Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden taloudessa joku on kasvissyöjä ja toinen ei

Vierailija
14.04.2019 |

Onko teillä aina yhteiset ruuat? Vai tehdäänkö jollekulle eri ruuat? Mitkä ovat ne ruuat, mitä teillä syö kaikki? Entä onko kasvisruokia, mitä sekasyöjä ei syö?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä, mies ei. Yleensä kun teen kasvisruokaa niin mies syö sitä samaa. Joskus teen hänelle lihaversion samasta ruoasta jos se on helppo toteuttaa esim hampurilaiset ja tortillat. Toisinaan mies tilaa noutoruokaa, jos mun kokkailut ei kelpaa. Sieniruoat esimerkiksi ovat semmoisia.

Vierailija
2/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syö samaa ruokaa tai ei syö, kukaan ei saa erikseen ruokaa, jos ei itse sitä tee. Vegaaniteini syö sen, mitä haluaa syödä, mutta en esim. osta erikseen suklaamunia hänelle. Joko kelpaa tai ei kelpaa, ei ole minulta pois. Enkä todellakaan ryhdy tilailemaan kasvisproteiineja nuorelle, joka voi syödä kotimaista sekaruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä, mies ei. Mies syö kotona aina minun laittamaani kasvisruokaa. Ulkona syödessä sitten yleensä tilaa lihavaihtoehdon, ja töissä varmaan syö pääosin lihavaihtoehtoja lounasruokalasta.

Vierailija
4/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokoaa itselleen sen oman lautasellisen. Eli laitetaan laajalla kirjolla kaikille jotain. Minä olen kala-allergikko, enkä juuri syö punaista lihaa, miehellä on keliakia ja teinit syö kalaa ja kanaa, muttei lihaa.

Leivonnaiset teen gluteenittomina kaikille.

Vierailija
5/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kasvisruokaa kaikille ja sekasyöjä saa jonkin liha- tai kalalisukkeen sen kanssa.

Vierailija
6/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki syö samaa ruokaa tai ei syö, kukaan ei saa erikseen ruokaa, jos ei itse sitä tee. Vegaaniteini syö sen, mitä haluaa syödä, mutta en esim. osta erikseen suklaamunia hänelle. Joko kelpaa tai ei kelpaa, ei ole minulta pois. Enkä todellakaan ryhdy tilailemaan kasvisproteiineja nuorelle, joka voi syödä kotimaista sekaruokaa.

Mun äiti yritti saada minua "järkiini" tuollaisella kun aloin aikoinaan 13-vuotiaana vegaaniksi. Hän sanoi ettei ala erikseen ruokia laittamaan yhdelle nirsolle kersalle joka kieltäytyy syömästä hyvää sekaruokaa. No, minä sitten söin lähinnä perunaa ja leipää ja jotain raasteita ja hedelmiä. Ihme kyllä pysyin terveenä vaikka mitään proteiinitiheää ruokaa en syönyt oikein koskaan ennen kuin 19-vuotiaana muutin omilleni pois kotoa. Olin kyllä surkean laiha siellä vanhemmilla asuessa, 43 kiloa painoin kun lähdin opiskelemaan.

Vierailija
7/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on kasvissyöjä ja minä en ole. Yleensä teemme molemmat omat ruokamme. Joskus syön vaimon ruokaa ja paistan vaikka pihvin sen lisäksi.

Vierailija
8/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies emme syö punaista lihaa tai kanaa. Keskimmäinen ei syö punaista lihaa. Esikoinen ja kuopus ovat sekasyöjiä. Teen yleensä kaksi ruokaa: kasvis- ja liha/kanaversion. Kalaruoka käy kaikille, vaikka kuopus ei niin tykkää. Kasvissosekeitot maistuu kaikille. Näin olen kokkaillut jo 13 vuotta, joten ruoat syntyy rautaisella rutiinilla.

Vierailija
9/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kasvissyöjä, minä en. Kotona tehdään kasvisruokaa, joka minullekin maistuu vallan hyvin. Lähinnä syön lihaa leivän päällä, yksin ollessa tai kun käydään ulkona syömässä. Myös kun käydään minun kotipuolessani, herkuttelen lihakeitolla, käristyksellä, kuivalihalla. Mies yrittää riipiä jotain ravinnokseen kelpaavaa ja säilyä hengissä.

Vierailija
10/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sisko lopetti punasen lihan syönnin joskus tyylii 12 v. Äiti teki sille aina eriksee jtn kanakastiketta jos teki muuten vaikka jauhelihakastiketta. :D aikalailla tein itse ruuat n. 12 v ylöspäin aina.. :D itse syön kaikkea.

Vierailija
11/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen pyrkii syömään kasvisruokaa, ja koska me muutkin tykkäämme siitä, teen sitä yleensä. Välillä en, ja silloin ostan aina luomulihaa, eläinten parempien elinolosuhteiden vuoksi. Jos esikoiselle ei maistu, aina löytyy pakastimesta vaikkapa falafelia tai quornpihvejä, joita voi lämmittää lisukkeeksi. Tai jotakin aiemmin viikolla syödyn kasvisruoan jämää.

Hän saa aina itse päättää, ja minä tai mies - kokkaamme kumpikin - pyrimme mahdollisuuksien mukaan tekemään kaikille terveellistä ja maistuvaa ruokaa.

Minusta on aika kammottavaa, jos jotakuta aletaan puoli-pakottaa syömään lihaa. Semmoinen "ja minähän en ala pokkuroida" - asenne, mikä kakkoskommentoijalta kuultaa tuntuu anteeksi vaan aika kamalalta. Ei minustakaan tarvitse pokkuroida, mutta kasvislisuketta saa hitto vie pakkaseen muutamalla eurolla ja siitä on helppo lämmittää annos kerrallaan. Ei ole vaikeaa, onnistuu lapseltakin. Kyse on vain viitsimisestä ja ennen kaikkea tietysti oman lapsen vakaumuksen kunnioittamisesta!

Vierailija
12/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti yritti saada minua "järkiini" tuollaisella kun aloin aikoinaan 13-vuotiaana vegaaniksi. Hän sanoi ettei ala erikseen ruokia laittamaan yhdelle nirsolle kersalle joka kieltäytyy syömästä hyvää sekaruokaa. No, minä sitten söin lähinnä perunaa ja leipää ja jotain raasteita ja hedelmiä. Ihme kyllä pysyin terveenä vaikka mitään proteiinitiheää ruokaa en syönyt oikein koskaan ennen kuin 19-vuotiaana muutin omilleni pois kotoa. Olin kyllä surkean laiha siellä vanhemmilla asuessa, 43 kiloa painoin kun lähdin opiskelemaan.

En ymmärrä tuollaisia äitejä. Itse laitan monipuolista ruokaa koko perheelle kunkin toiveiden mukaan. Se nyt vain on äitien tehtävä, itsehän on ne lapset puskenut. Eikä vegaanin ruokkiminen ole mitääb rakettitiedettä. Riisi, pasta tai peruna ja salaatti ja proteiiniksi tofua, härkäpapua, soijasuikaleita tai -rouhetta, linssejä jne.

Vierailija
13/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä kasviproteiineja saa kaupasta tilailemattakin?

Vierailija
14/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja mies syö lihaa. Kaikki mitä kokkailen tai yhdessä kokkaillaan on vegaanista (mä hoidan meillä kokkailut lähes täysin). Joskus mies saattaa tosin lisätä muuten vegaaniseen annokseen esimerkiksi juustoraastetta, tätä tapahtuu ehkä kerran kuussa.

Hän ostaa itselleen joskus helppoa ei-vegaanista naposteltavaa tai "ekstraa", esim. jogurttia, sulatejuustoa, kasvispizzaa pakasteena tms. Lihaa (paitsi joskus erittäin harvoin kalaa valmisruokana) meillä ei kotona syödä, mies on sen verran kiva eikä pakota mua näkemään ja haistamaan sitä :D

Oikeastaan ulkona syödessämme hän myös usein valitsee vegaani- tai kasvisvaihtoehdon, mutta uskoisin hänen syövän liharuokia kavereiden seurassa... ainakin isovanhemmillaan käydessämme hän syö kyllä lihaa, kun sitä tarjotaan.

Mies syö siis erittäin kasvispainotteisesti, vaikka aluksi kyllä vuosia sitten söi lihaa monta kertaa päivässä! En kyllä tietääkseni ole häntä mihinkään pakottanut, mutta olen toki iloinen tästä kehityssuunnasta <3

Vierailija
15/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani ja mies syö lihaa. Kaikki mitä kokkailen tai yhdessä kokkaillaan on vegaanista (mä hoidan meillä kokkailut lähes täysin). Joskus mies saattaa tosin lisätä muuten vegaaniseen annokseen esimerkiksi juustoraastetta, tätä tapahtuu ehkä kerran kuussa.

Hän ostaa itselleen joskus helppoa ei-vegaanista naposteltavaa tai "ekstraa", esim. jogurttia, sulatejuustoa, kasvispizzaa pakasteena tms. Lihaa (paitsi joskus erittäin harvoin kalaa valmisruokana) meillä ei kotona syödä, mies on sen verran kiva eikä pakota mua näkemään ja haistamaan sitä :D

Oikeastaan ulkona syödessämme hän myös usein valitsee vegaani- tai kasvisvaihtoehdon, mutta uskoisin hänen syövän liharuokia kavereiden seurassa... ainakin isovanhemmillaan käydessämme hän syö kyllä lihaa, kun sitä tarjotaan.

Mies syö siis erittäin kasvispainotteisesti, vaikka aluksi kyllä vuosia sitten söi lihaa monta kertaa päivässä! En kyllä tietääkseni ole häntä mihinkään pakottanut, mutta olen toki iloinen tästä kehityssuunnasta <3

Tuleeko sulle jotain oireita jos sua pakotetaan näkemään ja haistamaan lihaa?

Vierailija
16/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini syö kasvisruokaa tai vegaanista, minä ja mies ollaan sekasyöjiä. Teen teinille omat ruuat silloin, kun itse halutaan syödä liharuokia. Olen opetellut vähitellen käyttämään monipuolisemmin kasvisproteiineja ja taidan pian olla kasvisruokailija itsekin.

Vierailija
17/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki sekasyöjiä. Mutta jos yhtäkkiä päättäisi teini alkaa kasvissyöjäksi, en osaisi kokata hänelle juuri mitään. Yrittää voisin, mutta mahtaisiko siitä heti tulla mitään syömäkelpoista.

Vierailija
18/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, mies ja lapset sekasyöjiä. Ei ongelmia, teemme vuorotellen miehen kanssa ruokaa. Voin tehdä kaikkea, vaikka itse en syökään. Samoin mies tekee kasvisruokaa. Lisäksi voi paistaa joskus vaikka pihvejä. Ja lapset haluavat joskus nakkeja. Ei onnistunut soijanakeilla huijaaminen. :) Ei meillä tehdä ruoasta mitään suurta numeroa.