Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestäisitkö tällaista työmatkaa?

Vierailija
13.04.2019 |

1,5km kävelyä - 30min metrolla - 1,5km kävelyä. Aikaa menee noin 1 h 10 min, talvella ehkä 10min pidempään jos huono keli/liukasta.
Kävelyä ei voi välttää kun kun kummassakaan päässä ei kulje bussit.
Nykyinen työmatka 30min kaikkinensa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuohon tottuisi, olettaen että palkka olisi edes järkevä. Jos positiivisesti ajattelee niin päivittäinen 3km kävely edistäisi terveyttä.

Vierailija
2/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiva työ ja hyvä liksa, niin joo. Ai niin, ja jos ei pieniä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Olin aiemmin töissä paikassa jonne kuljin 10 min bussipysäkille, n. 30 min julkisilla ja 2 min pysäkiltä töihin. Se oli jo aika rajoilla mutta onneksi bussi kulki sopivasti niin että lähti 7.15 ja työaika alkoi 8.

Nykyään yleensä hurautan autolla töihin, vaikka matkaa vain 2km suuntaansa. Ensi viikolla aloitan pyöräilyn

Vierailija
4/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pkseutulaisen keskiverto työmatkaaika? Varmaan joku 45 min. Mulla on aina ollut lähempänä tunti. Joten ei niin paha, vaikkakin aika äärimmäinen. Ei taida monella pkseudulla olla yhtä pitkää tosin.

Vierailija
5/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen pätkän voisi mennä pyörällä?

Vierailija
6/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohon tottuisi, olettaen että palkka olisi edes järkevä. Jos positiivisesti ajattelee niin päivittäinen 3km kävely edistäisi terveyttä.

Palkka ehkä noin 500-800 pienempi kuin nykyinen ja bussilipun hinta nousisi noin tuplasti.

Ap

Vierailija
7/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuossa on ongelma? 3 km:n päivittäinen kävelykö? Voi herran jestas! Minä kävelen töihin 5 km yhteen suuntaan eli yhteensä 10 km päivässä. Eipähän tarvitse lenkille lähteä.

Vierailija
8/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa saa kuljettaa polkypyörää

Vierailija
9/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinne metrolle voi mennä pyörällä? Mulla on ollu tuollainen työmatka että 1,5km junalle ja junassa reilu 1h (yks junan vaihto välissä) ja toisessa päässä kävelyä 1km. Menin ekan pätkän pyörällä. Työmatka kesti kokonaan ovelta ovelle reilut 1,5h silloin kun junat eivät olleet myöhässä.

Vierailija
10/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje molemmat 1,5 km pätkät pyörällä tai vain toinen. Talven huonoimmilla keleillä sitten kävellen. Muuten tuo 30 min metrolla on sellainen, että voi lukea tai kuunnella kuulokkeilla jotain kivaa.

Ei ole mielestäni mahdoton matka, minulla on tällä hetkellä tunnin työmatka.

Vierailija
11/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin pyöräillyt tuon matkan mutta 2pyörää varastettu ja kolmatta rikottu, renkaat puhkottu jne. Tulee kalliiksi vaikka ostaiskin käytettynä ns romupyörän kirppikseltä. Siksi luovuin ja kävelen.

Ap

Vierailija
12/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa oli paha? 40 min matkasta menee urheilun piikkiin, tulee hyvä määrä perusliikuntaa päivässä.

Vierailija
13/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin vuoden verran näin:

Ensin 500m bussipysäkille klo 6.15

Sitten bussilla 30 minuuttia.

Parin minuutin kävely vaihtobussille.

Vaihtobussi lähti klo 7.00 ja kesti 50 minuuttia.

Sitten 10 minuutin rivakka kävely työpaikalle.

Vuoden jälkeen ostin auton.

Vierailija
14/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi km päivässä kävelyä, no meneehän se hyvällä ilmalla, mutta entä muuten?

Vierailija
15/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin pyöräillyt tuon matkan mutta 2pyörää varastettu ja kolmatta rikottu, renkaat puhkottu jne. Tulee kalliiksi vaikka ostaiskin käytettynä ns romupyörän kirppikseltä. Siksi luovuin ja kävelen.

Ap

Voithan selvitellä, saatko työpaikkaan johonkin turvalliseen paikkaan säilöön. Ja tosiaan kuljettaa metrossa.

Vierailija
16/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki potkulauta. Talvella ei toki auta, mutta lumettomaa (ja hiekattomaan aikaan kyllä).

Vierailija
17/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia, niin eihän tuo ole ongelma, kun ei tarvitse edes ajaa tuota itse. Kamalinta on pakko omistaa auto, että pääsee edes töihin.

Pikkupaikkakunnalta jolla asun, menee vähintään puoli tuntia töihin minne vaan, omalla autolla. Julkisilla saisin varata vähintään kaksi tuntia, kaksi vaihtoa ja kaksi kertaa kilometrin kävelyn, ja sekin vain isoimpaan kaupunkiin. Muualle ei pääse julkisilla työaikoihin.

Vierailija
18/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että käy kotona vain joka toinen päivä? Vai miten muuten kävely jäisi kolmeen kilometriin päivässä?

Vierailija
19/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pkseutulaisen keskiverto työmatkaaika? Varmaan joku 45 min. Mulla on aina ollut lähempänä tunti. Joten ei niin paha, vaikkakin aika äärimmäinen. Ei taida monella pkseudulla olla yhtä pitkää tosin.

Mulla oli edellisessä työpaikassa niin, että aamulla 40 min ja iltapäivällä ruuhkan aikaan saattoi venyä yli tunniksi. Se oli Helsinki- Espoo- Helsinki matka. Nythän sinne pääsisi helpommin metrolla. 

Aloittajan pohdiskelua mietin, että miksi edes miettiä työpaikan vaihtoa kun palkka tippuu noin paljon ja matkakortin hintakin nousee?

Vierailija
20/50 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta tulee kyllä yhtensä 6 km, jos haluaa päästä illaksi kotiin.