Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestäisitkö tällaista työmatkaa?

Vierailija
13.04.2019 |

1,5km kävelyä - 30min metrolla - 1,5km kävelyä. Aikaa menee noin 1 h 10 min, talvella ehkä 10min pidempään jos huono keli/liukasta.
Kävelyä ei voi välttää kun kun kummassakaan päässä ei kulje bussit.
Nykyinen työmatka 30min kaikkinensa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän myös pyörää, jonka otat mukaan metroon. Matka lyhenee kummasti. Kun vaihdat talveksi nastat alle, niin sillä pysyy helpommin pystyssä kuin kävellen ja sateisellakin kelillä siellä sateessa joutuu olemaan vähemmän aikaa. 85-vuotias hyväkuntoinen sukulaistätini pyöräilee talvella nastarenkaiden avulla, koska pelkää kaatuvansa kävellen :)

Vierailija
42/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo pahalta kuulosta. Mulla on joko pyörällä/omalla autolla ensin n. 10 km (n. 15 mn), sitten juna yhdellä vaihdolla 1h 15min (-> riippuen miten vaihtoaikataulu menee, tuo on nopein) ennen kun pääsen työpaikalle. Ja takasinpäin toinen mokoma. Kaikkeen tottuu, ja itse ainakin pystyn käyttämään junamatkat töiden kannalta hyödyksi, joten ei tule hukka-aikaakaan kovin paljoa.

Tunti on kuitenkin ihan normaali työmatka-aika nykyään niin pk- kun maaseudullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan perus työmatkalta. Itsellä 1.5-2km junalle. Junalla 30min ja töihin 2km kävelyä. Tunti menee aina. 

Kävelet siis 8km/h vauhtia - aika kiitettävä nopeus!

Kyllä tuo on täysin mahdollista, jos reitillä ei ole montaa ylitettävää risteystä, joissa joutuisi odottamaan. Kävelen itse kympin kävelylenkkejä 7 km/h vauhdilla, mutta olenkin lyhyt (160 cm) enkä ole erityisesti harjoitellut kävelemään nopeasti.

Vierailija
44/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka on 4 km autolla :D

Vierailija
45/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi asiana mitenkään kummallinen ole, kyllähän sitä lenkkeileekin pidempään, mutta...miltä tuntuu sateisena syysaamuna kävellä tuo matka laittautuneena, kun pk-seudulle tyypillinen pureva viima v-tuttaa. Yrität käyttää sateenvarjoa, mutta se viima heittää senkin nurinpäin. Töihin saavut hikisenä ja muutenkin -se siitä aamuisesta freshiydestä.

Sama koskee talvea.

Matkan pituus ei ole ongelma, mulle ongelma olisi se mikä fiilis siitä tulee aamuun jos on tosi epämukavaa matkantekoa ja oma olo nuhjuinen. En ikinä lähtis tuohon.

Vierailija
46/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, kun olen tottunut kulkemaan omalla autolla ovelta ovelle puolessa tunnissa.

Onko työkavereidenkin mielestä ok, että pysäköit oven eteen?

Vierailija
47/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää tuollaiset työmatkat. Minulla työmatkaa 500 metriä, kävelen. Mikään työmatkakävely ei ole lenkki, lenkillä pitää tulla hiki, työmatkalla ei. Olisi inhottavaa istua jossakin metrossa (hyi) ja bussissa likaisilla penkeillä. Kyllä köyhän elämä kuulostaa inhottavalta.

Vierailija
48/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää tuollaiset työmatkat. Minulla työmatkaa 500 metriä, kävelen. Mikään työmatkakävely ei ole lenkki, lenkillä pitää tulla hiki, työmatkalla ei. Olisi inhottavaa istua jossakin metrossa (hyi) ja bussissa likaisilla penkeillä. Kyllä köyhän elämä kuulostaa inhottavalta.

Eli sulla ei ole varaa autoon eikä edes bussilippuun ja silti inhoat ”köyhien” elämää?

Vierailija
49/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän toi asiana mitenkään kummallinen ole, kyllähän sitä lenkkeileekin pidempään, mutta...miltä tuntuu sateisena syysaamuna kävellä tuo matka laittautuneena, kun pk-seudulle tyypillinen pureva viima v-tuttaa. Yrität käyttää sateenvarjoa, mutta se viima heittää senkin nurinpäin. Töihin saavut hikisenä ja muutenkin -se siitä aamuisesta freshiydestä.

Sama koskee talvea.

Matkan pituus ei ole ongelma, mulle ongelma olisi se mikä fiilis siitä tulee aamuun jos on tosi epämukavaa matkantekoa ja oma olo nuhjuinen. En ikinä lähtis tuohon.

Mä olen sun kanssa samaa mieltä ja ei tarvitse olla edes erityisen laittautunut, että viima, sade, räntäsade + muut kivat Suomen sääolosuhteet ottaa kaaliin. Ihmettelen kyllä monien vastauksia. Ja moni käsitti, että matkan kokonaiskesto harmittaisi ap:ta, vaikka ymmärsin, että nuo kävelymatkat taitaa olla suurin ongelma.

Riippuu tietenkin, että mikä duuni on kyseessä. Jos on kovin fyysinen ja raskas duuni, niin kyllä saa iltapäivällä hakea urakalla voimaa jostain, että jaksaa vielä 3km kävelläkin ennen kotiin pääsyä. Mutta jos koko päivä on tyyliin istumista ja ei millään tavoin rasittavaa, niin varmaan kävely mukavasti piristää päivän päätteeksi.

Mulla ei ole ihan noin paljon käveltävää työmatkoilla, mutta tarpeeksi kuitenkin. Osa matkasta menee bussilla. Ja kyllä monena vesi- ja räntäsadeaamuna on ollut ihan tuskaa kävellä töihin, kun yrittää pitää naaman suojassa, jotta silmälasit eivät kastuisi ja siinä samalla meikit eivät leviäisi koko naamalle. Monet kerrat on taas ollut todella liukasta, että on kestänyt kauemmin töpötellä töihin hartiat, niska ja pohkeet kipeänä, kun on jännittänyt koska lähtee jalat alta. Talvikenkäni ovat kuitenkin ihan jämäkät, eikä mitkään korolliset liukaspohjaiset.

Oma työni on kohtalaisen raskasta, paljon seisomista ja liikkumista. Iltapäivällä kotiin lähtiessä ei jaksaisi enää yhtään kävellä ja 3km olisi mulle ihan liikaa työpäivän jälkeen.

Vierailija
50/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely huonolla säällä on pitkälti varustekysymys. Goretex-vaatteet tai vastaavat, nastakengät ja päähän lippa suojaamaan silmiä sateelta tai tuiskulta. Vuodessa on ehkä pari työpäivää, jolloin matkanteko on selvästi epämiellyttävää, vaikka olusi varustautunut olosuhteiden mukaan.