Isorintaiset, millaisia t-paitoja käytätte?
Koen haasteita löytää vaatteita isojen rintojen takia ja kesän tullessa olisi kiva löytää kevyitä t-paitoja. Ongelma on se, etten halua rintojen korostuvan liikaa ja sitten taas usein jos kokeilen paitoja, jotka peittävät tarpeeksi niin ne saavat yläkropan näyttämään tosi raskaalta. Esim. loose fit -malliset paidat näyttää siltä, että olisin isokokoisempi kuin oikeasti olen, rinnat kun on isot, mutta vyötärö kapea.
Minkä mallisia paitoja te muut käytätte ja minkä mallisilla kaula-aukoilla?
Kommentit (34)
Sama ongelma. Missään ei tunnuta myyvän muotoon leikattuja t-paitoja, joissa ei olisi ihan liian isoa kaula-aukkoa. Ilmeisesti löysät ja muodottomat yläosat ovat nyt se juttu. Ei vaan passaa yhtään tiimalasille.
Just tilasin zalandolta niiden perus T-paitoja, tällaisia https://www.zalando.fi/zalando-essentials-2-pack-t-paita-musta-za821d02…
Ihan hyviä on olleet. Käytän tyköistuvia mieluummin kuin löysiä.
V-aukko
Laadukas, paksu materiaali
Rintojen kohdalla muotoon ommeltu
Vyötärön kohdalla muotoon ommeltu
Täydellinen koko = istuvuus
Ihmisillä menee tässä nyt sekaisin erilaiset yläosat. T-paita ei lähtökohtaisesti koskaan ole muotoon ommeltu/leikattu, eikä siinä ole muotosaumoja tai muotolaskoksia. T-paita on nimensä mukaisesti t-kirjaimen muotoinen paita. Se sopii joillekin, mutta yleensä ei tosiaan isompirintaisille.
Isompirintaisten kannattaa käyttää muita yläosia, jostka voi olla samaa ainetta kuin t-paidatkin (siis puuvillatrikoota) tai sit jotain muuta ainetta, mutta joissa on noita muotolaskoksia ja muita muotoja joko rintojen tai vyötärön tai molempien kohdalla, tai jotain kietaisusysteemejä ja kimonoja. Ne voivat olla hyviä, tyylikkäitä ja rentoja ja kesäisiä yläosia - mutta t-paitoja ne eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä menee tässä nyt sekaisin erilaiset yläosat. T-paita ei lähtökohtaisesti koskaan ole muotoon ommeltu/leikattu, eikä siinä ole muotosaumoja tai muotolaskoksia. T-paita on nimensä mukaisesti t-kirjaimen muotoinen paita. Se sopii joillekin, mutta yleensä ei tosiaan isompirintaisille.
Isompirintaisten kannattaa käyttää muita yläosia, jostka voi olla samaa ainetta kuin t-paidatkin (siis puuvillatrikoota) tai sit jotain muuta ainetta, mutta joissa on noita muotolaskoksia ja muita muotoja joko rintojen tai vyötärön tai molempien kohdalla, tai jotain kietaisusysteemejä ja kimonoja. Ne voivat olla hyviä, tyylikkäitä ja rentoja ja kesäisiä yläosia - mutta t-paitoja ne eivät ole.
Ei tosiaan kannata käyttää silloin kun ei halua korostaa rintojaan. Iso t-paita on täydellinen heille, jotka eivät halua huomiota koko ajan. Itse en kestä yhtä päivää muussa kuin jätti t-paidassa, koska miehet eivät osaa pitää tu rp aansa kiinni.
Ymmärrän ongelman, mulla yleensä ennemmin hihaton toppi kuin t-paita ihan siksi koska hihat tekee olon ahtaammaksi, paita tavallaan "kiristyy" niissä rintojen kohdalta epämukavasti. :/ Toisaalta löysä t-paita ei näytä niin hassulta jos on tiukempi alaosa tai korkeavyötäröinen hame jonka sisään paita on tungettu, tosin vääränlaisen hame/paita -yhdistelmän kanssa voi näyttää tanttamaiselta jos tissit tavallaan ryöpsähtää vyötärön päälle... Mekkojen kanssa on kyllä yleisesti helpompaa, näyttää sopusuhtaisemmalta mut toki kaikki ei pidä helmoista tai ei sovi elämäntyyliin. Kaula-aukko kannattaa olla joka tapauksessa hieman suurempi mutta ei niin että tissivako näkyy (liikaa), perus t-paidoissa pienellä kaula-aukolla tissit vaan pitenee...
Maltillista V-kaulusta mäkin suosin tai sellaista sopivasti U-maista. Sopivia voi olla myös jotkut kietaisupaidat tai tunikat, joissa on vyötärölle tai selän taakse sidottava nauha. Laskostukset ja rypytyksetkin toisinaan auttaa asiaa. Tässä yks viime aikojen parhaimmista kesäpaitalöydöistä: https://www.vila.com/fi/fi/vl/osta-kategoriottain/ylaeosat/hihaton-topp…
t. 75E-F.
Vierailija kirjoitti:
Maltillista V-kaulusta mäkin suosin tai sellaista sopivasti U-maista. Sopivia voi olla myös jotkut kietaisupaidat tai tunikat, joissa on vyötärölle tai selän taakse sidottava nauha. Laskostukset ja rypytyksetkin toisinaan auttaa asiaa. Tässä yks viime aikojen parhaimmista kesäpaitalöydöistä: https://www.vila.com/fi/fi/vl/osta-kategoriottain/ylaeosat/hihaton-topp…
t. 75E-F.
Tuon malliset on just sellaisia mitkä tekee ainakin mut ihan jättimäisen kokoiseksi kun kangas laskeutuu tisseistä suoraan alas.
T.70J
Mulla tissit roikkuu navan päälle asti, joten ihan tavallinen reilu t-paita käy kun en käytä ritsikoitakaan N74
Vierailija kirjoitti:
Juu mulle voi laittaa kuvia jos miettii mikä näyttää suurien rintojen kanssa hyvältä ja mikä ei.
Laittakaa tulemaan: jorma@maansiirto.fi
Olen komea 29v mies.
Laitahan Jorma oma kuvasi ensin niin nähdään onko sinulla tyylitajua ensinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mulle voi laittaa kuvia jos miettii mikä näyttää suurien rintojen kanssa hyvältä ja mikä ei.
Laittakaa tulemaan: jorma@maansiirto.fi
Olen komea 29v mies.Laitahan Jorma oma kuvasi ensin niin nähdään onko sinulla tyylitajua ensinkään.
Ei kuule akka kerkiä kun pitää painaa röitä! Räh keh
Kyllä minä pidän ihan surutta löysiä, pienikaula-aukkoisia tai jopa poolopaitoja. En jaksa välittää siitä näkyykö vyötärö tai näytänkö lihavammalta/lyhyemmältä/tms. Käytän mieluiten tummia, vähän jämäkämmästä trikoosta tehtyjä löysiä tai tyylikkäästi ylisuuria yläosia, koska muuten huomio on aivan vääränlaista. Kietaisumalli ei sovi ollenkaan, korostaisi aivan väärin juuri sitä minkä haluan piilottaa.
Ihan normaaleja joissa ei ole isoa kaula-aukkoa? Ei oo tullu ikinä mitään kommentointia rinnoista.
Olisiko tarkoittanut noita mauttomia kommentteja isorintaisista?