Kuinka lihottavaa pizza oikeasti on?
Siis pizzahan on käytännössä lämmitettyä vehnäleipää, jossa on täytteenä tomaattia, juustoa, ehkä jotakin lihaa (kinkkua, kanaa tms), ehkä jotakin kasviksia.
Mikä ihme tekee pizzasta muka niin lihottavan jos vertaa esim voileipään? Selittäkää toki mulle.
Väittäisin jopa että usein syömäni kuitupohjaan tehty margarita on kevyempi vaihtoehto kuin jos vetäisin itse täytettyjä, lämpimiä juustoleipiä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon 700 kcal annos pizzaa lihottaa kuin 700 kcal annos linssikeittoa. Ei ole olemassa mitään lihottavia ruokia. Kaikki ruoka lihottaa jos liikaa syö.
Muuten joo, mutta pieniä eroja siinä miten mikäkin elimistöä rasittaa imeytyessään, nopea energiapiikki vai tasaisempi jne...
Käytännössä jos ruokavalio ei koostu pelkästään näistä ruoista niin noilla pienillä eroilla ei ole juuri merkitystä.
Tän päivän suurin virhe oli lukea tämä ketju. Pakko ehkä tilata nyt sitten pizzaa tai nään siitä unta. Kiitos av-palsta.
Noh, pizzassa on keskimäärin 1000 kcal ja aikuinen ihminen kuluttaa keskimäärin 2000 kcal. Pizzasta saat siis noin puolet päivän energiatarpeesta.
Mutta tosiaan kropalle se on ihan sama, tuleeko 1000 kcal pizzasta vai porkkanasta, porkkanaa vaan pitää syödä ihan p*rkeleesti, että saat tuon tonnin täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Tän päivän suurin virhe oli lukea tämä ketju. Pakko ehkä tilata nyt sitten pizzaa tai nään siitä unta. Kiitos av-palsta.
Se on ainakin varmaa, että tämä kyseinen pizza on sitä lihottavaa pizzaa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Noh, pizzassa on keskimäärin 1000 kcal ja aikuinen ihminen kuluttaa keskimäärin 2000 kcal. Pizzasta saat siis noin puolet päivän energiatarpeesta.
Mutta tosiaan kropalle se on ihan sama, tuleeko 1000 kcal pizzasta vai porkkanasta, porkkanaa vaan pitää syödä ihan p*rkeleesti, että saat tuon tonnin täyteen.
Kropalle ei paljonkaan kalorit merkkaa, vaan se, mistä ne kalorit tulee. Porkkanan kalorit on turhaa, koska niitä on vähän, liha ja rasva on se kalorinlähde, mistä ihmiskroppa tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ainakin varmaa, että tämä kyseinen pizza on sitä lihottavaa pizzaa.
:D
No eihän ne muut maistukaan miltään. Kunnon suolarasvapommi sen pitää olla. :D
Ruokavalion kokonaisuus ratkaisee. Jos pizzaa syöden saat enemmän kaloreita kuin muuten saisit, niin se lihottaa. Itse olen viime aikoina minimoinut viljan syömisen vatsavaivojen takia, ja olen laihtunut vaikka olin ennestäänkin hoikka. Väitteet hiilarien lihottavuudesta sopivat yhteen omien kokemuksieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalion kokonaisuus ratkaisee. Jos pizzaa syöden saat enemmän kaloreita kuin muuten saisit, niin se lihottaa. Itse olen viime aikoina minimoinut viljan syömisen vatsavaivojen takia, ja olen laihtunut vaikka olin ennestäänkin hoikka. Väitteet hiilarien lihottavuudesta sopivat yhteen omien kokemuksieni kanssa.
Kaloreiden kanssa tuolla ei ole merkitystä, vaan insuliinin erityksellä. Insuliini on varastohormoni.
No jos siitä ohuesta pitsapohjataikinasta tekis sämpylän, ei se niin kovin iso olisi. Mutta koska se on levitetty se näyttää näin isommalta mitä se todellisuudessa painoltaan onkaan. Tietty täytteitä enemmän, mutta siihenkin voi jokainen vaikuttaa mitä siihen tulee täytteeksi, haluaako rasvaista vai sitten kevyempää täytettä.