Erosin kirkosta joulukuussa, silti veroehdotuksessa kirkollisvero?
Korjaantuuko vielä varsinaiseen verotuspäätökseen , vai teinkö jotain väärin halutessasi säästää tuon turhan veron?
Kommentit (30)
Jos erosit joulukuussa 2018, vapaudut kirkollisverosta vasta vuonna 2019.
Ootko muuten googlesta kuullut?
Paljon se kirkollisvero muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt on vuosi 2019!
Vero on kotikuntasi kirkollisvero, löydät sen jostain. Saat sen verran palautuksena.
Olis pitänyt erota jo marraskuussa. Alle tonni vuodessa. Juo vähemmän
Numerolle kaksi vastaus, että kyllä, olen kuullut guuuuglesta ja osaan sitä myös käyttää, mutta mikään tai kukaan ei kuitenkaan ole yhtä varma ja tehokas kuin AV!
Ja kolmoselle, että se riippuu ihan sun tuloista.
Mulla, perusduunarilla se oli reilu 300e
Eli mielestäni aika paljon palveluista, joita en käytä.
Tääh? Nyt saamasi veroehdotus koskee vuoden 2018 tuloja ja veroja, joten tietysti se on siellä, kuten pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt on vuosi 2019!
Juu, mutta veroehdotus jonka ainakin minä sain viime viikolla on viime vuoden verotuksesta.
Tätä vuotta katsellaan sitten kun vuosi on loppunut
Siis montako prosenttia on kirkollisvero? Onko se sama koko maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt on vuosi 2019!
Ja veroehdotusta et ole saanut enää vuosiin. Se on nykyään ESITÄYTETTY VEROILMOITUS. ja se koskee vuotta 2018. Et tiedä vielä paljonko tänä vuonna sinulle tulee tuloja ja vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Katso googlesta, jos minäkin sen sieltä osaan katsoa. Löydät sinäkin. Nopeammin kuin kirjoittamalla tänne..
ette te mitään veroehdotuksia ole saaneet.
Kirkollisvero peritään edellisen vuoden viimeisen päivän tilanteen mukaan. Ellei vuoden päättyessä kuulu Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon tai ortodoksiseen kirkkoon kuuluvaan seurakuntaan eikä maksa kunnallisveroa, ei seuraavalta vuodelta mene kirkollisveroa. Jos seurakunnan jäsen eroaa kirkosta viimeistään vuoden viimeisenä päivänä, hän välttyy seuraavan vuoden kirkollisverolta.
Nii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt on vuosi 2019!
Ja veroehdotusta et ole saanut enää vuosiin. Se on nykyään ESITÄYTETTY VEROILMOITUS. ja se koskee vuotta 2018. Et tiedä vielä paljonko tänä vuonna sinulle tulee tuloja ja vähennyksiä.
Aivan, minä vielä kirjoitin ap:n peesissä veroehdotuksesta... Huoh! Tiedän mistä kyse vaikka en osaakaan oikein kirjoittaa🤣
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama koko maassa, vaihtelee 1 ja 2 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Vaihtelee kunnittain. Kirkollisveroprosentista päättää seurakunnan kirkkovaltuusto. Oman seurakuntasi sivuilta näet varmasti, mikä se teillä on.
Joku kirjoitti, että paljon "palveluista joita en käytä." Tämä on aina hieman kinkkinen kysymys. Palveluitahan on mahdollisuus käyttää kyllä, mutta jos ei halua niin ei halua. Itse haluan osaltani olla tukemassa kirkon moninaista toimintaa, koska se sisältää niin paljon hyvää. En halua kuitenkaan lähteä väittelemään näistä asioista, koska aina on niitä ihmisiä, jotka mielellään jankuttaa nimenomaan kirkon toiminnasta tyyliin "se ei anna minulle mitään." Ei tietenkään annakaan, jos ei ota mitään vastaan.
Tältä vuodelta ap:n ei tarvitse maksaa kirkollisveroa, mutta tietysti 2018 vuodelta pitää. Mikä siinä on ap epäselvää?
Ainakin ennen piti kirkosta erota marraskuun aikana niin sitten ei enää seuraavana vuonna veroa mennyt. Jos eroaminen jäi joulukuulle niin maksoit veron seuraavana vuonna.
Kuka on niin typerä että eroaa kirkosta.
Soita verottajalle ja kysy.