Miksei voi äänestää netissä?
En käynnyt äänestämässä, kun en jaksanut kävellä äänestyspaikkaan. Miksei voi äänestää netin kautta? Miksei?...... :(
Kommentit (22)
Koska voit myydä äänioikeutesi valvomattomissa oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti myöskään kertaakaan ennakkoäänestysaikana käynyt lähelläkään äänestyspaikkaa?
Itse en halua (vielä) nettiäänestystä ihan turvasyistä, tähän lasken sekä tietoturvan että mahdollisuuden esim. pakottaa toista tai ostaa ääniä.
Kyllähän nytkin tuo äänten ostaminen on mahdollista. Todellakin olisin äänestänyt jotain muuta kuin mitä olisin halunnut jos joku olisi äänestyspaikan ulkopuolella lyönyt käteen kahisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti myöskään kertaakaan ennakkoäänestysaikana käynyt lähelläkään äänestyspaikkaa?
Itse en halua (vielä) nettiäänestystä ihan turvasyistä, tähän lasken sekä tietoturvan että mahdollisuuden esim. pakottaa toista tai ostaa ääniä.
Kyllähän nytkin tuo äänten ostaminen on mahdollista. Todellakin olisin äänestänyt jotain muuta kuin mitä olisin halunnut jos joku olisi äänestyspaikan ulkopuolella lyönyt käteen kahisevaa.
Olisit ottanut rahat ja silti voit äänestää ketä hyvänsä, maksaja ei voi sitä tarkistaa. Nettiäänestyksessä hän voisi valvoa vieressä, ketä äänestät.
Tämän pitäisi ehdottomasti olla jo käytössä nykyaikana
Venäjän olisi helppo tehdä "mies välissä" haittaohjelma joka istutettaisiin suojaamattomiin Windows koneisiin. Se toimisi niin, että kun ihminen menee äänestämään, kone ohjaakin äänestäjän valesivustolle joka näyttää oikealta. Äänestäjälle näyttäisi, että on äänestänyt omaa ehdokasta, mutta sivusto voisi vaihtaa oman ehdokkaan tilalle.
Kävin äänestämässä ja mun mielestä myös pitäisi jo pystyä äänestämään netissä. Odotan myös koska kaupat alkaa kilpailemaan kotiinkuljetuksella.
Sama juttu. Te haluutte päättää minun tulevaisuudesta tekemällä mieleistänne politiikkaa, mutta olette niin ahnaita, että ette palkitse minua ääneni vuoksi. Ensi kerralla jättäkää paketti lihaa ja kartonki tupakkaa oveni taakse niin käyn äänestämässä.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän olisi helppo tehdä "mies välissä" haittaohjelma joka istutettaisiin suojaamattomiin Windows koneisiin. Se toimisi niin, että kun ihminen menee äänestämään, kone ohjaakin äänestäjän valesivustolle joka näyttää oikealta. Äänestäjälle näyttäisi, että on äänestänyt omaa ehdokasta, mutta sivusto voisi vaihtaa oman ehdokkaan tilalle.
Höpöhöpö. Et ymmärtä mitää tietokoneista. Ei mahdollinen miten sinä asian kerroit. Ei mahdollinen.
Järjetön ajatus. Mietipä monessako torpassa ukko valvoisi vieressä, että vaimo antaa äänensä sille ehdokkaalle, jota ukko kannattaa.
Puhumattakaan erään vieraan V:llä alkavan naapurivaltion manipulointiyrityksistä. Tietoturvariskit ovat aivan liian suuret.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten olisi helppoa rahaa kelle tahansa kun tekisi noin verkkopankkien sivuille ja ihmiset maksaisivat laskunsa huijarien tilille. Tokihan tuota yritetäänkin mutta harvemmin menee läpi. jA kuten sanottua. perinteinen äänestystapa toki säilyisi rinnalla jos tekniikka pelottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Eihän se äänen ostaja kuitenkaan tietäisi, ketä äänestit. Se juuri on sen äänestyskopin idea.
ei tämä äänestys niin jumalattoman vakavaa ole. mahdollisia väärinkäytöksiä olisi mitättömän pieni määrä kaikista äänistä. ei nykyinenkään järjestelmä ole täysin aukoton.
Vierailija kirjoitti:
ei tämä äänestys niin jumalattoman vakavaa ole. mahdollisia väärinkäytöksiä olisi mitättömän pieni määrä kaikista äänistä. ei nykyinenkään järjestelmä ole täysin aukoton.
No ylläri jos äänestetään lyijykynynällä :D
Ennakkoäänestyspaikkoja sais olla paljon enemmän. Jossain hikisissä kirjastoissa ja marketeissa. Miksei vois olla kaupungin keskustoissa, esim. tavarataloissa. Olisin ehkä käyny äänestämässä. En halunnu kuitenkaan pilata kaunista aurinkoista sunnuntaipäivää äänestysjonossa jonkun tärkeän 80-vuotiaan slipoverisedän leimatessa mun äänestyskorttia.
Virossa on voinut äänestää jo vuosikausia netissä.
En tiedä. - Meidänkin perheessä isä olisi tiennyt kaikkien puolesta heti ketä voisi äänestää itse ja samalla kertaa varmasti kaikkien muidenkin puolesta; oli hänen mielestään aivan selvää ketä pitäsi ja tulisi äänestää. JA kun nyt olsi ollut koneella ja netissä, niin misei tuota nyt samalla olsi äänestänyt muidenkin puolesta, niin ei olis tarvinnut kättää aikaa johonkin niin turhaan kuin harkintaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. - Meidänkin perheessä isä olisi tiennyt kaikkien puolesta heti ketä voisi äänestää itse ja samalla kertaa varmasti kaikkien muidenkin puolesta; oli hänen mielestään aivan selvää ketä pitäsi ja tulisi äänestää. JA kun nyt olsi ollut koneella ja netissä, niin misei tuota nyt samalla olsi äänestänyt muidenkin puolesta, niin ei olis tarvinnut kättää aikaa johonkin niin turhaan kuin harkintaan.
Tämä on suurin syy siihen, miksi en kannata nettiäänestämistä.