Inhottava mummeli! Ensin kysyy apua ja lopuksi peruu kaiken
Olen auttanut yhtä mummelia aikaisemmin ja paljon. Nyt sattumalta kohdattiin ja kannoin sen ruokakasseja ovelle. Pyysi taas apua järjestelyyn kotona.
Lopuksi ryhtyi puhumaan kuinka hän saa jostakin ilmaista apua..
Miksi sitten kysyi multa apua?
Olisin auttanut ilmaiseksi.
Kommentit (9)
Mitä nyt taas? Hyvä kun saa apua muiltakin. Vai eikö ole?
En ymmärrä. Haluaisitko sinä olla ainoa, joka mummelia auttaa, vai mikä tässä on ongelma?
Siis miksi se ensin puhuu siitä että tulisin auttamaan ja hän voi maksaa ja sitten yhtäkkiä puhuu että kristityt ihmiset auttavat epäitsekkäästi ja että apua saa vaikka omalta pojalta. Ja kristityt ovat esim. eräässä järjestössä.
Eli pyörsi puheensa.
Ensin puhuu rahasta, sitten ihmisistä jotka tekee ilmaiseksi.
Todella inhottavaa.
Eräs harrastuspiirissämme oleva mummo oli aiempina vuosina pyytänyt naisia auttamaan siivouksessa kun oli niin huonokuntoinen. Jotkut olivat käyneet auttamassa ja kiitos sekä kuppi kahvia (ei edes kahvileipää) oli ainut mitä olivat saaneet. Alkoi sitten minulta kysellä ensin kehumalla että olen nuori ja reippaan näköinen, että voinko tulla tekemään hälle suursiivouksen. Eipä tiennyt mummo, että olen töissä pesulalla jonka palveluun kuuluu myös siivoukset. Itse olen töissä pesulan puolella joten kerroin ettei kuulu mun työhön mut voin suositella työntekijää ja kerroin hinnan. Eipä enää ollut tarvetta siivoukselle senjälkeen
Jaa, olikin kyse siitä, että sulle olisi ollut palkkaa tarjolla. No sitten ymmärrän harmituksen. Etsi nyt vaan muita hommia äläkä yritä kupata naapurin mummon eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs harrastuspiirissämme oleva mummo oli aiempina vuosina pyytänyt naisia auttamaan siivouksessa kun oli niin huonokuntoinen. Jotkut olivat käyneet auttamassa ja kiitos sekä kuppi kahvia (ei edes kahvileipää) oli ainut mitä olivat saaneet. Alkoi sitten minulta kysellä ensin kehumalla että olen nuori ja reippaan näköinen, että voinko tulla tekemään hälle suursiivouksen. Eipä tiennyt mummo, että olen töissä pesulalla jonka palveluun kuuluu myös siivoukset. Itse olen töissä pesulan puolella joten kerroin ettei kuulu mun työhön mut voin suositella työntekijää ja kerroin hinnan. Eipä enää ollut tarvetta siivoukselle senjälkeen
Lisään vielä ettei mikään köyhä tämä mummo, rahaa olis maksella siivoukset, mut haluaa silti ilmaiseksi teettää
Mä vihaan siivousta sen verran, että todellakaan en menisi siivoamaan minkään vieraan mummon luo ilmaiseksi. Jos olisi kohtelias mummo, voisin kyllä auttaa häntä muilla tavoilla, vaikka korjaamalla telkkarin tai auttamalla tietokoneasioissa.
Häh? Oletko sä mustasukkainen jonkun naapurin auttamisesta?