Heippa puutarhuriväki - mitä touhusit tänään?
Minä koulin broccolinot ja fenkolit. Vielä pitäisi punahatut koulia. Voiko niitä laittaa useamman ruukkuun.
Ja jotain voisin kylvää vielä. Vaikka samettikukkaa
Kommentit (91)
Mulla kurpitsa on pompannut ja maisseista osa. Jee olisipa jo lämpimämpää. Kohta loppuu till sisältä, niin käy aina. Kiikutan ostan veljelle kun en voi pitää kaikkia taimia.
Vierailija kirjoitti:
Valmistelin kasvilavoja kylvöä varten. Eli lisäsin kompostia, kalkkia, multaa ja apulaispaskaa sopivassa suhteessa.
Uudelleen istutin mansikat ja ruohosipulit parempaan lavaan.
Kylvin palsternakat.
Moottorisahuroin raivattuja puita ja paksuja pensaanoksia klapeiksi. Leikkasin hanhikit.
Kylvin esikasvatukseen kyssäkaalit, herneet ja vesimelonit.
Ei herneitä voi esikasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään lisäsin vanhoihin kasvatuslaatikkoihin lisää multaa. Mies rakensi ison uuden laatikon. Istutin retiisit. Tein vanhoista lusikoista koukkuja istutuspöytään.
Ei retiisejä istuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin marjapensaat
Missä iässä marjapensaiden leikkaaminen aloitetaan? Tai onko jotain määrää esim. alkuun 20 oksaa, joka pidetään minimilukuna ja sitten leikellään niitä vanhempia pois? Kun on uusi taimi, joka vasta kasvaa niin milloin sitä aletaan leikellä? Muistelen, että ne edellesinä vuonna marjoneet otetaan pois, mutta milloin se aloitetaan?
Meidän mummolassa oli 3 m X 2 m musta- ja punaherukkapensaat, eikä niitä olut koskaan leikattu. Kasvoivat isoiksi pensaiksi ja tuottivat mielettömät määrät marjoja. En ymmärrä miksi leikataan?
Vanhoja oksia poistetaan. Niitä jotka tuottaa vähiten, ja että uusiakin oksia mahtuu kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään lisäsin vanhoihin kasvatuslaatikkoihin lisää multaa. Mies rakensi ison uuden laatikon. Istutin retiisit. Tein vanhoista lusikoista koukkuja istutuspöytään.
Ei retiisejä istuteta.
Käytiin aikanaan neljävuotiaan kanssa tekemässä perunamaa. Hän sitten ylpeänä kertoi mummulle, miten oli pystytetty perunaa.
Sen jälkeen meillä on pystytetty niin potut kuin kehäkukatkin.
Keräsin kotiloita pulloon jonne olin laittanut pesuainetta. Sinne ne kotilot kuoli, 208 kotiloa sain tapettua. Satoi hiljakseen koko ajan ja käsiin tuli kylmä kun ei ollut hanskoja. Mä vihaan kotiloita kun niiden takia tulee ylimääräistä työtä kun niitä pitää kerätä ettei ne valtaa koko puutarhaa.
Ne helkkarin kotilot. Olemme soranneet tonttimme metrin leveydeltä terävällä soralla/sepelillä. Eipä tuu naapurista kotilot ja etanat kylään. Jahdataan sitten omalla tontilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kurpitsa on pompannut ja maisseista osa. Jee olisipa jo lämpimämpää. Kohta loppuu till sisältä, niin käy aina. Kiikutan ostan veljelle kun en voi pitää kaikkia taimia.
No niin loppuu tila sisältä. Onneksi hiukan lämpiää loppuviikosta että voi jättää osan terassille yöksi.
Ei kurkkuja, tomaatteja, eikä kurpitsaa, ainakaan.
Ihan täynnä olohuone näitä kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Raivasin nurmikkoon 2m2 alueen mihin siirsin pari puuta ja puskaa evakkoon.
Torstaina tulee rekka hakemaan kuorman kiviä pois ja trake kaapimaan nurmen pois.
Uusi tekemätön piha johon edelliset vain laittoivat nurmen
Jatkan
Eilen tuli 18m3 multaa ja lauantaina tulee traktori kaapimaan nurmen pois pihasta. Muutama puska odottaa jo istuttamista. Ihanaa ensiviikolla pääsee sitten vauhtiin muurien ja pengerrysten kanssa.
Naapurit varmaan ihmettelee, täällä pihoilla on vain nurmikkoa ja pari tuijaa:D
Valmistelin kasvilavoja kylvöä varten. Eli lisäsin kompostia, kalkkia, multaa ja apulaispaskaa sopivassa suhteessa.
Uudelleen istutin mansikat ja ruohosipulit parempaan lavaan.
Kylvin palsternakat.
Moottorisahuroin raivattuja puita ja paksuja pensaanoksia klapeiksi. Leikkasin hanhikit.
Kylvin esikasvatukseen kyssäkaalit, herneet ja vesimelonit.