Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on tarvetta sekä laihdutukselle että lihasmassan kasvatukselle, kumpi kannattaa tehdä ensin? Vai onko ne mahdollista toteuttaa yhtä aikaa?

Vierailija
12.04.2019 |

Painoni on siis sinänsä ihan ok, ja se onkin normaalipainon rajoissa. Kehonkoostumus on kuitenkin liian löysä mielestäni, ja lihasmassaa saisi ihan terveydellisistäkin syistä olla enemmän (esim. hyvän ryhdin ylläpitäminen olisi helpompaa). Minulla on varmaan max 5 kg ylimääräistä rasvaa pudotettavana, ja suurinpiirtein samanverran saisi lihasta tulla tilalle. Kysymys kuuluukin, kumpi kannattaa toteuttaa ensin: ylimääräisen rasvan laihdutus vai lihasmassan kasvatus? Vai onko sillä mitään väliä? Jostain olen myös lukenut, että aloittelija pystyy jonkin verran yhtä aikaa laihtumaan ja kasvattamaan lihasta. Pitääköhän tämä paikkansa? Olen tavoitteellisen kuntosaliharjoittelun suhteen täysin aloittelija, vaikka jotain liikuntaa olen aina harrastanut. Tiedän kyllä sen, että laihdutus on paljon nopeampi juttu kuin 5 kg lihasmassan hankkiminen. Laihtumisen voisi hoitaa pois alta kesän aikana, kun taas tuota lihasta saa rakentaa jopa pari vuotta. Mutta jos laihdutan ennen uutta lihasta, saatan muistuttaa lähinnä luurankoa...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskasvu tehdään pääasiassa hormoonien avulla, joita voi ostaa esim. kuntosalien rotevilta jannuilta, toki oltava molemminpuolinen luottamus. Toki pitää myös tehdä sarjoja. Proteiinipitoinen ruokavalio. Kun lihasmassa tarpeeksi iso, niin sitten vaan tosi tiukka dieetti (lihaksiakin lähtee hieman) ja lopuksi mukaan bodybuilding-kisaan yllätysnimenä.

Vierailija
22/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muistaa että rutiiini on kaiken a ja o... ilman sitä ei saa tuloksiakaan. Täältä löysin ite hyviä vinkkejä: https://kuntosaliharjoittelu.fi/lihasmassan-kasvatusohjelma-aloittelija…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla