Lääkäri väitti että teeskenten sairasta saadakseni sairaslomaa
Olen kärsinyt korvatulehduksista vielä näin aikuisenakin, vähintään kerran vuodessa välikorvantulehdus. Pääsiäismatka edessä ja korvat olivat lukossa ja kipeät, vaikka muita oireita ei vielä juuri ole niin tiedän, että flunssa on tulossa ja sitten todennäköisesti myös korvatulehdus. Lentokoneessa ei ole kiva olla silloin, joten menin työterveyslääkäriin...
Työterveyslääkäri katsoi suuhun ja korviin ja totesi, ettei mitään näy ja tiuskaisi, että terve ihminen ei sairaslomaa töistä tarvi ja käski minun mennä töihin. Sairaslomaa en olisi kaivannutkaan, kun loma on muutenkin edessä, olisin vain jotakin lääkettä kaivannut että korvat ei lentokoneessa satu niin perkeleesti.
Ärsyttävää, että ei voi uskoa potilasta ja ajatellaan heti, että nuori ihminen niin varmaan yrittää vaan saikkulappua hakea. Kuinka monessa muussa työpaikassa on ok nöyryyttää asiakkaita tuolla tavalla??
Kommentit (38)
Ollessani vielä työelämässä, sanoin aina selvästi lääkärille, jos tarvitsin saikkua ja en pystynyt menemään töihin .Myös silloin sanoin selväsanaisesti ,jos vaiva oli senlaatuinen ,että pystyin hyvin menemään töihin vaivastani huolimatta.
Mä en ymmärrä mitä lääkärin olisi pitänyt tässä tehdä tai mikä meni ap:n mielestä väärin.
Kirjoittaa reseptilääkkeitä sairauteen, jota ei vielä ole? Ei lääkäri voi noin toimia.
Osta antihistamiinia, ennalta ehkäisee ja lievittää korvatulehdusta ja helpottaa oireita, jos korvat on tukossa lennon jälkeen pitkään.
t.lääkäri
Tee valitus/palaute lääkäristä sähköisesti. Ohjeet löytyy varmaan sieltä kunnan terveyspalvelujen sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duact on reseptilääke. Antibiootit eivät ole se millä oloa helpotetaan lentokoneessa. Ei kai ap näin hönö ole?
Kaikille Duactin käyttäjille vinkki: Tallinnan apteekeista (ja tietty muualtakin Virosta) saa ilman reseptiä Sudafed-nimistä lääkettä, on parempaa kuin Duact ja reilusti halvempaa. 20 kappaleen pakkaus maksaa viitisen euroa. Itse hamstraan näitä aina Tallinnan reissuilta, niin flunssat ovat siedettävämpiä ja poskiontelotulehdukset ovat pysyneet poissa.
Mites maahantuonnin laillisuus? Duactin vaikuttava-aine vaatii Suomessa reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Se on sairaUsloma, ei sairasloma.
Hei nillittäjä, nillitit väärin, se on sairauspoissaolo. Ei loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duact on reseptilääke. Antibiootit eivät ole se millä oloa helpotetaan lentokoneessa. Ei kai ap näin hönö ole?
Kaikille Duactin käyttäjille vinkki: Tallinnan apteekeista (ja tietty muualtakin Virosta) saa ilman reseptiä Sudafed-nimistä lääkettä, on parempaa kuin Duact ja reilusti halvempaa. 20 kappaleen pakkaus maksaa viitisen euroa. Itse hamstraan näitä aina Tallinnan reissuilta, niin flunssat ovat siedettävämpiä ja poskiontelotulehdukset ovat pysyneet poissa.
Mites maahantuonnin laillisuus? Duactin vaikuttava-aine vaatii Suomessa reseptin.
Vieläkö tätä Sudafedia saa ilman reseptiä Tallinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Kaikille Duactin käyttäjille vinkki: Tallinnan apteekeista saa ilman reseptiä Sudafed-nimistä lääkettä,
Vieläkö tätä Sudafedia saa ilman reseptiä Tallinnasta?
Kunnalliset työterveyslääkärit hoitavat vain työtä haittaavia vaivoja, uskoisin. Ap:llä saattaa olla ahtaat tiehyet ja sen vuoksi erityisesti lennon laskuvaihe on hankala. Lapsellani oli korvatulehduksia, putkituksia ja kivuliaita lentomatkoja. Korvalääkäri totesi että tiehyeet ovat ahtaat ja että pojastani ei voi tulla lentäjää tämän vuoksi. Asia loppuunkäsitelty. Nyt jo aikuisena ennalta ehkäisyyn Panacod.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä mitä lääkärin olisi pitänyt tässä tehdä tai mikä meni ap:n mielestä väärin.
Kirjoittaa reseptilääkkeitä sairauteen, jota ei vielä ole? Ei lääkäri voi noin toimia.
Asennevamma tuolla lääkärillä oli.
Ihmiset tietävät usein itse, jos on kipeä. Osa voi olla useinkin vaivoissa. Ja ottaako palkattoman loman, vai palkallisen lääkärin määräämän sairasloman. Tuuraaja tilalle. Jos lääkäriltä kysyy ja tältä systeemiltä, olet "terve" aina. Ehkä siksi moni on pienyrittäjänä.
Miksi ap meni TYÖterveyteen hoidattamaan asiaa, mikä ei liity työkykyyn mitenkään? Ei työterveys ole mikään kaiken hoitopaikka, missä työnantajalla on piikki auki sun lomamatkojen mukavuutta varten.
Miksi sun työnantajan olisi pitänyt maksaa tämmöiset viulut?
Minä olen saanut antibiootit tulevaisuutta varten virtsiksen varalta.
Alkavat flunssat ja korvatulehdukset saa hoidettua sipulikääreillä, hunajalla, carmolistipoilla.
Jos onnistuu tässä, vastustuskyky kasvaa. Turhat lääkemyrkyt tuhoaa kehon omat voimat.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on perseestä.
Jos olet tuota mieltä niin ethän käy vastaanotolla sitten koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota särkylääkettä ennen koneeseen menoa. Vaikka 2x Burana 400 ja 1 Duact, 1h ennen lennon lähtöä . Ihan fiksu lääkäri, kun ei määrännyt sulle antibiootteja olemattomaan korvatulehdukseen. Eikä se antibiotti edes auta siihen kipuun, jos siellä on tulehdus. Yksikään antibiootti ei tehoa noin nopeasti eli vaikka tulehdus (jota siis ei ollut) olisikin, vähintään päivä on lääkettä vedettävä, että se alkaa tehoamaan.
Juuri sitä duactia tai aerinazea olisin toivonut mutta en saanut sitä edes selitettyä lääkärille, kun alkoi vihainen tiuskiminen ja osoitti jo missä suunnassa on ovi ennen kuin ehdin edes tilannetta tarkemmin selittämään
Duactin kysyminen on lähes rikollista, sillä siitä voi valmistaa metamfetamiinia kotikonstein, kuulemma.
Kävin kunnallisella, oli kova flunssa ja kuume. Lääkäri sanoi, että voit mennä töihin, ei haittaa.
Se on sairaUsloma, ei sairasloma.