Kumpi on fiksumpi veto: ostaa uusi halppismerkin leikkuri 170e vai ostaa 200e käytetty laatumerkin leikkuri?
Eka ruohonleikkuri tarttisi ostaa eikä rahatilanne salli ostaa uutta laatumerkkiä, vaan budjetti on ehdoton max 200e. Sillä rahalla saa kyllä uusia leikkureita, mutta käytettyjä laatumerkkejä (kuten Klippo, Stiga ja Husgvarna) saa sitten jo samalla rahalla.
Kuten tekstistä huokuu, en siis ymmärrä leikkureista juuri mitään, mutta tuo semipieni (20x50m) takapihan nurmikkoalue tarvitsee kuitenkin leikkuria.
Kommentit (4)
Itse ostaisin käytetyn laatumerkin. Kestävät ikuisuuksia ja saa varaosia tarvittaessa sekä löytyy apua huoltoliikkeistä. "Kiinalaiset halpisvehkeet" hajoaa nopeammin eikä saa varaosia ja huolloissa saa vaan voi voi vastauksia.
Itse ostaisin hyvälaatuisen käytetyn (jos sellaisen jostain löytää) mieluummin kuin huonolaatuisen uuden. Koska se uusi huono on kohta käytetty huono, kun taas se käytetty hyvä on edelleenkin käytetty hyvä.
Ja jos puhutaan bensakoneellisesta leikkurista, niin itse ostaisin sellaisen jossa on tunnetun valmistajan moottori, oli sitten itse leikkuri kenen tekemä tahansa, mieluummin kuin toisin päin.
Vastaava tilanne on käytännössä ihan kaikissa laitteissa. Halppiksella pärjää, mutta käytettävyys ja/tai kestävyys voi olla mitä sattuu. Toisaalta tuo nurmikkoalue ei ihan mahdoton ole, joten ihan persumallillakin varmasti saa nurmikon ajettua.
Onko täällä edes kellään käyttökokemusta noista halppisleikkureista?