Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän silmien väri muuttunut iän myötä ja millä tavalla? Kuinkahan tavallista se on?

Vierailija
14.04.2019 |

Itsellä oli lapsena ja nuorena vihreät (hieman siniseen taittuvan vihreät) silmät, joissa oli aika tarkkarajainen tummansininen rengas ulkoreunalla. Vihreys on taittunut noin 25-vuotiaasta asti pikkuhiljaa siniharmaaseen. Nyt reilu kolmikymppisenä silmät on siniharmaat, joissa on kellertävää ruskeaa lähellä pupillia. Ulkoreuna on edelleen tummempi, mutta ei enää tarkkarajainen rengas, vaan väri liukuu.

Molemmilla vanhemmillani on tasaisen siniset silmät. Toisella mummolla oli ruskeat. Liekö tämä syynä värin vaihtumiseen? Nuoremmalla sisaruksellani oli tismalleen samanväriset silmät kuin mulla nuorempana ja hänellä ne on edelleen selkeästi vihreät ja tuo ulkoreunan rengas on tarkkarajainen.

Pidin vihreistä silmistäni enemmän, niiden väri oli joskus parasta omissa kasvoissa, nykyinen väri on jotenkin tosi tylsä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummanvihreänä on onneksi pysyneet koko elämän ajan.

Vierailija
2/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, haalistuneet. Aiemmin oli lähes mustat, nyt keskiruskeat. Myös vihreää havaittavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisiällä enää, mutta noin 12-vuotiaaksi minulla oli siniharmaat silmät, ja silloin ne alkoivat vihertyä. 15-vuotiaana silmäni olivat sitten jo ihan selvästi vihreät ja sellaisina ovat pysyneet.

Vierailija
4/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun karviaismarjan vihreät silmät on muuttuneet tummemmiksi, ruskean vihreäksi. Iirikissä nykyisin toai paljon ruskeita pilkkuja, ja vihreä muuttunut tummemmaki.

Vierailija
5/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäni ovat edelleen pääosin vihreät, mutta minusta niissä on enemmän ruskeaa kuin nuorena.

Vierailija
6/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo nuoruuskuvias siniharmaat näkyy olevan. Vanhemmiten alkaaneet vaalentua, nyt harmaanvihertävät. Outoa on, tuntuu että vaalentuu aina vaan.

Vierailija
7/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin vihertävät, nykyisin haalistuneet, käyttävät melkein harmailta :(

Vierailija
8/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisiällä enää, mutta noin 12-vuotiaaksi minulla oli siniharmaat silmät, ja silloin ne alkoivat vihertyä. 15-vuotiaana silmäni olivat sitten jo ihan selvästi vihreät ja sellaisina ovat pysyneet.

Minun tyttäristäni yhdellä on vihreään taittavat siniharmaat silmät. Toivoisin niiden muuttuvan ajan kanssa vihreiksi niin kuin itselläni 😊

Vierailija
9/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina samanlaiset vihreänharmaat silmät, paitsi ihan vauva-ajasta en tiedä.

Vierailija
10/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä haalentuneet, oletteko oleilleet paljon auringossa ilman aurinkolaseja? Voisi kuvitella että aurinko haalistaa silmän värejä, ihan niinkuin hiuksiakin. Itse käytän aina aurinkolaseja (tosi valonarat silmät) ja on vielä 40v samanväriset tumman sinivihreät kuin lapsenakin.

Vierailija
11/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana vahvan siniharmaat silmät,nyt 54-vuotiaana vaaleansiniset,harmaasta ei silmissä tietoakaan.Aika jännää kyllä,että silmien väri muuttuu iän myötä.

Vierailija
12/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä nuorena ollut todella kauniit puhtaan tummanvihreät silmät. Luultu joskus ruskeasilmäiseksi valaistuksesta riippuen. Nyt nelikymppisenä väri on selkeästi haaleampi. Sellainen haalea levänvihreä. Se siitä kauniista silmienväristä. Aikansa kutakin.

Vierailija
13/13 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiseksi asti olivat ruskeat, nykyään vihreät.