Työttömyys masentaa
Minua alkaa toden teolla masentamaan tämä työttömyys. :( Olen ollut vuosia työkyvytön sairauden vuoksi. Sairauden seurauksena on tullut masennusta, ahdistusta jne. Pärjään ongelmieni kanssa ja olen siinä kunnossa, että pystyisin tekemään ainakin kevyttä työtä.
Ongelmana on se, että minulla ei ole koulutusta sillä sairauden vuoksi jouduin lopettamaan opinnot kesken. Olen yrittänyt tässä hakea töitä, mistään ei kuulu mitään takaisin. Olen hakenut sellaisia hommia joihin koulutusta ei vaadita. Minulla on kyllä aikaisempaa työkokemusta ajalta ennen kuin sairastuin. Tiedän, että olisin aivan loistava työntekijä esim. asiakaspalvelussa mutta en ainakaan toistaiseksi ole saanut mahdollisuutta näyttää sitä. Ahdistaa niin hitosti tämä ainainen huono rahatilanne ja tylsyys, kun päivisin ei ole mitään tekemistä. Ja sitten vielä monet luulevat, että työttömät ovat mielellään työttömiä ja lojuvat vain kotona... Ei kai tästä aloituksesta mitään hyötyä ole, mutta pääsinpä ainakin avautumaan. Pää räjähtää tämän tilanteen vuoksi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jo yli 30-v ja ikinä en ole ollut töissä. Vaikea lapsuus ja kesti kasvaa aikuiseksi. No hain ja pääsin opiskelemaan, monimuoto-opiskeluna merkonomiksi. Käytännössä voin ite määritellä kuin usein olen koululla, kuinka nopeasti/hitaasti valmistun..
Hain kesätöihin kaupan kassalle, duunitorilla oli ilmoitus ja kirjoitin ihan vaan sähköpostilla vapaamuotoisen hakemuksen. Kerroin olevani opiskelija jne, mutta en mainostanut sitä, ettei ole mistään työkokemusta. Kerroin kyllä, etten ikinä ole kaupan kassalla ollut.
Pääsin haastatteluun.. olin kuullut, että jos haluaa kassalle niin on pakko alkuun olla joustava - eli mitä vuoroja vaan tarjotaan niin minä pääsen ne hoitamaan.
Hakijoita oli kuulema paljon, mutta sain työn paremmalla palkalla kuin olisi voinut toivoa.
Että kokeile mennä koulun kirjoille, näyttää paremmalta hakemuksessa. CV:tä en lähettänyt, eikä sitä kysyttykkään.
kaupan kassa tienaa sen 2000 eur/kk...
Tämä!