Kestäisitkö tällaista työmatkaa?
1,5km kävelyä - 30min metrolla - 1,5km kävelyä. Aikaa menee noin 1 h 10 min, talvella ehkä 10min pidempään jos huono keli/liukasta.
Kävelyä ei voi välttää kun kun kummassakaan päässä ei kulje bussit.
Nykyinen työmatka 30min kaikkinensa.
Kommentit (50)
Siis onko tuo Suomessa? Metrolinja on päästä päähän hädin tuskin se 30 min, miten ei siellä keskustan päässä ainakin pääse bussilla eteenpäin?
Osta kokoontaitettava pyörä ja pidä sitä työpaikalla.
Miksi vaihdat huonommin palkattuun? Onko entinen pomo kiusaaja, vai onko tämä koulutustasi vastaavaa?
Ei voi kun ihmetellä eräiden laskutaitoa.
Ainahan voi vaihtaa metrin bussiin ja vähentää kävelyä. Tosin kokonaisaika varmaan pitenee.
Mieheni työmatka aikoinaan oli juna Leppävaara- Pasila. Pasila-Tikkurila. Bussilla Tikkulaan. Vuoroista riippuen matka-aika 1,5h - 3h/ suuntaansa. Muutettiin pikkukaupunkiin. Nyt pyörällä 20min.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi vaihtaa metrin bussiin ja vähentää kävelyä. Tosin kokonaisaika varmaan pitenee.
*metron
Mun työmatka on lyhimmillään alle 10m, kun teen etäpäivän.
Päivittäin pitää myös liikkua, niin osa liikunnasta tulisi tässä hyötyliikuntana eli on ok. En tajua taas miksi vaihdat, jos työolot ja -ehdot huonontuvat ja työmatka pitenee.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisen pätkän voisi mennä pyörällä?
Kokoontaitettava pyörä mukaan metroon?
1,5km matkat sellaisella pienipyöräisellä vielä kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Osta kokoontaitettava pyörä ja pidä sitä työpaikalla.
Miksi vaihdat huonommin palkattuun? Onko entinen pomo kiusaaja, vai onko tämä koulutustasi vastaavaa?
Olen jäämässä työttömäksi, muuten en edes ajattelis tuollaista duunia vaikka ois kuinka omaa-alaa.
Ap
Ulkoilu on kivempaa kunnon vaatteissa ja varusteissa. Talvella jalkaan nastat tai nastakengät. Ei kukaan toimistovermeissä jaksa kävellä tuollaisia matkoja Suomen säässä aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo Suomessa? Metrolinja on päästä päähän hädin tuskin se 30 min, miten ei siellä keskustan päässä ainakin pääse bussilla eteenpäin?
Ap menee ilmeisesti melkein päästä päähän, ei keskustaan. Keskustan julkinen liikenne ei auta, kun matka on ilmeisesti jotain tyyliin Niittykumpu-Puotila.
Onneksi asun maalla! Työmatkaa 30 km, siihen kuluu aikaa noin 20 minuuttia. Luojalle kiitos kaikkia suomalaisia ei ole vielä pakkosiirretty pääkaupunkiseudulle.
Hommaisin pyörän ja ottaisin sen metroon.
Minulla on tällä hetkellä 1.5 km juna-asemalle, 30-45 minuuttia junalla ja 20 minuuttia ratikalla. Kuljen pyörällä tuon 1.5 km.
Hyvinä päivinä menee 1 tunti 10 minuuttia, toisina 2 tuntia kun junat ovat myöhässä tai joudun valitsemaan hitaan junan. Hyvin olen pärjännyt mutta ei siinä kotona kauheasti jää oleiluaikaa.
Kuulostaa ihan perus työmatkalta. Itsellä 1.5-2km junalle. Junalla 30min ja töihin 2km kävelyä. Tunti menee aina.
En, kun olen tottunut kulkemaan omalla autolla ovelta ovelle puolessa tunnissa.
Ei mitenkään ihmeellistä pääkaupunkiseudulla jos kulkee julkisilla. Minulla menee tunti, kävely-metro-juna-kävely ja työmatkoista tulee päivässä 5 km kävelyä. En pidä sitä mitenkään kamalana. Saan hyötyliikuntaa ja liikennevälineissä katson Netflixiä tai kuuntelen podcasteja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan perus työmatkalta. Itsellä 1.5-2km junalle. Junalla 30min ja töihin 2km kävelyä. Tunti menee aina.
Kävelet siis 8km/h vauhtia - aika kiitettävä nopeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon tottuisi, olettaen että palkka olisi edes järkevä. Jos positiivisesti ajattelee niin päivittäinen 3km kävely edistäisi terveyttä.
Palkka ehkä noin 500-800 pienempi kuin nykyinen ja bussilipun hinta nousisi noin tuplasti.
Ap
Bussilipun? Metrollahan sä olit kulkemassa.
Kyllähän nuo pätkät kävelee mutta kivaa se ei ole talvella kun kadut umpihankea tai peilijäätä tai tuulee ja sataa räntää vaakasuoraan. Silloin toivois et ois auto jolla huristella töihin.
No, en oi vielä tuota työtä saanut. Kunhan mietin etukäteen.
Ap