttavaan työtoimintaan?
Puhuin kahden TE-virkailijan kanssa mutta kumpikaan ei oikein tiennyt varmasti miten on, omituista. Huomenna työtoimintaan vai ei, tietääkö joku? Työtoimintapaikka on siis toiminnassa normaalisti huomenna.
Kommentit (12)
En tiedä mutta kun te-toimistosta kyse lienee parasta mennä - ettei jälkikäteen isketä karenssia luvattomasta poissaolosta/velvollisuuden täyttämättömyydestä.
Mutta on se kumma että eivät itsekään tiedä ja "asiantuntijoita" ovat joilla on valta ja voima päättää muiden asioista.
Minun ei tarvinnut mennä kun olin kuntouttavassa.
Ei tarvitse, vaikka sulla olisi merkattu jokin vuoro. Siitä ei saa rangaista että jää kotiin pyhäpäivänä.
Meillä päin ei pidä, mutta pitää korvata arkipäivänä.
Kuntouttava työtoiminta on kunnan järjestämää palvelua. Kannattaa siis kysyä järjestäjältä ohjeita, eikä työkkäristä, sillä eivät osaa sanoa kunnan palveluiden aikatauluista mitään, kuten jo huomasinkin.
Miksi olet alun alkaenkin suostunut siihen?
Kuntouttavan työtoiminnan kirjaamisesta aktivointisuunnitelmaan on mahdollista kieltäytyä ilman, että siitä tulee karenssia.
Ei minun ainakaan tarvinnut juhannuksena mennä.
Omasta kokemuksesta päätellen ei, mutta riippuu varmaan paikasta.
Kysy sieltä sun työtoimintapaikasta. Yleensä vaikka se paikka muuten olisi auki, ei kaikkien tarvitse mennä töihin, varsinkaan palkattomien.
Vierailija kirjoitti:
Kysy sieltä sun työtoimintapaikasta. Yleensä vaikka se paikka muuten olisi auki, ei kaikkien tarvitse mennä töihin, varsinkaan palkattomien.
Kysyinkin sieltä joltain palveluvastaavalta ensin, soitin TE-toimistoon kun ei tiennyt. -ap
Pääsiäisenä järjestetään pupukurssien aktiivipäivät. Maalataan munia ja silitellään pörröisiä pääsiäispupuja.
TE-Toimistosta on tullut kaikille kirje kotiin.