Maidon sijasta kerma makaronilaatikkoon?
Unohtui maito kaupasta ja aioin tehdä makaronilaatikkoa. Ruokakermaa kuitenkin on. Voinko korvata maidon kermalla, millainen tulee? Jos olen käyttänyt aikaisemmon 5dl maitoa, laitanko nyt 5dl kermaa myöskin vai paljonko kermaa pitäisi laittaa?
Kommentit (25)
Laita seos, jossa on 2 dl kermaa ja 3 dl vettä sekä kananmunat kuten normaaliin munamaitoon. Tulee hieman mehevämpi, mutta ei liian raskas kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lantraa kerma maidolla, puolet vettä.
Miksi vettä?
Vierailija kirjoitti:
Lantraa kerma maidolla, kun maito on kaupassa..?? Onneksi on sisälukutaito...
Pitäisi pelkällä kermalla olla ihan ok myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vettä?
Jos ei ole maitoa niin luonnollisesti vedellä.
Vai mitä itse ajattelit?
Lihaliemi, johon laittaa kermaa on myös hyvä ja siihen sitten tavallinen määrä munia. En laittaisi pelkkää kermaa.
Kyllähän pelkkä kermakin käy,
Laitetaanhan kiusaukseenkin kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pelkkä kermakin käy,
Laitetaanhan kiusaukseenkin kermaa.
Makaroni ei ime rasvaa kuten peruna eli jää turhan rasvaisen tuntuiseksi.
Vesi on hyvä jatke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vettä?
Jos ei ole maitoa niin luonnollisesti vedellä.
Vai mitä itse ajattelit?
Itse ajattelin että voiko tehdä pelkällä kermalla, ilman laimentamista vedellä
Kerma varmasti on hyvää mutta on kyllä niin suuri määrä että väkisinkin tulee kunnon kaloripommi. Mutta maku varmasti parempi kuin maidolla!
Mä teen mielellään valion täyteläinen makaronilaatikko-ohjeella, johon tulee munamaidon sijasta kermaa.
Juuri tämänkaltaisten kokeilujen takia meillä on tässä maassa ihan valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Täysin turhia kaloreita tulee ruokaan tuollaisella läträämisellä, syödään vielä puoli vuokaa yhdeltä istumalta..
ruokakerma ei ole kermaa. otsikossa virhe. se on vain vähän normimaitoa rasvasempaa. Mitään alle 30% rasvaa sisältävää tuotetta ei saisi kutsua kermaksi.
Sipulikeittomakaronilaatikkoon tulee ainakin 2x2dl ruokakermaa ja 1dl makaronin keitinvettä, ei kananmunia ja mielestäni todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämänkaltaisten kokeilujen takia meillä on tässä maassa ihan valtavasti ylipainoisia ihmisiä. Täysin turhia kaloreita tulee ruokaan tuollaisella läträämisellä, syödään vielä puoli vuokaa yhdeltä istumalta..
Luulen, että se päälle laitettava sokeri ketsuppi lihottaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lihaliemi, johon laittaa kermaa on myös hyvä ja siihen sitten tavallinen määrä munia. En laittaisi pelkkää kermaa.
Tätä aioin kirjoittaa, teen aina näin. Pelkällä kermalla tulee vähän ällöttävää.
Eihän ap:llä ole edes sitä kermaa :)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on sama idea jos joku haluaisi laimentaa kulutusmaidon kurriksi vettä lisäämällä.
Minä laitan makaronilaatikkoon maidon sijaan tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia ja vettä. Eli jos sitä kaapista löytyy, niin toimii.