Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi narsistin hampaisiin pitää jäädä 20 vuodeksi?

Vierailija
18.04.2019 |

Oon niin paljon kuullut ja lukenut narsistin uhriesta, et kuinka vaikeaa ja tuskaista se oli jättää narsisti ja aloittaa oma elämä.

Mm. Lasten takia. Juu on varmaan hyvä fiilis lapsilla eivätkä aisti mitään siitä, että vanhemmat eivät todellakaan rakasta toisiaan.

Ketään uhria väheksymättä en vaan ymmärrä minkä takia viimeistään siinä vaiheessa, kun kumppani paljastuu narsistiksi, ei voi vaan vuokrata omaa kämppää ja hankkiutua tyypistä eroon ASAP!
Miten siinä se meneekin "18-vuotta narskun kanssa ja nyt ihan hajalla"?

Ja vielä se, että antaa hänen hajottaa itsensä, siitä huolimatta, että tietää narskun olevan pahasti sairas?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tekee lähtemisen usein mahdottomaksi.

Vierailija
2/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskun kynsistä irrottautuminen vaatii ihan järjettömiä määriä henkisiä voimavaroja. Narsistit ovat myös mahdottoman hyviä manipuloimaan, ja saavat helposti uskoteltua, että toinen ei tule pärjäämään ilman narskua jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhreiksi" yleensä valikoituvat he, jotka ovat itsekin alkujaan vähän "heikompia" syystä tai toisesta.

Vierailija
4/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku osaa valita uhrinsa ”oikein”.

Monet uhrit ovat vähintäänkin rikkinäisiä, läheisriippuvaisia reppanoita, hyväuskoisia valheisiin uskojia, jotka haluavat antaa loputtomasti mahdollisuuksia.

Lisäksi se uhrin itsetunto murskataan usein jo alkuvaiheessa, eli lopulta uhri ei edes uskalla lähteä.

Vierailija
5/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskun kynsistä irrottautuminen vaatii ihan järjettömiä määriä henkisiä voimavaroja. Narsistit ovat myös mahdottoman hyviä manipuloimaan, ja saavat helposti uskoteltua, että toinen ei tule pärjäämään ilman narskua jne

Just tää on se mikä ei mee mun kaaliin.

Vaatii ihan järjettömiä voimavaroja lähteä pois pahantahtoisen manipuloija kiusaajan luota kenen seurassa kidut?

Vierailija
6/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tekee uhristaan eräänlaisen henkisen narkomaanin. Narsisti antaa fixin eli on superihana hetken ajan aina kun toinen yrittää lähteä. Joskus hän on superkiva uhrin läheisille, jotka alkaa pitää uhria hulluna, kun hän yrittää jättää noin ihanan kumppanin ja haukkuu tätä. Narsisti ei ole mikään tavallinen väkivaltainen puoliso, josta on paljon helpompi irrottautua. Narsisti saattaa teeskennellä ideaalipuolisoa, kunnes on esim saanut naisen raskaaksi ja pikkuvauvan äidiksi ja iskee sitten.

Vierailija
7/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten narsistiksi väitetty henkilö ei ole narsisti vaan ihan normaali ihminen. Me kaikki olemme todella kusipäitä jos aletaan katsomaan oikein tarkkaan käytöstämme.

Uhriutuminen ja avuttoman saaliin esittäminen kuuluvat myös narsistin työkalupakkiin. On siis todella hankala sanoa, onko joku ihminen oikeasti narsisti.

Loukatut, jätetyt, parhaat vuotensa ohittaneet naiset ovat usein innokkaimpia narsistihuutelijoita. Tämä ihmisjoukko on myös useimmiten kaikista huonokäytöksisin ja omahyväisin.

He ovat eläneet nuoruusvuotensa miesten palvonnassa ja saaneet kokea kiihkeää rakkautta usein tämän nykyisen narsistin osalta.Lapset on hankittu samalle narsistille ja usein vielä useita kappaleita.

Kun parisuhteessa sitten käy se väistämätön kiinnostuksen lopahtaminen, on helppo syyttää lähtevää osapuolta narsistiksi ja unohtaa koko monivuotinen yhteinen historia ja narsistin geenejä kantavat yhteiset lapset. Esitetään, että koko parisuhde on ollut helvettiä ja toinen on kiduttanut uhriaan joka päivä.

Emmeköhän me kaikki ymmärrä, että ei ihminen kidutettavana vapaaehtoisesti vuosikausia ole. Narsistihuutelussa on usein kyse siitä, että jätetyllä osapuolella on huono itsetunto ja tämä tarvitsee vahvistusta siitä, että toinen osapuoli maalataan paholaiseksi ja huutelija itse voi ottaa kaltoinkohdellun uhrin aseman.

Vierailija
8/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii ihan järjettömiä voimavaroja lähteä pois pahantahtoisen manipuloija kiusaajan luota kenen seurassa kidut?

Ihmismieli on erikoinen. Lastenraiskaajatkin ovat monet tulleet lapsena raiskatuiksi. Luulisi että menisi ihan toisinpäin, että pyrkisi poistamaan pahuuden maailmasta jos on sitä joutunut itse kokemaan.

Vierailija
9/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmismieli on erikoinen. Lastenraiskaajatkin ovat monet tulleet lapsena raiskatuiksi. Luulisi että menisi ihan toisinpäin, että pyrkisi poistamaan pahuuden maailmasta jos on sitä joutunut itse kokemaan.

No kyllä lapsi, narsistivanhemman uhrina pyrkii poistamaan pahuuden läheltään kun lopulta aikuisena ymmmärtää mistä oli kyse. Ehkä avainjuttu on siinä, että pitää todella ymmärtää ongelma ja sen aiheuttajat ohjatakseen omaa elämää. Narsistihuutelijat parisuhde-eroissa eivät usein tiedä narsismista muutakuin käsitteen nimen ja purkavat omaa pettymystään leimaten toista narsistiksi.

Vierailija
10/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin huvittaa pyöritellä sitä narsistia kun se ei tajua että se ei pelaa minua vaan minä pelaan sitä

Vierailija
11/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on ihan vääryyden kokijan tietoisuuden tasosta kiinni pistääkö vähän niinkun "tahtomattaan" vahingon kiertämään vai onko ns valveutuneempi.

Vierailija
12/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko siis suurin osa näistä "20 vuotta narsistin kanssa" jutuista vaan siis normaaleja eroamisia ja se v ittuuntuneempi osapuoli vain puhuu tuttavilleen, että "erosin alistavasta narsistista"?

Vierailija
13/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on ihan vääryyden kokijan tietoisuuden tasosta kiinni pistääkö vähän niinkun "tahtomattaan" vahingon kiertämään vai onko ns valveutuneempi.

Totta kai on. Näin myös oikeita narsisteja kohdatessaan osasta tulee kahdenkymmenen vuoden uhri ja osa ajattelee olipa mulkku jätkä/muija, en ole enää sen kanssa tekemisissä, ja jatkaa elämäänsä.

Vierailija
14/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, rannalta on helppo huudella, kun merellä on hätä. Syitä on yhtä monia kuin on jääjiä tai lähtijöitäkin, mutta hyvin yleinen tarina on se, että narsisti syö uhrinsa itsetunnon ja -luottamuksen hiljalleen ja aika huomaamatta, kunnes sitä ei ole ollenkaan jäljellä, eikä uhri usko selviävänsä elämästä ilman kumppaniaan. En onneksi itse ole narsistin uhri, mutta pari ystävääni on - ellei nyt ihan narsistin, mutta hyvin hallitsevan ja suorastaan psykopaattisen ja vaarallisen ihmisen. Irtaantuminen oli hyvin vaikeaa, se vei aikaa ja vaati valtavasti voimia, varotoimia ja luovimista. Yhdelle lähteminen oli käydä hengen päälle, eikä vaara ole vieläkään täysin ohi, kumppani kun on vielä hengissä, mutta tällä erää rauhallisempi.

Vierailija
15/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan vastuunotoksi, ettei jätä lapsiaan yksin narsistin kynsiin.

Vierailija
16/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten narsistiksi väitetty henkilö ei ole narsisti vaan ihan normaali ihminen. Me kaikki olemme todella kusipäitä jos aletaan katsomaan oikein tarkkaan käytöstämme.

Uhriutuminen ja avuttoman saaliin esittäminen kuuluvat myös narsistin työkalupakkiin. On siis todella hankala sanoa, onko joku ihminen oikeasti narsisti.

Loukatut, jätetyt, parhaat vuotensa ohittaneet naiset ovat usein innokkaimpia narsistihuutelijoita. Tämä ihmisjoukko on myös useimmiten kaikista huonokäytöksisin ja omahyväisin.

He ovat eläneet nuoruusvuotensa miesten palvonnassa ja saaneet kokea kiihkeää rakkautta usein tämän nykyisen narsistin osalta.Lapset on hankittu samalle narsistille ja usein vielä useita kappaleita.

Kun parisuhteessa sitten käy se väistämätön kiinnostuksen lopahtaminen, on helppo syyttää lähtevää osapuolta narsistiksi ja unohtaa koko monivuotinen yhteinen historia ja narsistin geenejä kantavat yhteiset lapset. Esitetään, että koko parisuhde on ollut helvettiä ja toinen on kiduttanut uhriaan joka päivä.

Emmeköhän me kaikki ymmärrä, että ei ihminen kidutettavana vapaaehtoisesti vuosikausia ole. Narsistihuutelussa on usein kyse siitä, että jätetyllä osapuolella on huono itsetunto ja tämä tarvitsee vahvistusta siitä, että toinen osapuoli maalataan paholaiseksi ja huutelija itse voi ottaa kaltoinkohdellun uhrin aseman.

Olet oikeassa siinä, että nykyään narsisti on haukkumasana, mutta jotain kunnioitusta silti oikeiden narsistien uhreille. Lue vaikka kirja; narsisti oikeudenkäynnissä, niin ymmärrät kuinka kamalasta asiasta on kyse. Narsisti ei lopeta kiusaamista ja vainoamista ennen kuin toinen osapuoli tai narsisti itse kuolee.

Vierailija
17/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli juuri tuollaisen narsistin uhri. Heidän suhteensa kesti lähemmäs 15 v ja kun ystäväni viimein jätti hänet, narsisti seuraili ja otti yhteyttä häneen vielä vuosikausia eron jälkeen. Tunki jopa ystäväni ja tämän uuden miehen häihin! Ihmettelen minkä takia ystäväni joka kerta kertoi tuolle narsistille uuden osoitteensa/antoi puhelinnumeronsa ja sähköpostiosoitteensa. Sitten valitti miten ahdisti kun ukko laittoi jatkuvasti viestiä ja kyttäsi kodin ulkopuolella. Taisi vain nauttia huomiosta ja halusi että narsisti roikkuu edelleen perässä. Sairasta.

Vierailija
18/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun oli pakko, koska vanhempani oli narsisti, en oikein voinut lähteä ennekuin 18-vuotiaana kotoa. Sitten meni vielä pari vuotta, että käsitin että hän on narsisti, hänen käytöksestään oli tietysti tullut minulle normaalia noin pitkässä ajassa.

Nyt välit ovat olleet poikki jo 6 vuotta, vaikka laittaakin minulle vähintään kerran vuodessa syntymäpäivänäni kirjeen/sähköpostin, jossa vinkuu perääni. Kaikille sanon, että välirikon syy oli hänen alkoholisminsa, saan pitkiä katseita ja silmien pyörittelyä, jos kerron hänen olleen narsisti.

Vierailija
19/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus.

Vierailija
20/41 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistissa on myös se toinen puoli, se ihana ja hurmaava. Se, joka saa uskomaan, että kaiken voi antaa anteeksi ja kyllä tämä tästä vielä lutviutuu.

Lisäksi narsku on pahin silloin, kun olet haavoittuvimmillasi. Esim. olet raskaana tai juuri saanut vauvan, olet vähissä varoissa esim. kotihoidontuella, asunto on narskun omistama ja narsku on aiemmin lupaillut taivaat ja maat ja olet luottanut siihen. Lisäksi sinulla voi olla muitakin isoja vastoinkäymisiä, jolloin voimavarasi ovat vähissä ja sillä hetkellä tarvitsisit tukea, vaikkapa sukulaisesi on kuollut tai olet itse vakavasti sairastunut. Tukea et narskulta saa, vaan päinvastoin narsku katsoo tilaisuutensa koittaneen.

Irrottautumista vaikeuttaa myös tieto siitä, että se Todellinen Helvetti alkaa vasta eron jälkeen. Silloin alkaa taisto. Taisto lapsista, omaisuudestasi, terveydestäsi, jopa hengestäsi. Alkaa vaino ja kiusa, kaikin tavoin. Saat pelätä, missä ikinä liikutkin. Narsku voi käydä kimppuusi, pilata maineesi, mitä vain. Alkaa oikeudenkäyntien sarja. Narsku tekee sinusta ilmoituksia esim. lasuun, ja helposti manipuloi viranomaiset puolelleen. Tämä kaikki kiusa voi kestää vuosikausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä