Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana oleva ystäväni ei toivo minun raskautuvan.

Lapseton
17.04.2019 |

Olemme miehemme kanssa toivoneet lasta jo kolme vuotta. Lapsettomuushoitoja tehty tuloksettomana useita.

Ystäväni joka tietää tilanteemme ja ollut tukena on nyt itse raskaana. Olen ihmetellyt ystäväni suhtautumista seuraavaan hoitoomme. Hän neuvoi minua et hoida nyt itseäsi niin loppuvuodesta se onnistuu ja toivottaa onnea että ensi kesänä minäkin olisin raskaana. Huom. Ei tänä kesänä.

Yhteiselle ystävälleni tästä puhuin ja hän kertoi myös huomanneen tämän ihmisen puheissa kummallisuuksia. Tyyliin voishan se olla ehkä kivakin jos yhdessä olisi raskaana.

Miten ihminen joka itse saa lapsen vieläpä helposti muutaman kuukauden yrityksellä voi toivoa etten minä onnistuisi nyt alkukesästä tehtävässä lapsettomuushoidossa?

Hyvin pettynyt olo. Minunhan tässä pitäs olla kateellinen hänelle eikä hänen minulle. Väkisinkin tulee jatkossa pidettyä etäisyyttä tähän niin sanottuun ystävään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo. Mielialat voivat heitellä raskaasti hoitojen vuoksi. Oletko varma, että hän tarkoitti mitä sanoi tai että sanoi tarkalleen sen mitä tarkotti? Jotkut ovat huolimattomia puheissaan.

Joskus on hyvä pitää taukoa hoidoista ja joku raskautuu spontaanisti tauon aikana. Onnea matkaan!

Vierailija
2/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa yksinoikeuden raskaana olemiseen. Samaa porukkaa, joka suuttuu jos kaveri avioituu samana vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tarkoittaa oikeasti hyvää. Ajattelee, että jos pystyt rentoutumaan ja tavallaan unohtamaan koko asian ja nautit elämästä, niin sitten sulla on paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi.

Mäkin mietin monesti, et mun puheita voi käsittää ihan väärin ja nykyään yritän selittää ne heti selväksi, jos tajuan, et joku käsitti ihan väärin.

Vierailija
4/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa kommentissa mitään negatiivista. Päinvastoin. Ystäväsi yrittää tsempata sinua ja haukut häntä. En voi käsittää, miten voit käyttäytyä noin.

Vierailija
5/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot eivät tehoa niin nopeasti. Ystäväsi ymmärtää sen. Ystäväsi ei ole tehnyt mitään väärää. Sinulla on erittäin negatiivinen asenne ihmisiin. Loukkaannutko, jos joku kyselee vointisiasikin?

Vierailija
6/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi, että ette ole tekemisissä . Teet ystävyydestä todella raskasta loukkaantumalla mitättömistä asioista. Kaikki ihmiset eivät edes ymmärrä, että joku voi ottaa itseensä tuollaisesta. Jos kertoisit asiasta ystävällesi, että olet loukkaantunut, niin veikkaan, että hänen suu loksahtaisi auki ja sanoisi, ettei kyllä ole mitään pahaa omasta mielestään tajunnut sanovansa. Vaikka olen itsekin herkkä ja helposti loukkaantuva, niin tällaisesta asiasta loukkaantuminen on kyllä kieltämättä aika kummallista. 😯

Vierailija
7/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen tietää ettei meillä ole luomuna mahdollisuuksia. Kummassakin meissä vikaa. Icsi-hoito ainoa mahdollisuus.

En loukkaannu kun kysellään kuulumisia. Kerron lapsettomuushoidoista kahdelle ystävälleni hyvin avoimesti.

Ehkä se on sitä yksinoikeutta sitten. Saa ystävä porukassamme nyt jakamattoman huomion raskaana. Suurin osa näistä muista ystävistämme ei siis tiedä minun lapsettomuudesta.

Ap

Vierailija
8/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää! Ihan tosissasi loukkaannut tuollaisesta asiasta? Eihän sulle uskalla sanoa mitään, kun vedät herneen nenään tavallisesta kommentista.

Vierailija
9/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ihminen tietää ettei meillä ole luomuna mahdollisuuksia. Kummassakin meissä vikaa. Icsi-hoito ainoa mahdollisuus.

En loukkaannu kun kysellään kuulumisia. Kerron lapsettomuushoidoista kahdelle ystävälleni hyvin avoimesti.

Ehkä se on sitä yksinoikeutta sitten. Saa ystävä porukassamme nyt jakamattoman huomion raskaana. Suurin osa näistä muista ystävistämme ei siis tiedä minun lapsettomuudesta.

Ap

Siis kerro nyt mitään pahaa siinä on? Itselläni ei ole ainakaan heti tehonnut lapsettomuushoidot ja minulle on myös sanottu, että voi mennä aikaa ennen kuin tärppää, siis jos tärppää. Ja niin menikin. Miten tämän voi ottaa loukkauksena? Itseäni olisi ainakin pänninyt, jos joku olisi olettanut, että saisin heti lapsen kun hoidot aloitettiin. Sait siis ymmärrystä ja ystävä on realistinen sinua kohtaan.

Miten minusta tuntuu, että olet itse vain kateellinen ja yrität mustamaalata ystävääsi kokoajan jokaisen liikkeen perusteella .

Vierailija
10/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte sanoa et olisi normaalia ettei ystävä toivota onnea hoitoon? Jakelee vaan ohjeita kuinka se sit loppuvuonna tai ensi kesänä ehkä onnistuu.

Te ette selvästi ole kokeneet lapsettomuutta ja odottamista kun kuukausiin ei tapahdu mitään. Viime vuoden lopussa oli viimeisin hoito ja seuraava vasta touko-kesäkuun vaihteessa.

Myönnän tää on arka ja kipeä asia.

Ap

Vierailija
11/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte sanoa et olisi normaalia ettei ystävä toivota onnea hoitoon? Jakelee vaan ohjeita kuinka se sit loppuvuonna tai ensi kesänä ehkä onnistuu.

Te ette selvästi ole kokeneet lapsettomuutta ja odottamista kun kuukausiin ei tapahdu mitään. Viime vuoden lopussa oli viimeisin hoito ja seuraava vasta touko-kesäkuun vaihteessa.

Myönnän tää on arka ja kipeä asia.

Ap

Minä olen kyllä kokenut lapsettomuutta enkä olisi loukkaantunut tuollaisesta, vaan olisin ollut helpottunut siitä, että ystävä ymmärtää , että hoidot eivät tehoa heti ja että toivottaa onnea tulevaan realistisesti. Ehkä ystävä ei myöskään tahdo luoda sinulle paineita. Varmaan näiden kommenttien perusteella ymmärrät, että loukkaantumisesi on kummallista ja turhaa. Mieti, kannattaako ystävyyttä jatkaa, kun joka sanasta loukkaantuu noin. Raskasta ystävillekin, kun pitää varoa joka sanomista. Miten selviydyt elämässä, kun tuollainen asia saa sinut murtumaan täysin? Voin sanoa, että elämästäsi tulee raskasta, kun kääntelee ja vääntelee jokaista asiaa oman mielen mukaan melkein kokoajan.

Vierailija
12/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, ei voi muuta sanoa. Mielestäni ei olisi ollut reilua toivottaa onnea näin nopeasti. Mulla meni neljä vuotta ennen kuin raskauduin hoitojen ansiosta. Asiat eivät tapahdu kaikilla nopeasti.

Kuulostaa siltä, että olet nyt liian herkillä lapsettomuutesi takia. Apeana loukkaantuu todella helposti. Oletko ajatellut, että loukkaantumisesi johtui jostain muusta kuin ystävän sanoista? Pienetkin asiat tuntuvat suurilta pettymyksen keskellä. Ymmärrä kuitenkin, ettei ystäväsi ole sinua loukannut.

Vierailija
13/13 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos miehellä on myös ongelmia, niin saisiko mielenkiinnosta kysyä, onko hän esim. vaihtanut pukeutumista löysiin housuihin ja boksereihin, tai kenties kokeillut muite keinoja viilentää kiveksien lämpötilaa, mikä useissa tapauksissa lisää siittiöiden määrää?