Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri väitti että teeskenten sairasta saadakseni sairaslomaa

Vierailija
18.04.2019 |

Olen kärsinyt korvatulehduksista vielä näin aikuisenakin, vähintään kerran vuodessa välikorvantulehdus. Pääsiäismatka edessä ja korvat olivat lukossa ja kipeät, vaikka muita oireita ei vielä juuri ole niin tiedän, että flunssa on tulossa ja sitten todennäköisesti myös korvatulehdus. Lentokoneessa ei ole kiva olla silloin, joten menin työterveyslääkäriin...

Työterveyslääkäri katsoi suuhun ja korviin ja totesi, ettei mitään näy ja tiuskaisi, että terve ihminen ei sairaslomaa töistä tarvi ja käski minun mennä töihin. Sairaslomaa en olisi kaivannutkaan, kun loma on muutenkin edessä, olisin vain jotakin lääkettä kaivannut että korvat ei lentokoneessa satu niin perkeleesti.

Ärsyttävää, että ei voi uskoa potilasta ja ajatellaan heti, että nuori ihminen niin varmaan yrittää vaan saikkulappua hakea. Kuinka monessa muussa työpaikassa on ok nöyryyttää asiakkaita tuolla tavalla??

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varaa aika toiselle lääkärille tai kunnalliseen ja selitä asiasi. Mulla on astma ja välillä tarviin erilaisia lääkkeitä varalle juuri lentomatkojen takia tai pidempien pyhien, jos on flunssaa tms. tulossa. Aina kaikki lääkärit ei tätä ymmärrä.

Vierailija
2/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota särkylääkettä ennen koneeseen menoa. Vaikka 2x Burana 400 ja 1 Duact, 1h ennen lennon lähtöä . Ihan fiksu lääkäri, kun ei määrännyt sulle antibiootteja olemattomaan korvatulehdukseen. Eikä se antibiotti edes auta siihen kipuun, jos siellä on tulehdus. Yksikään antibiootti ei tehoa noin nopeasti eli vaikka tulehdus (jota siis ei ollut) olisikin, vähintään päivä on lääkettä vedettävä, että se alkaa tehoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vaan että asenne joillain lääkäreillä on tuo, sitten saa asiakas mennä toiselle yksityiselle ja maksaa itse kun kunnalliselle ei pääse nopeasti. Kyllä muissa työpaikoissa tuollaiset työntekijät, joilla ei ole mitään kykyä asiakaspalveluun siirrettäisiin toisiin tehtäviin. Lääkärit on jossain ihme erityisasemassa

Vierailija
4/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei siis ollut korvatulehdusta, joten mitä olisit halunnut lääkärin tekevän? Ei antibioottia voi kirjoittaa tulevaisuuden mahdolliseen korvatulehdukseen ja kipulääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
5/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota särkylääkettä ennen koneeseen menoa. Vaikka 2x Burana 400 ja 1 Duact, 1h ennen lennon lähtöä . Ihan fiksu lääkäri, kun ei määrännyt sulle antibiootteja olemattomaan korvatulehdukseen. Eikä se antibiotti edes auta siihen kipuun, jos siellä on tulehdus. Yksikään antibiootti ei tehoa noin nopeasti eli vaikka tulehdus (jota siis ei ollut) olisikin, vähintään päivä on lääkettä vedettävä, että se alkaa tehoamaan.

Juuri sitä duactia tai aerinazea olisin toivonut mutta en saanut sitä edes selitettyä lääkärille, kun alkoi vihainen tiuskiminen ja osoitti jo missä suunnassa on ovi ennen kuin ehdin edes tilannetta tarkemmin selittämään

Vierailija
6/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysitkö sinä niitä lääkkeitä ja sanoit selvästi, että sairausloman tarvetta ei ole?

Vierailija
7/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duact on reseptilääke. Antibiootit eivät ole se millä oloa helpotetaan lentokoneessa. Ei kai ap näin hönö ole?

Vierailija
8/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasitko keskustelun, että varmaan joku rauhoittava aluks, ku nii jännittää tää tuleva tauti?

Vierailija
9/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap maininnut sanallakaan antibiootteja...

Vierailija
10/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole korvatulehdusta, niin ei, lääkärillä ei todellakaan ole mitään perustetta määrätä sinulle antibioottia. Särkylääkkeitä ja puudutustippoja saa ilman reseptiäkin.

Vierailija
11/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliks se silleen etttä " ei jumalauta. miten voin palvellla? nyt on kyllä kiska niin tyhjennettty jo että ei kertakaiiikkiaan ole enäää mitäään. kiska kiinnni"

Vierailija
12/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs niitä duacteja saa jos ei ole reseptiä?

Vierailija
13/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää vaan että asenne joillain lääkäreillä on tuo, sitten saa asiakas mennä toiselle yksityiselle ja maksaa itse kun kunnalliselle ei pääse nopeasti. Kyllä muissa työpaikoissa tuollaiset työntekijät, joilla ei ole mitään kykyä asiakaspalveluun siirrettäisiin toisiin tehtäviin. Lääkärit on jossain ihme erityisasemassa

Tuossa ei ollut perustetta kirjoittaa lääkkeitä mielikuvitustautiin. Se on ihan sama miten ystävällisesti sen saman asian sanoo. Asiakaspalvelu ei terveydenhuollossa voi tarkoittaa sitä, potilas saa mitä hyvänsä vaatimiansa reseptejä.

Vierailija
14/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut antibiootteja hakemassakaan, eihän ne mitään lentokoneessa auta korviin..

Vierailija kirjoitti:

Avasitko keskustelun, että varmaan joku rauhoittava aluks, ku nii jännittää tää tuleva tauti?

En nyt ymmärtänyt kysymystäsi. Avasin keskustelun, koska vituttaa tuo miten lääkäri minuun asennoitui ja käyttäytyi niin vihamielisesti. Minusta se vaan on aika uskomatonta että on olemassa ala, jossa asiakkaita saa kohdella ihan miten vaan huvittaa.

Vierailija
15/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duact on reseptilääke. Antibiootit eivät ole se millä oloa helpotetaan lentokoneessa. Ei kai ap näin hönö ole?

Kaikille Duactin käyttäjille vinkki: Tallinnan apteekeista (ja tietty muualtakin Virosta) saa ilman reseptiä Sudafed-nimistä lääkettä, on parempaa kuin Duact ja reilusti halvempaa. 20 kappaleen pakkaus maksaa viitisen euroa. Itse hamstraan näitä aina Tallinnan reissuilta, niin flunssat ovat siedettävämpiä ja poskiontelotulehdukset ovat pysyneet poissa.

Vierailija
16/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille Duactin käyttäjille vinkki: Tallinnan apteekeista (ja tietty muualtakin Virosta) saa ilman reseptiä Sudafed-nimistä lääkettä, on parempaa kuin Duact ja reilusti halvempaa. 20 kappaleen pakkaus maksaa viitisen euroa. Itse hamstraan näitä aina Tallinnan reissuilta, niin flunssat ovat siedettävämpiä ja poskiontelotulehdukset ovat pysyneet poissa.

Kiitos vinkistä! Pitääkin hamstrata näitä seuraavalla Viron reissulla

Ap

Vierailija
17/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt nuorena ihan samalla tavalla. Toisesta syystä kylläkin. Potkaisin jalkaterän pahasti ovenkarmiin ja jalkaterä ei kestänyt askelta. Kiltisti painelin lääkäriin, kun oletin, että pitäisi varmaan katsoa sitä jalkaa, onko murtumaa. Pääsin lääkärille asti ja hän heti huusi, että täältä ei sitten saikkuja saa, että pääsee viikonlopuksi juhlimaan.

Olin vielä nuori silloin ja alahuulihan se alkoi väpättämään, kun ei ollut tullut mieleenkään mikään saikku. Ajattelin vain, että jalka pitää käydä lääkärille näyttämässä, jos siinä on jotain pahempaa. Lähdin tietenkin pois vastaanotolta ja menin iltavuoroon. Selvisihän se sitten jälkeen päin, että isovarvas oli murtunut. Toki sille ei voinut muuta tehdä, kuin teipata viereiseen varpaaseen kiinni. Kipeäkin se oli ja ei mahtunut työkenkään, joten laahustin töissä toinen jalka isossa talon aamutossussa ja toinen työkengässä. 

Ikävintä tässä minusta oli eniten se, että lääkäri oletti minun heti hakevan saikkua, että pääsen ryyppäämään ja vanhemmat työkaverit huusi, että miksi tulit töihin, kun sinusta ei ole kuin riesaa, kun et pysty kävelemään.

Ihan sama, mitä teit, niin väärin teit kuitenkin.

Vierailija
18/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus työterveyslääkäristä. Mulla on ranne ollut kuukausikaupalla kipeä ja olen saanut siihen pari kertaa kortisonia. Menin taas saman vaivan takia lääkäriin ja hän tokaisi, että ”miksi tänne tulet, ei tälle voi enää mitään tehdä”. Miten niin ei voi tehdä, eihän kättä ole edes kuvattu? Lääkäri alkoi tivaamaan milloin olen viimeksi pitänyt lomaa ja väitti että teen liikaa töitä. Niin teenkin, mutta se ei käteeni liity, olen toimistohommissa. Oli kirjoittamassa sairauslomaa, mutta ilmoitin että olen muutenkin seuraavan viikon lomalla. Ihme älläämistä vaikka potilas haluaisi saada vain hoitoa.

Vierailija
19/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh :O Missä päin teillä tämmösiä työterveyslääkäreitä on? Itse kävin viimeksi työterveydessä ja sain viikon saikkua kurkkukivun takia. Ajatelin, että ehkä 2-3 päivää niin menee levolla ohi, mutta kirjotti heti viikon. 

Vierailija
20/38 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ap saanut suutasi auki ja sanonut ,että tarvitset vain korvatippoja,joita voit laittaa ennen lentoa,ettei korvat satu. Kyllä sinä sen tiedät,kun on kertomasi mukaan säännöllisesti ollut ajoittain korvakipua. Ja tietysti sanoit asiallisesti ettet tarvitse sairaslomaa. Mitä sinä täällä nillität ,jos et osaa sanoa paria lausetta ,aikuinen ihminen.

Ei lääkäri voi valehdella ,että korvissasi näkyi jotain poikkeavaa,kun kaikki oli silloin ok.