Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olivatko kiusaajani oikeassa?

Vierailija
13.04.2019 |

Lapsena leikin, söin, elin ja nukuin kuin kuka tahansa normaali lapsi. Kiusaajani haukkuivat minua joka asiasta. Esimerkiksi olin nolo, kun leikin. Ruma, kun puin vaatteet. Lihava, kun söin jne. Nyt olen kauniimpi, hoikempi ja koulutetumpi kuin moni kiusaajani. Kuka oli oikeassa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ei ole koskaan oikeassa. Ihmiset/ lapset saa olla sellaisia kuin ovat. Ei sita ulkopuolinen maarittele.

Vierailija
2/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seuraat kiusaajiesi elämää vieläkin?

Vierailija
4/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaaja ole oikeassa.

Ajatellaan että kiusattu olisi oikeasti lihava: Kiusaaja esimerkiksi haukkuu läskiksi, osoittelee, nauraa ja eristää muista ihmisistä. Onhan kiusaaja ns. oikeassa siinä, että uhri on ylipainoinen, mutta kaikkihan sen näkevät ilman että sitä tarvitsee erikseen huudella. Kiusaaja ei kuitenkaan koskaan ole oikeassa siinä, että uhri olisi arvoton ja ansaitsisi sen kohtelun.

Mikään ei oikeuta kiusaamista, ei edes se että olisikin "oikeassa".

On aivan uskomatonta, miten monen mielestä "en mä ollu ilkee vaan rehellinen" kelpaa kiusaamisen puolusteluksi.

Vierailija
5/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmään heihin pakosta välillä. Olen myös aikuisena saanut pilaviestejä kiusaajilta, jolloin tein rikosilmoituksen, vaihdoin nimen ja numeron.

Vierailija
6/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kostossa on voimaa. Kun heikko hetki koittaa, minä isken.

Vierailija
7/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusaaja ole oikeassa.

Ajatellaan että kiusattu olisi oikeasti lihava: Kiusaaja esimerkiksi haukkuu läskiksi, osoittelee, nauraa ja eristää muista ihmisistä. Onhan kiusaaja ns. oikeassa siinä, että uhri on ylipainoinen, mutta kaikkihan sen näkevät ilman että sitä tarvitsee erikseen huudella. Kiusaaja ei kuitenkaan koskaan ole oikeassa siinä, että uhri olisi arvoton ja ansaitsisi sen kohtelun.

Mikään ei oikeuta kiusaamista, ei edes se että olisikin "oikeassa".

On aivan uskomatonta, miten monen mielestä "en mä ollu ilkee vaan rehellinen" kelpaa kiusaamisen puolusteluksi.

Mä en taas tajua tätä, että faktojen sanominen ei olisi kiusaamista. Ei siinä todeta jonkun ominaisuutta vaan halutaan vaan nöyryyttää ja saada toinen tuntemaan itsensä huonoksi ja tekemään itsemurhan, koska itse ei osata mitään. Tätä voidaan esimerkiksi harrastaa ihan vain sanomalla, että sinulla on punaiset sukat. Huutamalla, nauramalla, piilottelemalla näitä sukkia, eristämällä jne. Samoin voihaan laihaakin ruveta haukkumaan. 

Vierailija
8/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan "normaali" ja vähäiselläkään empatiakyvyllä ja järjen äänellä varustettu ihminen näe ketään lihavaa tai rumaa "nolona" tms.

Noi jutut on vaan kiusaajien omissa päissä olevia jokseekin vajaita juttuja.

Kenenkään ulkonäkö tai muoto ei määritä sitä, millainen ihminen hän oikeasti on. Kaikille tätä ei kotona opeteta, varsinkaan jos vanhemmat ovat rasisteja tms.

Vierailija
9/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajasi. Koska itsetuntosi on edelleen heikko. haluat aloittaa hedelmättömän juupas eipäs ketjun, jossa syyllistetään kiusaajia ja näin saat tukea omalle epävarmuudellesi. Kauneus, hoikkuus ja koulutus ei olen sen mittari miten olet pärjännyt elämässä vaan itsevarmuus ja miten näytät sen.

Vierailija
10/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajasi. Koska itsetuntosi on edelleen heikko. haluat aloittaa hedelmättömän juupas eipäs ketjun, jossa syyllistetään kiusaajia ja näin saat tukea omalle epävarmuudellesi. Kauneus, hoikkuus ja koulutus ei olen sen mittari miten olet pärjännyt elämässä vaan itsevarmuus ja miten näytät sen.

Höpö höpö lutikka.

Vierailija
11/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa pitää kysyä silloin kiusaajasi ovat oikeassa. Vahva ihminen, jolla on hyvä itsetunto osaa laittaa rumat sanat sanojan puutteellisuuden piikkiin ja mennä eteen päin. Ulkoinen kauneus ei ole mitään, jos sisältä on tuota katkeruuden kitkerää höttöä. Kiusaajasi ovat siis voittaneet.

Vierailija
12/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö lutikka.

Kur kur, kulta. Mitä enemmän yrität rais-ka-ta itsetuntoani sitä enemmän minä olen oikeassa.

Vierailija
13/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissako täällä taas läyhää?

Vierailija
14/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI olleet oikeassa. Tai siinä tapauksessa myös minun kiusaajani oli oikeassa: hän kiusasi minua fyysisestä sairaudesta ja sen tuomista rajoitteista. Keski-ikäinen mies. Oikeassa ehkä?

Vierailija
15/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan "normaali" ja vähäiselläkään empatiakyvyllä ja järjen äänellä varustettu ihminen näe ketään lihavaa tai rumaa "nolona" tms.

Noi jutut on vaan kiusaajien omissa päissä olevia jokseekin vajaita juttuja.

Kenenkään ulkonäkö tai muoto ei määritä sitä, millainen ihminen hän oikeasti on. Kaikille tätä ei kotona opeteta, varsinkaan jos vanhemmat ovat rasisteja tms.

Niin, ap. Kauneus ja hoikkuus ei määritä sitä millainen oikeasti olet.

Vierailija
16/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiusaajat faktatasolla olivat monessa asiassa oikeassa: olin muita tummempi (isä kreikkalainen), olin outo (asperger), olin ruma. Mutta: ihminen saa olla sellainen kuin on eikä oikeuta kiusaamista. Kiusaajat on aina väärässä kiusaamisessa silloinkin kun kiusaamisessa käytetyt haukkumasanat pitää paikkaansa.

Vierailija
17/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI olleet oikeassa. Tai siinä tapauksessa myös minun kiusaajani oli oikeassa: hän kiusasi minua fyysisestä sairaudesta ja sen tuomista rajoitteista. Keski-ikäinen mies. Oikeassa ehkä?

Kiusaajasi on ollut sairas narsistinen sadisti.

Vierailija
18/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kiusaajat faktatasolla olivat monessa asiassa oikeassa: olin muita tummempi (isä kreikkalainen), olin outo (asperger), olin ruma. Mutta: ihminen saa olla sellainen kuin on eikä oikeuta kiusaamista. Kiusaajat on aina väärässä kiusaamisessa silloinkin kun kiusaamisessa käytetyt haukkumasanat pitää paikkaansa.

Ihminen saa olla sellainen kuin on eli kiusaaja saa olla kiusaaja?

Vierailija
19/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saa olla sellainen kuin on eli kiusaaja saa olla kiusaaja?

Kiusaaminen on rikos; nykyisin jo kouluissakin tehdään kiusaamisesta suoraan rikosilmoituksia.

Vierailija
20/23 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaja ei saa kiusata, mutta kiusattu saa uhriutua vielä vuosienkin päästä kirjoittamalla elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin? Kiusaaja pitää muuttua, mutta kiusatun ei? Kaksinaismoralistista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi