Runsaat kuukautiset ja burana, toimiiko muilla?
Yritin etsiä vastaavaa keskustelua, mutta löysin parin vuoden takaa viimeisimmän. Kärsin todella runsaista kuukautisista ja kivuista, jotka lamaavat 2 päivää ja vuoto on valtavaa 3 päivää. Sain Burana slow 800mg (3xvrk) ja tarvittaessa kipuun myös Panadol 1mg max 3x vrk. Lisäksi vuotoestolääkettä Gabrilonia. Tuota lääkettä kokeilin viimeksi minimiannostuksella, ja se lopetti heti vuodot niin, ettei 3 tuntiin tullut mitään ( normaalisti 3 sidettä olisin vaihtanut). Sitten tuli sellainen paha, vähän selittämätön olo, enkä tuntenut vointiani ollenkaan hyväksi, vaikka en vuotanut. Maha meni jotenkin sekaisin ja heikotti. En ottanut lääkettä enempää, ja puolen vrk jälkeen aloin vuotaa suht normaalisti. Nyt seuraavan kierron aikana, olen aloittanut kivun tultua Buranan ja ottanut sitä 3x vrk säännöllisesti ja kerran Panadolin yöllä. Vuoto on ollut ihan normaalia 2 päivää, jopa tavallista niukempaa.. Gabrioniin en ole koskenut. Voiko voimakas Burana-annos juuri tehdä tuon ? Vointi on ollut hyvä ja töissä olen pärjännyt hyvin, siteen vaihtoväli 4-5h, ennen 1-2 vähintää ja koko ajan tuntui että side on täynnä... Olen keski-ikäinen, ja lääkäri arvioi normaaliksi muutuokseksi, koska vaihdevuodet tuloillaan...
Kommentit (2)
Itselläni just 3 x päivässä otettu Burana niukentaa vuotoa. 800 mg annos on tehokkain. En tiedä mitä lisähyötyä Panadol sitten tuo, itselleni ei mitään, koska kivut poistuvat jo tuolla vahvalla Buranalla.
Burana vähentää vuodon määrää.