Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään 18-22-vuotiaana esikoisensa saanutta, joka olisi maisteri?

Vierailija
15.04.2019 |

Kuinka harvinaista on saada lapsi noin nuorena ja vielä kouluttautua korkeasti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Taitaa tosin olla DI, mutta ylempi korkeakoulututkinto kuitenkin. Nainen vielä.

Vierailija
22/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, sain esikoisena 20 vuotiaana. Ihminen voi kouluttautua juuri niin pitkälle kuin haluaa ja äo riittää. Kohta olen myös tohtori, nyt myös jo 3 lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 20 vuotiaana, kuopuksen 22 vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 28 vuotiaana.

Vierailija
24/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Sai lapsen 22-vuotiaana, valmistui kai kutakuinkin normaalissa aikataulussa maisteriksi. Työskentelee johtotehtävissä.

Vierailija
25/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnen, mutta tiedän: nainen on nyt HTM/OTM ja 27 v.

Vierailija
26/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa koulukaveri tuli raskaaksi 16-vuotiaana. Hän oli vuoden pois koulusta lapsen vuoksi, kävi lukion loppuun ja hankki yliopistotutkinnon.

Vierailija
27/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kolme jotka saivat lapsen tuossa iässä ja valmistuivat myöhemmin.

Vierailija
28/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen. En taida tuntea ylipäätään yhtään noin nuorena lapsen saanutta.

Päinvastoin kyllä, itse olen lähihoitaja ja nyt 33-vuotiaana ekaa kertaa raskaana. Täytän 34 ennen kuin lapsi syntyy.

Vierailija
29/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Sain lapsen heti lukion jälkeen. Nyt olen siis maisteri. Mielestäni tässä ei ole mitään outoa.

Vierailija
30/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse. Sain esikoiseni 18-vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 25-vuotiaana. Olisin voinut valmistua vuotta tai kahta aiemminkin, mutta taloudellisista syistä jouduin tekemään töitä opintojen ohella.

Vierailija
31/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli opiskelukaveri, joka oli saanut lapsen 17-vuotiaana. Toinen sai lapsen 20-vuotiaana. Yksi sai lapsen 21-vuotiaana. Kaikki ovat valmistuneet maisteriksi.

Vierailija
32/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne henkilökohtaisesti, mutta tiedän yhden naisen, joka on saanut ensimmäisen lapsensa 14-vuotiaana vähän vanhemman pojan kanssa ja he avioituivat erityisluvalla. Sittemmin tyttö lähti opiskelemaan: ensin keskikoulu loppuun, sitten rakennusinsinöörin opinnot ja lopuksi DI-opinnot. Avioliitto hajosi jossakin vaiheessa ja uusi, ruotsalainen, mies astui kuvioihin. Uutta perhettä on enemmänkin ja nainen on nykyään aika iso bossi ruotsalaisessa isossa rakennusalan konsernissa.

Tämä ei ole tyypillinen tarina, mutta olihan Anni Sinnemäkikin todella nuori äiti ja opintojen, Ultra Bra -uran poliittisen uran ym. jälkeen on Helsingin kaupungin apulaispormestari.

Puhutkohan samasta naisesta, jonka minä tunnen? Tosin hän kävi lapsen saatuaan loppuun peruskoulun ja opiskeli rakennusmestariksi ennen DI-opintoja. Muut tuntomerkit kyllä sopisivat.

Tai sitten näitä naisia on kaksi.

Vierailija
33/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Itseni. Sain jopa 2 lasta nuorena ja hyvin meni yliopisto-opinnot.

Vierailija
34/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni ja ainokaiseni 20-vuotiaana silloisen avomieheni kanssa ja valmistuin vuosi sitten maisteriksi. Menin peruskoulusta suoraan töihin ja sitten lapsen saamisen jälkeen duunipaikka lähti alta, joten lähdin kouluun, kun kotihoidontuki oli käytetty loppuun. Olin siis muksun kanssa kotona lähes kolme vuotta.

Oli tosi helppoa pikkulapsiaika, kun koulu jousti, toisin kun työelämä. Kun lapsi meni ekalle luokalle olin hetken työelämässä ja sitten jatkoin opiskeluja siten, että tein osa-aikatöitä. Kouluun tuli sellainen himo ja opiskelin töiden ohessa pari amistutkintoa ja lopulta hain yliopistoon, kun löytyi mieleinen ala. Lapsi on nyt 16v ja minä olen sinkku. :)

Vierailija
35/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai mut ja siskoni 21 ja 23 vuotiaina ja valmistu maisteriks 24-vuotiaana.

Vierailija
36/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni sinnemäki oli 16 ja maisteri

Vierailija
37/37 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen usamman. Itse sain lapsen 23v.

Terveisin DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi