Mitä ajattelet ihmisestä jonka älytestitulos 135?
Kommentit (32)
Ajattelisin että kyllä maailmassa tarvitaan hieman vähä-älyisempiäkin, eli ihan ok.
T: ÄO 153
PS: Jos olet saanut tuon tuloksen jostain nettitestistä, niin se on täysin mitätön, ne testit kun on pelkkiä click-bait-ansoja.
Miksi korkeaan älykkyysosamäärään suhtaudutaan täällä niin vihamielisesti? Ei se ole mikään ihmisarvon mittari, mutta osa nyt vaan on muita älykkäämpiä. Osa taas on vaikka vahvempia, osa fyysisesti ketterämpiä, osa käytännöllisiä jne. Turha tuntea noin hirveää alemmuutta siitä, jos älykkyyttä ei ole sattunut siunaantumaan.
Mitä ajattelet ihmisestä jonka älytestitulos 135?
Entä koirasta, jonka älytestitulos on yli 135?
Mietin, että onkohan se oikeasti mua älykkäämpi ja alkaisin tutkiskella merkkejä siitä. Itse sain n. 110 mutta olen aika huono avaruudellisista hahmottamista vaativissa asioissa, kuten geometriassa, vaikka koulussakin muuten hyvin olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi korkeaan älykkyysosamäärään suhtaudutaan täällä niin vihamielisesti? Ei se ole mikään ihmisarvon mittari, mutta osa nyt vaan on muita älykkäämpiä. Osa taas on vaikka vahvempia, osa fyysisesti ketterämpiä, osa käytännöllisiä jne. Turha tuntea noin hirveää alemmuutta siitä, jos älykkyyttä ei ole sattunut siunaantumaan.
En tiedä. Mutta luulen kuitenkin, että yksi syy saattaisi olla siinä, että moni täällä itseään älykkääksi luonnehtiva ja kuvaava antaa kirjoituksellaan kuvan että on jotain muuta kuin erityisen älykäs. - Vaan luo kuvan itsestään sanoisinko enempi wanna be älykkönä. (Osa saattaa ottaa esimerkiksi nokkiinsa, jos Mensan asettaa kyseenalaiseksi).
Toiset taas käyttävät sellaista kielenkäyttöä, että voivat sen perusteella olla toki älykkäitä, mutta miellyttvämpää olisi, jos älykkyyden lisäksi osaisivat antaa arvoa erilaisillekin mielipiteille. Kolmanneksi siksi, että älykkyys on "asia", jonka määritteleminen kiistattomasti joksikin (tai joiksikn) huomattavalle joukolle vaikeaa. Tuskin pytyn määritelmän tekemiseen itsekään
Sen sijaan voin esimerkiksi seurata väittelyä siitä, mitä älykkyys on tai mitä se joidenkin mieletä ei ole. Kuten vaikka väittelyä siitä, että onko olemassa erillistä tunne tai sosiaalista älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vähän yksinkertaisena, koska ei tiedä ilman pseudotieteellistä palikkatestiä olevansa riittävän älykäs.
Nimenomaan.
Olen klikannut täällä av:lla ehkä 10 avausta älykkyystesteistä.
Ikävä kyllä, avaajat ovat kuulostaneet pakkomielteisiltä. En halua olla tällaisten kanssa tekemisissä, oli älyä tai ei. Jos älykkyysosamäärä korreloi siitä jankuttamisen kanssa, onko se älykästä tai älyn merkki? Minusta ei.
Otsikko ei antanut ymmärtää kenenkään olevan jankkaamassa mitään tai perustuvan muutenkaan mihinkään pakkomielteisyyteen. Haluttiin vain tietää itsekunkin ajatuksia ja kaikenlaisia tulikin kiitettävästi. Erilaisuus on se rikkaus ja voima ihmisissä. Joku osaa yhtä ja toinen toista.
Ihmisarvo ja ihmisoikeudet pitäis olla se juttu.
Älyäänkin voi käyttää moneen, hyvässä ja pahassa.
Itse yritän opetella pois joistain asioista ja saada lisää joissain toisissa mutta tiedän että ilman mielenrauhaa kaikki on hyvin paljon vaikeampaa.
World peace😍
N45
Ap
Mä enn ole älykäs muttta olen nopeaaa assosioimaaan tietoa.
Tuskin nuo testit kertovat "lopullista totuutta" kenenkään älykkyydestä, mutta toimivat jonkinlaisina suuntaa-antavina arviointivälineinä. Tunnen miehen, joka on harvinaisen lahjakas monella alalla, mutta ei silti saanut älykkyystestistä niin korkeaa tulosta kuin olisi voinut olettaa. Jotkut muut tuttavani, jotka aivan varmasti ovat tyhmempiä, ovat saaneet paremman tuloksen.
Ei kai älykkyystestejä kannata tehdä. Miettikää, jos saatte huonomman tuloksen kuin älykkyytenne oikeasti on. Siitä voi tulla itsensä toteuttava ennuste. Sitten ei edes yritä niin kovasti ymmärtää asioita, kun olettaa että kapasiteetti ei riitä.
Eikö se oo jenkeissä vielä isompi juttu.