Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kuski ole se joka päättää reitin kun lähdetään kimppakyydillä?

Vierailija
18.04.2019 |

Piti kyyditä kaveri pääsiäisen viettoon kun ollaan samasta kaupungista. Mutta heti matkan alussa hän huomautti kun en valinnut moottoritietä eikä hyväksynyt kun vastasin että polttoainekulutus nousee liikaa sillä nopeudella. Kaveri kitisi ettei hän ehdo katsomaan salkkareita ellei lähdetä moottoritietä. Syntyi pieni riita. Kaveri pyysi jäädä autosta ja jätin hänet lähimmälle bussipysäkille.
Varttitunnin ehdin ajaa ja nyt kännykkä soi jatkuvalla syötöllä. Oli pakko pysähtyä laittamaan se lataamaan ettei akku tyhjene.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä tapauksessa jos hän vastaa myös kustannuksista yksin. Mutta, jos kyytiläinen maksaa kyydistään hänellä on oikeus osallistua päätöksiin.

Vierailija
2/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski päättää. Paitsi jos matkustaja maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski päättää aina.

Vierailija
4/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Maksan minä bussikyydistä mutta en silti voi päättää, mitä kautta bussi ajaa. Kyllä se nyt vaan on kuski, joka päättää, ellei kyydittävä maksa ihan taksihinnaston mukaan. Sitten voi jo olla jotain sananvaltaa mutta siinäkin menee aina kuskin mukavuus ohi matkustajan.

Vierailija
5/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit sanonut kaverille paljonko se motarilla ajaminen nostaa hintaa. Ja jos suostuu maksamaan nopeuslisän, niin homma on ihan selkeä.

Vierailija
6/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä te löydätte tällaisia "kavereita"?

Vierailija
7/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski päättää aina.

Vierailija
8/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski valitsee hänelle mieluisimman/tutuimman/turvallisimman reitin täysin omavaltaisesti. 

Vierailija
9/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, kumpi kuluttaa litroissa enemmän: 10min 120km/h vai 20 min kaupunkiajoa... ylipäätään jos tän yhden kerran olisit menny motarilla ni ei se suuressa kuvassa olisi lompakossa näkynyt mitenkään. Nuukuus on hyve, mutta rajansa kaikella. Ja auton suuttimet tykkää, kun edes joskus mennään kovilla kierroksilla

Vierailija
10/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski päättää aina. Minun autossani kuski päättää myös siitä, kuunnellaanko musiikkia tai radiota vai ei. Vastaus on joka tapauksessa ei, joten musiikin laadusta ja radiokanavasta ei edes keskustella.

Vierailija
11/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno, kumpi kuluttaa litroissa enemmän: 10min 120km/h vai 20 min kaupunkiajoa... ylipäätään jos tän yhden kerran olisit menny motarilla ni ei se suuressa kuvassa olisi lompakossa näkynyt mitenkään. Nuukuus on hyve, mutta rajansa kaikella. Ja auton suuttimet tykkää, kun edes joskus mennään kovilla kierroksilla

Entä jos vaihtoehdot ovat motari ja maantie 80 km/h nopeudella?

Vierailija
12/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vaihtoehdot ovat motari ja maantie 80 km/h nopeudella?

Riippuu matkasta.

Vierailija
13/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Maksan minä bussikyydistä mutta en silti voi päättää, mitä kautta bussi ajaa. Kyllä se nyt vaan on kuski, joka päättää, ellei kyydittävä maksa ihan taksihinnaston mukaan. Sitten voi jo olla jotain sananvaltaa mutta siinäkin menee aina kuskin mukavuus ohi matkustajan.

Mutta jos otan taksin, voin sanoa mitä reittiä ajetaan. Kun minä sen reissun maksan. 

Vierailija
14/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton. Kun on tuollaisia ystäviä, ei tarvitse erikseen vihollisia 😂😂😂😂

Kuski päättää, ellei ole taksikuski. Ja päättää monesti silloinkin, jos asiakas yrittää jotain älyttömyyksiä säätää.

Vierailija
15/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos otan taksin, voin sanoa mitä reittiä ajetaan. Kun minä sen reissun maksan. 

Kunhan lakia, järkeä ja työturvallisuutta ei unohdeta.

Vierailija
16/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samankaltainen kokemus kolmen vuoden takaa. Kyydittävä halusi välttämättä että ajaisin hänet paikalliselle huoltoasemalle nimenomaan matkan alussa että hän saisi lunastaa pitkävetonsa. Jatkoin matkaa heti kun tyyppi oli sisällä. Onneksi hänellä ei ollut matkatavaroita. Perjantai-iltapäivänä kukaan ei jää säätämään tuollaista.

Vierailija
17/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän motarinopeuksissa kierrokset välttämättä moottorissa niin kauhean korkealla ole, riippuu tietysti autostakin. Mulla ainakin kaupungissa kun ajelen niin helposti on paljon enemmän jos pääsee vaikka liikennevaloista lähtemään ensimmäisenä kaasu pohjassa niin kyllä silloin auto näyttää vaihtavan isommalle vasta jossain 4 tonnissa. Jos pitää sport-asennolla vaihteistoa niin vielä enemmän.

Ja kaupunkikulutus on paljon isompi kuin maantie. Mulla menee pelkässä kaupunkiajossa 10-15 litraa dieselillä vähän riippuen onko kesä vai talvi ym. Maantiellä menee jopa 6-7 litraan, moottoritienopeuksissa taitaa olla kulutukset jossain 7-8 litrassa tms. 

Vierailija
18/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samankaltainen kokemus kolmen vuoden takaa. Kyydittävä halusi välttämättä että ajaisin hänet paikalliselle huoltoasemalle nimenomaan matkan alussa että hän saisi lunastaa pitkävetonsa. Jatkoin matkaa heti kun tyyppi oli sisällä. Onneksi hänellä ei ollut matkatavaroita. Perjantai-iltapäivänä kukaan ei jää säätämään tuollaista.

Ja kuskinako et vaan voinut sanoa ei?

Vierailija
19/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa joo, mutta onhan tuo reittivalinnan syy ihan naurettava. Siellä 80-alueella sitten jarrutellaan ja kiihdytellään sen sijaan että ajettaisiin motarilla tasaista nopeutta.

Vierailija
20/23 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku hemmetin Salkkarit on noin tärkeä asia jollekin, niin tyypin voi heivata kavereista muutenkin.

Mutta itse asiaan; jos kyydittävällä on kiire jonnekin, aikatauluista pitää kysyä ja sopia etukäteen. Mikäli kuskille ei kyydittävän aikataulu sovi, voi kyydittävä etsiä toisen kyydin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä