Mitä nainen tarkoittaa kun sanoo että pidän häntä itsestäävselvyytenä?
En ihan vilpittömän oikeasti ymmärrä mitä tuo tarkoittaa ja mitä asialle pitäisi tehdä.
Kommentit (51)
Kiitos, hyvä kysymys! Minua kiinnostaa myös millaiset miehet tällaisia kommentteja naisiltaan saavat?
Huomioi sitä, haluaa kehuja, haluaa tuntea olevansa haluttu ja kaunis
Oletko pitänyt varalla? Käyttänyt omiin tarkoitusperiisi ja elänyt kuin sika pilttuussa?
Sinun pitäisi madella hänen jaloissaan varpaita suukotellen ja kohdellen kuin kuningatarta, koska hän ei ole itsestäänselvyys vaan voi hetkenä minä hyvänsä lähteä toisen uroon matkaan!
Oletko ollut narsistisena kyllä ”ottamassa”, mutta mitään en valmis antamaan ja panostamaan?
Hän kokee, ettet näytä tunteitasi tarpeeksi, et tee rakkauden tekoja, et saa häntä tuntemaan itseään tärkeäksi.
Jos itse sanoisin noin, kaipaisin mieheltä enemmän sekä fyysistä läheisyyttä (halaus, suukko), kauniita sanoja, arjen pieniä tekoja (kahvinkeittimen lataus illalla valmiiksi, ruoan laitto, suklaatakaupasta tms pientä).
Että et panosta suhteeseen. Oletat sen vain menevän omalla painollaan ja että akka on ja pysyy ja antaa sulle piltsukkaa aina kun tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut narsistisena kyllä ”ottamassa”, mutta mitään en valmis antamaan ja panostamaan?
En mielestäni. Seksiä on rajoittanut vain minun jaksamiseni (kaikkeni olen tehnyt, ei ihan vähäninen määrä kuitenkaan), lisäksi olen kiittänyt kun hän hoitaa kotityöt, kehunut ruokaa ja leipomuksia, viettänyt aikaa yhdessä aina ja tehnyt talven lumityöt ja polttopuut kiireiselle äidilleenkin
No jos tämä sinulle ei nyt aukea, niin mitä jos kokeilisit ihan uutta ratkaisutapaa: keskustelisit naisesi kanssa! Tiedän että tämä saatta kuulostaa todella radikaalilta, mutta toisaalta se on ainoa tapa saada selville, mitä naisesi päässä liikkuu. Me tuntemattomat täällä Vauva-palstalla emme tunne naistasi niin kuin sinä. Kannattaa pyrkiä keskusteluun avoimessa ja hyväksyvässä hengessä ilman syyttelyä tai puolustautumista. Molemmat voisivat tuoda esille omia näkökantojaan ja saattaisi saada toisen jopa näkemään asioita omasta perspektiivistä! Lopuksi voisitte yhdessä pähkäillä miten tilanteen saisi korjattua ja kunka voisitte molemmat olla suhteen tilaan tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielestäni. Seksiä on rajoittanut vain minun jaksamiseni (kaikkeni olen tehnyt, ei ihan vähäninen määrä kuitenkaan), lisäksi olen kiittänyt kun hän hoitaa kotityöt, kehunut ruokaa ja leipomuksia, viettänyt aikaa yhdessä aina ja tehnyt talven lumityöt ja polttopuut kiireiselle äidilleenkin
Miksi vaimosi hoitaa teillä kotityöt? Etkö sinä osallistu niihin muutoin kuin kiittämällä?
Olen käyttänyt tätä ilmaisua vain yhdessä ihmissuhteessani, jonka toisena osapuolena oli narsistinen sadisti. Totaalista henkistä hyväksikäyttöä, kiusaamista ja alistamista. Hänellä oli - ja on - vain omat tarpeet prioriteetteina, ja tunne-elämää ei lainkaan.
Voisin sanoa juuri samoin miehelle...
Koska tuntuu että olen herttaisen yhdentekevä. Tai no, ei niinkään mut kaipaisin enemmän huomiota ja edes joskus kukkia/ kehuja. Tuo se suklaata joskus... mutta puhua ei pysty. En todella enää tiedä kauanko suhde voi jatkua.. puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
No jos tämä sinulle ei nyt aukea, niin mitä jos kokeilisit ihan uutta ratkaisutapaa: keskustelisit naisesi kanssa! Tiedän että tämä saatta kuulostaa todella radikaalilta, mutta toisaalta se on ainoa tapa saada selville, mitä naisesi päässä liikkuu. Me tuntemattomat täällä Vauva-palstalla emme tunne naistasi niin kuin sinä. Kannattaa pyrkiä keskusteluun avoimessa ja hyväksyvässä hengessä ilman syyttelyä tai puolustautumista. Molemmat voisivat tuoda esille omia näkökantojaan ja saattaisi saada toisen jopa näkemään asioita omasta perspektiivistä! Lopuksi voisitte yhdessä pähkäillä miten tilanteen saisi korjattua ja kunka voisitte molemmat olla suhteen tilaan tyytyväisiä.
Olen aina kysynyt tuon heti perään että mitä sinä tuolla tarkoitat ja kuulemma liittyy kehuihin ja halutuksi tuntemiseen. Kyllä minä häntä kehun kauniiksi ja haluan mutta se "sun perse näyttää hyvältä noissa farkuissa" (suora lainaus) ei vaan irtoa yhtä luonnollisesti kuin nuorempana (minä olen muuttunut, hän on erinomaisessa kunnossa edelleen) ja on pakko ihmetellä että mitä voi naisen päässä liikkua jos onnellisuus on tuosta kiinni, onko se vähän teiniksi jäänyt edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaimosi hoitaa teillä kotityöt? Etkö sinä osallistu niihin muutoin kuin kiittämällä?
Koska hän haluaa ja minulle järjestely sopii mainiosti
Kuvittelet, ettei naisesi jättäisi sinua, vaikka mokailisit miten tai eläisit miten haluat hänen tunteistaan ja toiveistaan välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kysynyt tuon heti perään että mitä sinä tuolla tarkoitat ja kuulemma liittyy kehuihin ja halutuksi tuntemiseen. Kyllä minä häntä kehun kauniiksi ja haluan mutta se "sun perse näyttää hyvältä noissa farkuissa" (suora lainaus) ei vaan irtoa yhtä luonnollisesti kuin nuorempana (minä olen muuttunut, hän on erinomaisessa kunnossa edelleen) ja on pakko ihmetellä että mitä voi naisen päässä liikkua jos onnellisuus on tuosta kiinni, onko se vähän teiniksi jäänyt edelleen
Ja mikä sai sinut sitten kyselemään vauva-palstalta mitä naisesi tarkoittaa, kun hän on sen sulle kertonut?
Ehkä naisesi haluaa pitää suhteessanne kipinää elossa (tai sytyttää sen uudelleen jos se on jo sammunut). Ei seksuaalisuus ole mikään teini-vaiheen villitys, vaan itse ainakin toivoisin seksuaalisen jänniteen ja leikkisyyden säilyvän suhteessani aina. Tietysti kaikki ei tunne noin, vaan muuttuvat iän myötä vakavammiksi ja unohtaa flirttailun. Sellaiselle joka sitä kipinää kaipaa, se saattaa kuitenkin tuntua siltä, että muuttuu toiselle harmaaksi ja samantekeväksi.
Nainen sanoo, että arki ei häntä enää kiinnosta. Jos et heti muutu samanlaiseksi kuin olit suhteen alussa, menet vaihtoon! Selkeä viesti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä sai sinut sitten kyselemään vauva-palstalta mitä naisesi tarkoittaa, kun hän on sen sulle kertonut?
Ehkä naisesi haluaa pitää suhteessanne kipinää elossa (tai sytyttää sen uudelleen jos se on jo sammunut). Ei seksuaalisuus ole mikään teini-vaiheen villitys, vaan itse ainakin toivoisin seksuaalisen jänniteen ja leikkisyyden säilyvän suhteessani aina. Tietysti kaikki ei tunne noin, vaan muuttuvat iän myötä vakavammiksi ja unohtaa flirttailun. Sellaiselle joka sitä kipinää kaipaa, se saattaa kuitenkin tuntua siltä, että muuttuu toiselle harmaaksi ja samantekeväksi.
Yksinkertaisesti se että voiko tuo olla oikeasti vakava paikka. Minä olin anatomisimmissa kommenteissani pidättyväinen nuorempanakin, nyt niitä ei tule käytännössä lainkaan. Vaikka kyllä meillä seksi toimii ja en ymmärrä miten pitäisi haluani osoittaa paremmin kuin panemalla 4 kertaa yössä, uupumukseen asti. Eikä sittenkään kuulemma riitä.
Sä et ota riittävästi huomioon naisesi tunteita ja tarpeita etkä osallistu suhteeseen. Narsistinen eksäni sanoi aina "kuinka minulle ei mikään riitä" ja tällä oikeutti sitten minun kohtelemisen yhdentekevänä ja itsestäänselvänä kodinkoneena. On syystäkin eksä. Jos ulkonäön kehuminen piristää naistasi kuten kirjoitit, niin olisiko suhde sen arvoinen, että voisit näin hänen ilokseen tehdä?
Että naiset tykkää huomiosta.