Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun virpomassa on viisi noitaa yhdellä virpomisoksalla, niin

Vierailija
15.04.2019 |

Annatteko yhden palkan vai viisi palkkaa vai kourallisen jotakin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan viittä palkkaa. Pari munaa ym voi antaa. Yleensähän kulkevat pareittain. Jakavat sitten saaliin.

Vierailija
2/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi noita alla kuin kymmenen oksalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vitsa niin yksi palkka

Vierailija
4/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän on virpojia yhdellä oksalla, sitä pienempi on palkka per hlö. Jos tulee yksi tai kaksi virpojaa ja oksaan on panostettu, olen avokätisempi. Kerran tuli poikalauma virpomaan jollain koristelemattomalla koivurisulla normaaleissa vaatteissa, annoin Liettuasta tuomiamme todella pahanmakuisia mitä lie marsipaanipökäleitä. Kun tuli pari pukeutumiseen, rekvisiittaan ja oksiin panostanutta virpojaa, annoin karkkipussit per virpoja, vaikka sainkin vain yhden oksan, mutta kun se oli oikeasti todella kauniisti koristeltu.

Vierailija
5/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli astia, missä oli pähkinöitä, siemeniä ja rusinoita. Siitä sitten laitoin jokaisen virpojalle yhden lusikallisen terveellisiä herkkuja. 

Vierailija
6/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan annan vitsan antajalle. Muita näppään näpeille, jos yrittävät ottaa korista munia.

Vierailija
7/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah teitä. Pitääkö tällaisestakin tehdä joku hyötysuhdekysymys.

Vierailija
8/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah teitä. Pitääkö tällaisestakin tehdä joku hyötysuhdekysymys.

Siinä opetetaan kakaroille, että rahan eteen pitää tehdä jotain eikä laskea toisen perseellä mäkeä.

Vierailija
9/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli penskana kulho josta annettiin kourallinen pikkumunia yhden virpojan keräysastiaan ja oletettiin että jakavat saaliin kierroksen jälkeen. Näin ainakin me kavereiden kansaa teimme kierroksen jälkeen mutta kiersimme aina max 4 hengen porukalla ja annoimme vähintään kaksi oksaa.

Vierailija
10/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen mukana oleva saa saman palkan vaikka vitsoja olisi vain yksi. Me ainakin lapsuudessa vuoroteltiin, jokainen virpoi vuorollaan ja muut seisoi takana vaikka yhdessä tehtiin oksat.

Vierailija
11/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tullaan laumana niin yksi ruohomuna per pää, mutta jos tulee 1-2 lasta nätisti koristellun oksan kanssa niin sitten kinder muna per lapsi.

Vierailija
12/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki aina antaneet oksat. Joskus virpojia on ollut 7 kerrallaan. Itse antoivat mulle kaikki oksansa ja kaikki saivat yhdet jotkut patkukat tms. Mulle olisi kelvannut ihan yksikin oksa.

Vierailija
13/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne? Itse sanoin kaikille virpojille että yksi oksa riittää, en suostunut ottamaan enempää. Kaikki saivat tietysti palkan kuitenkin!

Vierailija
14/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulle vitsa, mulle palkka!"

Ein Vits, ein Palk, ein Kinder!

Vierailija
15/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies32vuotta kirjoitti:

Mulla oli astia, missä oli pähkinöitä, siemeniä ja rusinoita. Siitä sitten laitoin jokaisen virpojalle yhden lusikallisen terveellisiä herkkuja. 

Oliko kaikilla mausteilla?

Vierailija
16/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me veljen kanssa tehtiin pienenä, tosin oli meillä useampi oksa mukana. 

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan viittä palkkaa. Pari munaa ym voi antaa. Yleensähän kulkevat pareittain. Jakavat sitten saaliin.

Vierailija
17/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi astiaa, toisessa Kindereitä ja toisessa sekalaista karkkia. Pareittain virpojat saavat Kinderit ja isot ryhmät sekalaista karkkia.

Vierailija
18/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tosiaan näyttivät antavan vain yhden oksan vain seurue. Olisikin pitänyt vastaavasti antaa vain yksi palkka, eikä kaikille omia. Suomalaisen työn alasajo on näköjään ulottunut tähänkin.

Vierailija
19/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin tytölleni, että tarjotkaa ainakin useampaa oksaa. Moni oli sitten sanonut, että yksi riittää. Olivat siis 4 hengen porukalla. Itse annoin herkut kaikille, esim. isommat sisarukset virpoivat, niin annoin myös mukana olleille pikkusisaruksille.

Vierailija
20/21 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin palkan ilman sitä rumaa oksaakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi