Bensan hinta nousi ennätys lukemiin - vihreiden unelma toteutui
Aikoinaan Heidi Hautala vihreistä kertoi unelmansa olevan, että bensan hinta nousee 10 markkaan litralta. Nyt se on ylittänyt tuon rajapyykin. Vihreät ovat iloisia, kun tavallinen kansa on hätää kärsimässä. Vai onko vihreiden unelma nykyään se, ettei kenenkään pidä tekemän työtä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haaviston johdolla hyväksytty sähköverkkojen myynti kantaa myös hedelmää. Sähkön siirto on aivan älyttömän kallista.
Nautimme myös kivihiilivoimaloiden tuprutuksesta kun ilmaston kannalta 100% puhdasta ydinvoimaa ei saa vihreiden vastustuksesta johtuen käyttää.
Sähköverkkojen myynnillä ei ole vaikutusta siirtohintoihin, ihan samat katteet voisi kotimainenkin yhtiö periä, mitä energiamarkkinavirasto sallii. Ja tietysti jokainen osakeyhtiö leipoo niin paljon voittoa kuin mahdollista, eikä sähkönsiirto ole poikkeus.
Siirtohintoja nostaa lähinnä investoinnit joita joudutaan tekemään nyt runsaasti sähkön toimitusvarmuuden parantamiseksi. Investointien aiheuttamien kustannusten vuoksi siirtohintoja on mahdollista nostaa, jatkuvasti voittomarginaalin lisäämiseksi ei, koska toiminta on suomessa valvottua.
Bensan hinta ei ole vielä ennätyksessä. Ainakin minä jouduin muutama vuosi sitten maksamaan yli 1.7€/litra ja nyt näyttää maksavan 1,52€.
Saadaanpahan taas lisää työttömyyttä. Olis kesälle suunnitteilla reissata ympäri Suomea, mutta jos tämä hintakehitys jatkuu, niin lähdemme sitten ulkomaille. Pääsee halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haaviston johdolla hyväksytty sähköverkkojen myynti kantaa myös hedelmää. Sähkön siirto on aivan älyttömän kallista.
Nautimme myös kivihiilivoimaloiden tuprutuksesta kun ilmaston kannalta 100% puhdasta ydinvoimaa ei saa vihreiden vastustuksesta johtuen käyttää.
Sähköverkkojen myynnillä ei ole vaikutusta siirtohintoihin, ihan samat katteet voisi kotimainenkin yhtiö periä, mitä energiamarkkinavirasto sallii. Ja tietysti jokainen osakeyhtiö leipoo niin paljon voittoa kuin mahdollista, eikä sähkönsiirto ole poikkeus.
Siirtohintoja nostaa lähinnä investoinnit joita joudutaan tekemään nyt runsaasti sähkön toimitusvarmuuden parantamiseksi. Investointien aiheuttamien kustannusten vuoksi siirtohintoja on mahdollista nostaa, jatkuvasti voittomarginaalin lisäämiseksi ei, koska toiminta on suomessa valvottua.
Ja investoinnin johtuu päättäjien hätiköidyistä päätöksistä, kun paniikissa huudettiin ettei sähköt saa olla poikki yli varttia.
Ja Caruna teki 2017 145 miljoonaa voittoa, josta verot maksettiin jonnekin muualle kuin Suomeen.
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Uskomatonta kyllä miten tavallista kansalaista tässä maassa kyykytetään.
Mikäs siinä hintoja korotellessa kun itse saa kulkea taksilla veronmaksajien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haaviston johdolla hyväksytty sähköverkkojen myynti kantaa myös hedelmää. Sähkön siirto on aivan älyttömän kallista.
Nautimme myös kivihiilivoimaloiden tuprutuksesta kun ilmaston kannalta 100% puhdasta ydinvoimaa ei saa vihreiden vastustuksesta johtuen käyttää.
Sähköverkkojen myynnillä ei ole vaikutusta siirtohintoihin, ihan samat katteet voisi kotimainenkin yhtiö periä, mitä energiamarkkinavirasto sallii. Ja tietysti jokainen osakeyhtiö leipoo niin paljon voittoa kuin mahdollista, eikä sähkönsiirto ole poikkeus.
Siirtohintoja nostaa lähinnä investoinnit joita joudutaan tekemään nyt runsaasti sähkön toimitusvarmuuden parantamiseksi. Investointien aiheuttamien kustannusten vuoksi siirtohintoja on mahdollista nostaa, jatkuvasti voittomarginaalin lisäämiseksi ei, koska toiminta on suomessa valvottua.
Ja investoinnin johtuu päättäjien hätiköidyistä päätöksistä, kun paniikissa huudettiin ettei sähköt saa olla poikki yli varttia.
Ja Caruna teki 2017 145 miljoonaa voittoa, josta verot maksettiin jonnekin muualle kuin Suomeen.
Eipä se ole tätä päivää että sähköt on poikki jopa useita vuorokausia tai pahimmillaan viikkoja jos tulee jokin suurmyrsky joka pilkkoo sähkölinjat muutaman kymmenen metrin pätkiksi. Kyllä sähköä tarvitaan ja toimitusvarmuuden parantaminen nimenomaan on tarpeellista nykypäivän yhteiskunnassa. Lisäksi ilmastonmuutos lisää myrskyjen mahdollisuutta jolloin tulevaisuudessa maakaapelit on vielä tärkeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Mihinkään oikeaan autoon en kyllä tankkaisi muuta kuin 98:a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Juuri siksi 98, että 95 ei käy. Tätä autoa ei kannata enää vaihtaa, ei näitä kukaan osta. Parempi ajaa itse loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Juuri siksi 98, että 95 ei käy. Tätä autoa ei kannata enää vaihtaa, ei näitä kukaan osta. Parempi ajaa itse loppuun.
Ymmärrätkö miten paljon enemmän tuollainen loppuun ajettu vanha auto kuluttaa ja aiheuttaa ympäristöpäästöjä uuteen maksimissaan muutaman vuoden vanhaan verrattuna? Saati sitten jos verrataan esim. sähköautoon? Aikamoinen ympäristörikollinen olet, ihme ettei valtio ole vielä kieltänyt esim. yli 10 vuoden vanhoja polttomoottoriautoja liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Juuri siksi 98, että 95 ei käy. Tätä autoa ei kannata enää vaihtaa, ei näitä kukaan osta. Parempi ajaa itse loppuun.
Ymmärrätkö miten paljon enemmän tuollainen loppuun ajettu vanha auto kuluttaa ja aiheuttaa ympäristöpäästöjä uuteen maksimissaan muutaman vuoden vanhaan verrattuna? Saati sitten jos verrataan esim. sähköautoon? Aikamoinen ympäristörikollinen olet, ihme ettei valtio ole vielä kieltänyt esim. yli 10 vuoden vanhoja polttomoottoriautoja liikenteestä.
20 vuotta vanha auto, joka kuluttaa 8 litraa/100km tuottaa hiilidioksidia tasan saman verran, kuin 2019 mallinen auto, joka kuluttaa 8 litraa/100km. Ja nyt puhutaan todellisista kulutuksista, ei niistä teoreettisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tankkasin ysikasia 1,669 ja talvella jollain tankkauksella 1,689 oli edullisin löytämäni. Kallista se silti on.
Miksi ihmeessä tankkaat ysikasia? Jos sinulla on arkiajossa sellainen auto mihin ei 95 riitä niin kannattaisi varmaan harkita auton vaihtoa. Johan tuo 98 poistuu kohta markkinoiltakin kokonaan.
Juuri siksi 98, että 95 ei käy. Tätä autoa ei kannata enää vaihtaa, ei näitä kukaan osta. Parempi ajaa itse loppuun.
Ymmärrätkö miten paljon enemmän tuollainen loppuun ajettu vanha auto kuluttaa ja aiheuttaa ympäristöpäästöjä uuteen maksimissaan muutaman vuoden vanhaan verrattuna? Saati sitten jos verrataan esim. sähköautoon? Aikamoinen ympäristörikollinen olet, ihme ettei valtio ole vielä kieltänyt esim. yli 10 vuoden vanhoja polttomoottoriautoja liikenteestä.
20 vuotta vanha auto, joka kuluttaa 8 litraa/100km tuottaa hiilidioksidia tasan saman verran, kuin 2019 mallinen auto, joka kuluttaa 8 litraa/100km. Ja nyt puhutaan todellisista kulutuksista, ei niistä teoreettisista.
Samantyyppinen auto samanlaisessa käytössä ei kuluta kyllä yhtä paljon tänä päivänä kuin 20 vuotta sitten.
Vihreiden unelmana on oman kansan kärsimys ja ruskeiden nuorten miesten peffa.
Pekka Haaviston johdolla hyväksytty sähköverkkojen myynti kantaa myös hedelmää. Sähkön siirto on aivan älyttömän kallista.
Nautimme myös kivihiilivoimaloiden tuprutuksesta kun ilmaston kannalta 100% puhdasta ydinvoimaa ei saa vihreiden vastustuksesta johtuen käyttää.