Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin potkuja / tuntemuksia?

21.05.2006 |

Minä olisin kiinnostunut kuulemaan, milloin ja miten olette tunteneet vauvan ensimmäiset liikkeet?

Itselläni menossa vko 18, ja en ole vielä tuntenut mitään. Tosin en edes tiedä millaisia tuntemuksia pitäisi " kuulostella..." :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaessani liikkeet just viikolla 18, sellaista pienen pientä kuplintaa, poreilua, ihan kuin perhosia vatsassa. Niitä ei aina meinannut erottaa mahan kuplinnasta, mutta liikkeet voimistuivat päivä päivältä ja pian ne erotti selkeästi. Kakkosta odottaessani tunsin liikkeet jo vk 15 ja tältä kolmoselta vk13, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
2/8 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin itse vauvan liikkeet eka kerran 18-19 viikon vaihteessa. Aluksi en osannut oikein niitä liikkeiksi yhdistää, mutta samat tuntemukset alkoivat tulla useana päivänä peräkkäin ja useasti päivässä...niin sitten veti jo meikä tytön suuta hymyyn kun kaikki todentui ja tiesi massussa sittenkin olevan jotakin.

Ensimmäiset tunteet olivat hiiren tai muurahaisen juoksua alavatsassa....kuin joku olisi soittanut pianoa ilmakuplilla jotka samaa tahtia poksahtelivat. Niitä liikeitä odotti kauan ja joka hetki tarkaili ja sitten kun ne liikkeet tuntee ei voi tunnetta onnellisempaa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä eteenpäin hän on liikkunut päivittäin, välillä tunne on kuin joku kutittaisi masua sisältäpäin ja välillä tuntuu juuri niitä " ilmakuplia" , jotka ainakin minä erotin kyllä heti masun muusta kuplinnasta.

Itsekin tuota ennen mietin, että mistä ihmeestä sen sitten tietää, että mikä on vauvan liikettä ja mikä muuta masun muljintaa, mutta kyllä sen vaan tietää :)

Rv 19+0 vauva alkoi liikkumaan kunnolla, niin että masu ihan pomppii sieltä sun täältä potkujen " voimasta" :) Voisin vaikka 24/7 tuijotella masuani, on se jotain niin ihmeellistä, kun toinen siellä muljaa ja liikkuu..On todellakin odottamisen arvoista :)

Mulla masu on kaikki kasvanut tuohon eteen eikä rasvakerrostakaan juuri ole niin terkkari kyseli jo rv 16+2 neuvolassa olenko liikkeitä tuntenut...En vielä silloin ollut niin hän sanoi, että ajatteli vaan tuosta masun muodosta, että voisi jo kohta tuntuakin ja lisäsi, ettei ensiodottaja usein niitä tunnekaan paljon ennen rv 20.

Terv. Je_Ni

Vierailija
4/8 |
21.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä odotan ja ekat tuntemukset olivat kuin kuplia masussa joskus rv:llä 12. Sen jälkeen vauva oli ihan vauhko liikkumaan kaiket yöt temmelsi masussa niin,etten pystynyt nukkumaan. Nyt sitten kun viikkoja on 39 niin panikoi kun on liikeitä liian vähän.

Mutta sinulla on kyllä aikaa vielä tuntea liikkeet.

Minun ystäväni tunsi ekat liikkeet vasta rv:llä 25 joten kaikki on yksilöllistä.

Lilli81 rv39 tasaviikko

Vierailija
5/8 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa varmat liikkeet tuntuivat rv 14+3, terkkari tunsi ne vatsan päältä rv 17 ja päällepäin ne näkyivät vauvan liikkuessa rv 19. Tuolloin istukka oli takana ja vauva hyvin selkeästi selkä menosuuntaan edessä.

Tässä toisessa raskaudessa liikkeet alkoivat kunnolla tuntua vasta rv 18+? ja panikoin jo useaan otteeseen kaikkea mahdollista. Liikkeet tuntuvat nyt varsin erilaisille, sillä istukka on edessä ja vauva mönkii sen takana kaikessa rauhassa. Illalla kun rauhoitun television ääreen tai nukkumaan niin vauva " nousee pintaan" eli hakeutuu niin lähelle mahanahkaa kuin istukalta on mahdollista. Mies ei vieläkään tunne vauvan liikkeitä, kuulee kuitenkin vatsan läpi vauvan tai istukan sykkeen.

Piipi rv 20+? ja menossa tänän rakenneultraan ;o)

Vierailija
6/8 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odotan.

Vierailija
7/8 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntu liikkeet jo vk 15 ja nyt 16 viikolla vielä enemmän.Eka lapsi on ja ei pitäisi kirjojen mukaan vielä tuntua mutta kyllä vaan tuntuu. Ja olen alkanut tuota soittolelua soitella masun päällä ja liikkuu kyllä sillon aina kun se soi. Sellasta kuplimista ja kutittelua.ei sitä liikkuessa oikein tunne.paikoillaan ollessa vain.

terv. ellu ja masuasukki rv 15+6

ps. ja kun kuunneltiin kaverin stetoskoopilla sydänääniä ja painettiin se juttu masua vasten ni hyppäs ihan toiseen reunaan karkuun ja oli masu ihan toispuoleinen. =)

Vierailija
8/8 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin siis ekaa kertaa varma, että nämä ilmakuplan tuntuiset liikkeet ovat todellakin liikkeitä, eikä ilmavaivoja! Ekan raskauden kohdalla rupesin tuntemaan liikkeet vasta niihin aikoihin kun liikkeet näkyivät jo päällepäinkin!

Mun täytyy sanoa, että mulla raskaudet on ollu henkisesti ja fyysisesti ihan kamalaa aikaa, mutta nää liikkeet auttaa jaksamaan loppuun asti!!! Kyllä nää on niiiiin ihania!

t.päivikki