Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kirjoittaa kunnolla????

Vierailija
13.04.2019 |

Yhdestä ketjusta: "Luuria ei kukaan lyö korvaan, kun kaikilla nykyään kännyt."

MITEN VAIKEAA ON KÄYTTÄÄ VERBEJÄ??? Tuollainen pskasuomi ei ole KOSKAAN ok. Se ei ole KOSKAAN oikeaoppisesti kirjoitettua. Ainoastaan vajukki ei osaa käyttää VERBEJÄ teksteissään. Et varmaan puhu ilman VERBEJÄ, joten minkä takia et osaa käyttää niitä tekstissä??

Menetkö oikeasti kauppaan ja sanot kassalle, että "mulla ei kanta-asiakas korttia." tai "maitohyllyssä ei maitoa." sanotko oikeasti noin????

Soitatko pomolle töihin ja ilmoitat, että mulla kurkku kipeä, en voi tulla töihin. Mulla kuumetta, en voi tulla.

MIKSI VTUSSA ET KIRJOITA NORMAALIA TEKSTIÄ???!!!!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummeli* kirjoitti:

Minulle on aina ollut oikeinkirjoitus tärkeää. Jotenkin nuo yhdyssanatkin tulee vaan jostain. Ne vaan tajuaa.

Omakehukaan ei ole vierasta, sen tajuaa.

Vierailija
22/24 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mummeli* kirjoitti:

Minulle on aina ollut oikeinkirjoitus tärkeää. Jotenkin nuo yhdyssanatkin tulee vaan jostain. Ne vaan tajuaa.

Ei ole kyse tajuamisesta vaan viitsimisestä, ei kaikkia kiinnosta tarkastaa tekstejään mitä tänne kirjoittaa.

Voi olla lukihäiriötä, oppimisvaikeuksia, näköhäiriöitä tai ihan vain laiskuutta.

Toisekseen sinä saatat tajuta yhdyssanat, mutta varmasti ihmisenä sinulla on sitten monia muita puitteita mitä yhdyssanoja tajuamattomalla ei ole, kuten vaikkapa kyky suhtautua muiden kirjoitusvirheisiin neutraalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tapasin kirkoittaa tavan suomea, mutta ketä viittii, kun on kiire ja pitää lähteä taimaaseen tai tvseen esiintymään ja puhumaan oikeakielisyydestä.

Nytten menen polttamaan saunaa.😘

Vierailija
24/24 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien neljä kysymysmerkkiä on ollut oikeaa välimerkkien käyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi