Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomalais-ranskalaisia perheitä?

22.07.2008 |

Hei,

Löytyykö tätä kautta suomalais-rankalaisia perheitä? Odotamme ranskalaisen mieheni kanssa esikoista ja olisi kiva tutustua muihin vastaaviin perheisiin ja jakaa kokemuksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asutaan, mutta Ranskassa vieraillaan myös melko usein. Mies on asunut Suomessa 6,5 vuotta. Meillä on 4 ja 5-vuotiaat lapset, jotka puhuvat sekä suomea että ranskaa (suomi tosin vahvempi kieli, kun sitä puhuvat myös päiväkodissa). Harvoin tulee näillä moku-sivuilla vierailtua...

Vierailija
2/13 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei RituRanska,

Tyttö syntyi lokakuun lopussa, nyt siis jo ryömii pitkin lattioita ja itse oon jo aikapäivää takaisin työelämässä (huoh).

Oon puhunut tytölle suomea, ja miehen kanssa puhumme ranskaa. Saas nähdä millä kielellä eka sana putkahtaa!

Asumme siis Etelä-Ranskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kans raskauden viime hetket menossa, suomalainen laskettu aika meni jo ja ranskalainen tällä viikolla. Yritys alkoi siis lopulta jo ennen vuodenvaihdetta... ;)

Onnittelut tyttärestä!

Vierailija
4/13 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-Ranska-akselilaisille!

Kai yksi lisää mahtuu joukkoon?

Asun nyt viidettä vuotta Pyreneillä ranskalaisen

mieheni ja viisi kuukautta vanhan poikamme kanssa.

Vierailija
5/13 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi lisää. Mieheni on ranskalainen ja asumme viidettä vuotta Ranskassa (34). En ole törmännyt yhteenkään suomalaiseen täällä, joten kiva kuulla että on muitakin. Meillä 2 poikaa, 3v ja 6kk.

Zinnia: Pyreneet ei oo kovin kaukana, missä päin ootte?

Oliskos ketään samalla alueella? (Olis huippua saada pystyyn joku Suomi-kerho lapsille, vaikka kerran kuussa...haaveilenko vain?)

Vierailija
6/13 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme noin 100 km Toulousesta vuorille päin. Lähin isompi kaupunki on Saint Gaudens 25 km:n päässä.

Entä te?

Et ehkä haaveilekkaan!

Vierailija
7/13 |
22.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen täällä jo useamman kerran huhuillut, mutta en nyt enää pitkään aikaan, kun totesin, ettei suomalais-ranskalaisperheet vissiin lue Vauva-lehden sivuja...

Minä olen suomalainen ja mieheni ranskalainen, asuttu Suomessa kuusi vuotta, Varsinais-Suomessa. Meillä on tyttö, 3v.

Pääkaupunkiseudulla on aktiivisempaa toimintaa ja enemmän porukkaa, täällä "syrjässä" ei niinkään.

Olisi kiva vaihtaa kuulumisia, mutta en viitsi laittaa s-postiosoitettani tähän, kun siitä näkyy mun nimi...Onko sulla mitään sopivaa? tai sitten täytyy tehdä uusi :D

Vierailija
8/13 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Löytyipä joku sentään! Minulla vähän tämä vastaaminen kesti, mutta muistinpa sentään tulla katsomaan, josko joku on vastannut. Itse asustelemme pääkaupunkiseudulla, mutta eipä olla täälläkään suomi-ranska-pareja pahemmin bongattu. Tosin ei olla niin kovin vielä etsittykään. Lapsen tulon myötä on enemmän alkanut miettimään, että olisi mukava tuntea muitakin vastaavia perheitä.

Mutta kuulumisia voi siis kirjoitella mulle hippopotame08@hotmail.fr :)

Vierailija
9/13 |
01.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-Ranska-Tunisia pariskunta täällä, asumme tosin Ranskassa. Mieheni on siis ranskalais-tunisialainen ja itse olen suomalainen. Ensimmäisen yritys saa alkaa vuodenvaihteessa. Kiva, kun meitä on edes muutamia!

Vierailija
10/13 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan ranskalaisen mieheni kanssa esikoista syntyväksi päivänä minä hyvänsä, asumme siis Ranskassa. Kuusi vuotta ollaan oltu yhdessä.

Vierailija
11/13 |
27.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sieltä putkahti? ;) Missä päin Ranskaa asutte? Me 92:ssa.

Vierailija
12/13 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vuosiin tällä palstalla suomi-ranskaperheiden perään kyselty ja itseltänikin on aika lailla jo jäänyt näillä sivuilla pyöriminen. Ilmoittaudun nyt kuitenkin mukaan ketjuun. Meillä siis ranskalaisen mieheni kanssa on Suomen vuosia takana yhdeksän ja jälkikasvua siunaantunut 3 lapsen verran, nyt 6, 4 ja 2-vuotiaita. Lapset ovat täysin kaksikielisiä, isommat aloittaneet n. 3 - 3,5 vuotiaina ranskalaisen koulun. Itsestäni tuntuu, ettei tämä meidän elo eroa mitenkään muiden lapsiperheiden meiningistä, itse emme edes huomaa kielten jatkuvaa vaihtumista keskusteluissamme (minä siis puhun lapsille vain suomea, mies vain ranskaa ja minä ja mies keskenämme ranskaa. Lapset eivät ole koskaan sekoittaneet kieliä keskenään vaan puhuvat systemaattisesti vain yhtä kerrallaan). Joskus havahdun siihen, että bussissa tms. joku vilkuilee salaa:). Tsemppiä teille esikoisen odottajille, kaksi kulttuuria on lapsillenne rikkaus!

Vierailija
13/13 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, 10kk ja 2v.. kumpikaan ei puhu ranskaa, esikoinen osaa pari sanaa ja ymmärtää enempi. Kotihoidossa, tarkotus olis mennä ranskalaiseen päiväkotiin kun nuorempikin sen 2v. Isä asunut vuoden meistä erillään (muutettiin takas suomeen, hän odottaa oleskeluluoa) ja nyt tammikuussa muuttaa luoksemme, jolloin toivottavasti lapset kun kuulee enempi ranskaa niin alkavat sitä ymmärtää ja puhua enempi.

Mitä toimintaa pk-seudulla ranskankielisille taaperoille? Tiedän että 3-6v on joku satutuokio lauantai aamuisin, mutta soitin ja ne sano ettei ota alle 3v..