Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovaääniset ihmiset

Vierailija
12.04.2019 |

Miksi joidenkin ihmisten (yleensä miesten) on pakko tehdä kaikki kovaäänisesti. Tarkoitan esim. puhelimessa puhumista (huutamista), kahvin juomista ja lusikan kilistämistä ympäri reunojen, kaapin tai ulko-oven paiskaamista kiinni, vessassa käymistä jne. Nykyään myös lapsiperheissä kommunikoidaan kovalla äänellä ja huutamalla, sen sijaan että kommunikoitaisiin tavallisella äänellä. Sitten vanhemmat hermostuvat, kun lapset ovat jatkuvasti kova-äänisiä...Mistä tämä malli mahtaa johtua?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut kovaääninen. Olen perheestä, jossa muut oli hiljaisia ja muutenkin käytökseltään hyvin hillittyjä. Kai se jonkinlainen temperamenttiero on. Ja toisten ääni myös vaan on sellainen kovan ja kantavan kuuloinen.

Ja kuten hiljaisempia ärsyttää me kovaääniset (esim. lapsuudenkodissani äitini oikein piti mielenosoituksellisesti käsiä korvillaan kun taas melusin liikaa tai puhuin liian kovaa), niin kyllä meitä kovaäänisiäkin ärsyttää joskus "hissuttelu" ja se että pitäisi koko ajan jotenkin tarkkailla itseään ettei vaan tuota liikaa ääniä kun herkät häiriintyy.

Vierailija
2/12 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihmisten tempperamenteissa on eroja. Yleensä kovaäänisyys ja huomiohakuisuus johtuu siitä, että ihminen haluaa tulla nähdyksi. Ehkä lapsuudessa lasta ei ole huomioitu tarpeeksi tai hänen äänensä ei ole tullut kuuluville - tai sitten se on vain opittu ominaisuus. Vanhemmat voivat olla kovaäänisiä tai muut lapset päiväkodissa tai koulussa antavat sen mallin, että pitää olla äänekäs, jotta saa huomiota. Rasittavaa tuo kuitenkin on, mutta ihmisiä on erilaisia ja kaikkien kanssa on yritettävä tulla toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on juuri tuollainen. Ovikin pitää aina paiskata kiinni.

Vierailija
4/12 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuulovamma, ja huudan. En voi sille mitään. Pääasia että saan asiani hoidettua, enkä ole leveästi.

Kovaäänisyys laajempana käsitteenä, pakkomielteinen halu olla esillä, narsistinen kyynärpäätaktikointi, tahallinen pahantahtoisuus.

Niistä olisin enemmän huolissani kuin kömpelyydestä, monella on hahmotushäiriötä, huonoa kehonhallintaa ym.

Vierailija
5/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaääniset hakee huomiota. Yleensä narsisteja/ bipoja.

Vierailija
6/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tuo huutaminen. Naapuri. Aina jos hällä on asiaa jollekin, varmasti huutaa niin kovaa, että kaikki asiaankuulumattomatkin kuulevat. En haluaisi.

Ajattelen niin, että hakee huomiot tai tukea sanomiselleen.

Vierailija
7/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exvävy tuollainen. Huutaa tänne tullessaan pihamaalla asioita, jotka eivät kuulu kenellekään.

Miksi pitää "vieraassa" pihassa huutaa asioita. Narsismiako. Huomion hakua, mutta toisten kustannuksella.

Hävettää, kun hän ei ymmärrä. Et asiat voisi puhua sisälläkin, vai onko hänellä ärsyttäminen a ja o.

Vierailija
8/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut kovaääninen. Olen perheestä, jossa muut oli hiljaisia ja muutenkin käytökseltään hyvin hillittyjä. Kai se jonkinlainen temperamenttiero on. Ja toisten ääni myös vaan on sellainen kovan ja kantavan kuuloinen.

Ja kuten hiljaisempia ärsyttää me kovaääniset (esim. lapsuudenkodissani äitini oikein piti mielenosoituksellisesti käsiä korvillaan kun taas melusin liikaa tai puhuin liian kovaa), niin kyllä meitä kovaäänisiäkin ärsyttää joskus "hissuttelu" ja se että pitäisi koko ajan jotenkin tarkkailla itseään ettei vaan tuota liikaa ääniä kun herkät häiriintyy.

Toivottavasti et asu kerrostalossa.

Vierailija
9/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on.

Vierailija
10/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työssä jossa ei välillä kuullut välillä mitään. Koska en kuullut hälyn keskellä niin omakin ääni nousi ja siitä jäi vähän paha tapa koska en kuullut itse niin oletin että kun puhuin puhelimeen niin se vastaanottajakaan ei kuullut joten ääneni nousi sitten. Tuosta jäi vähän paha tapa eli jollen kuule hyvin niin ääneni nousee.  Minulla on jotenkin "kaikupohjainen" ääni.

Lähipiirissä on nainen joka puhuu ja nauraa todella rehvakkaan kovaäänisesti eikä ole yhtään "hienotunteinen" vaan kälättää omat ja toisten asiat kovaan ääneen. Hän on huomionhakuinen ja ei kovin hyväkäytöksinen. 

Vierailija
11/12 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkari-tyyli!

Vierailija
12/12 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää huoli miestä asumaan saman katon alle. En jaksa meteliä. Ja ne on niin sikoja ja siivottomia ja ärsyttäviä. Elän rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän