Ergo-reppu tms.
Onko kokemuksia Ergo-repusta tai vaikka tavallisista kantorepuista, saako niihin helposti vauvan yksin laitettua esim. kun ottaa auton turvaistuimesta ja lähtee kauppaan?
Kommentit (4)
Pienen vauvan saa hyvin etupuolelle itsekin, mutta taakse laittamista kannattaa harjoitella ensin kotosalla. Itse olen keksinyt useitakin hyviä tapoja, mutta parhaiten olen onnistunut lähemmäs vuoden ikäisen kanssa, joka jo vähän tekee yhteistyötäkin =). En valitettavasti osaa selittää, sitä täytyy vaan itse treenata. Meillä on ollut niitä vanhanmallisia Ergoja, joten uusista en osaa sanoa. Vanhat ainakin ovat olleet todella hyviä.
Meillä oli ekat kuukaudet käytössä Baby Björnin rintareppu (saa käyttää 2-viikkoisesta) ja rengasliina, johon en oikein tottunut kunnolla.
Sitten kantoreppu Ergo. Ergo on ollut ihan huippu, ei valittamista. Meillä se vanha malli, jota saa käyttää vasta 5 kk alkaen. Nykyistä Ergoa saa käyttää jo 3 kk alkaen.
Vauva alkoi rintarepussa painamaan hartioita jo 3-4-kuisena aika pahasti, painoi silloin ehkä 5-6 kiloa. Oikein odotin että saan sen Ergon käyttöön :) Nyt poika 1v4kk ja Ergo toimii yhä kuin uhnelma, jaksaa kantaa ja poika jaksaa istua.
Alkuun kannettiin etupuolella, nyt poika kulkee selässä.
Olen ymmärtänyt että Ergo ja Patapum on (suunnilleen) samalaiset.
Ergon kantomukavuus on todella hyvä, mutta ei minusta edes uusi malli sovi 3 kk ikäiselle! 5 kk alkaen on lähempänä totuutta. Mutta siitä eteenpäin se onkin todella hyvä.
Muista repuista ei kokemusta, ihan pientä kannan vain käsillä tai liinassa.
Minulla on käytössä Patapum-merkkinen kantoreppu, joka on käsittääkseni aika lailla samanlainen kuin tuo Ergo. Pidämme tyttöämme (9kk) siinä vielä etupuolella ja ainakin siihen saa aivan helposti itse laitettua. Olen kyllä kuullut että selkään on hankalaa laittaa lasta yksin, mutta en ole vielä kokeillut, sillä reppu ollut meillä käytössä vasta noin viikon.