Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hölmöläisten "kesäaika".

Vierailija
14.04.2019 |

Jos ihmisiltä kysyttäisiin haluavatko he aikaistaa heräämistään ja töihinmenoaan (kesällä tai talvella) 90% vastaisi että ei missään tapauksessa ;-)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta!

Vierailija
2/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin vastaisin, jos se ei vaikuttaisi muuhun. Mutta koska sen johdosta pimeä tulee myöhemmin, ehdottomasti kesäaika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki haluaisin, jos sen ansiosta saisin tehdä koiralenkkini työpäivän jälkeen suuremman osan vuotta valoisassa!

Vierailija
4/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika = Moskovan aika!

Miettikää! 400 tuntia pimeitä iltoja vuodessa on Nato-aikaa. Mieluummin läntinen pimeys, kuin itäinen valo!

Vierailija
5/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin vastaisin, jos se ei vaikuttaisi muuhun. Mutta koska sen johdosta pimeä tulee myöhemmin, ehdottomasti kesäaika!

Olenko minä jotenkin hölmö, kun minun mielestä pimeä tulee aina siihen aikaan, kuin tulee, eikä se tule yhtään myöhemmin, vaikka siirtäisin kelloa viisi tuntia eteen tai taakse.

Vierailija
6/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kesä/talviaika vaikuttaa milloin heräät? Samaan aikaanhan sitä herätään vaikka klo 7 tai 8 oli sen kellonajan suhde UTC:hen ihan mikä tahansa. Vain muutoksen yhteydessä saadaan nukkua pidempään tai vähemmän tms. mutta sen jälkeiseen aikaan taas sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
7/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä jotenkin hölmö, kun minun mielestä pimeä tulee aina siihen aikaan, kuin tulee, eikä se tule yhtään myöhemmin, vaikka siirtäisin kelloa viisi tuntia eteen tai taakse.

Se tulee eri aikaan muuhun normaaliin elämänrytmiin nähden. Esim. itse olen töissä arkisin klo 9-17. Kyllähän se siihen vaikuttaa paljonkin, kuinka pimeää tai valoisaa on klo 17, että onko kello kesä- vai talviajassa.

Vierailija
8/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet, koska sillä pimeäntulolla erityisesti keväällä ja syksyllä on paljonkin väliä kun miettii arkipäivien hommia ennen tai jälkeen töiden.

Vierailija
9/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika, niin suomalaiset laihtuu. Täällä on laardimammat uhonneet joukolla, että jos kesäaika tulee jäädäkseen, he alkavat laumoittain lenkkeillä valoisina iltoina. Nyt ei voi kuulemma, kuin maata sohvalla ja tunkea suklaata nassuun, kun ei näe lenkkeillä katulampun valossa tai otsalampun valossa.

Vierailija
10/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tulee eri aikaan muuhun normaaliin elämänrytmiin nähden. Esim. itse olen töissä arkisin klo 9-17. Kyllähän se siihen vaikuttaa paljonkin, kuinka pimeää tai valoisaa on klo 17, että onko kello kesä- vai talviajassa.

Minä olen töissä klo 7-15 ja minulle on riittänyt valoisaa aikaa ihan tarpeeksi illalla. Ei kai siitä mitään tule, että kelloja alettaisiin veivaamaan jokaisen mamman työaikojen mukaan erikseen.

Vierailija
11/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäajan kannattajat voisivat koko ensi talven kulkea töissä 7-15, mikäli normaalisti tekevät 8-16 työaikaa ja liukumat tuohon suuntaan on mahdollisia.

Katsotaan sitten ensi keväänä vieläkö huvittaa siirtyä pysyvään kesäaikaan.

Vierailija
12/12 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up