Miksi lapset ärsyttävät mua niin paljon?
En ole koskaan pahemmin välittänyt lapsista. Kaveriporukkani on tosi lapsimyönteinen, yhdellä on jo lapsi, toinen yrittää ja muut odottavat sopivaa aikaa. Itsekin haluan joskus lapsia, mutta tämä muiden lapsista (jopa ystävien) ärsyyntyminen huolettaa. Ärsyttävätkö ne omat lapset sitten yhtä paljon?
Kyse ei ole siis mistään pienestä ärsyyntymisestä, jos lapsi kiukuttelee tai huutaa naama punaisena. Minua ärsyttää se lapsille lässyttäminen, lasten lässyttäminen, lasten leikit ja se, että täti on tylsä jos täti ei leiki. En myöskään pidä siitä, että minussa kiipeillään tai minua kosketaan tai lätkitään. Olen huono kieltämään vieraiden lapsia, mutta vanhemmatpa eivät näköjään osaa itsekään kieltää reikähedelmiään.
Tapailen nyt miestä. jolla on lapsia, ja hän haluaisi minun tapaavan lapset. Olen kerran tavannutkin lapset ihan ohimennen kahvilla, ja olin silloin jo kauhuissani. En todellakaan tiedä, miten lapsille puhutaan ja miten niiden kanssa ollaan.
Joskus saatan nähdä vauvan tai lapsen, joka herättää minussa myönteisiä tunteita, mutta melko harvoin. Useimmiten lapset ovat minusta rasittavia, ja minua ärsyttää, kun pitää esittää niistä pitävänsä.
Kommentit (14)
Samat sanat, mutta vaihda sanan lapsi tilalle koira.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat omia lapsia?
En oikein edes tiedä. Ei ne ole selkeitä ajatuksia, että miksi, lähinnä tuntemuksia, hajuja ja mielikuvia.
Älä pliis tee lapsia.
Lapset eivät tarvitse itselleen kokkia tai pyykinpesijää, vaan lämpimän äidin.
Syy ongelmiisi on omassa lapsuudessasi. Kipin kapin selvittelemään.
Minua ahdistaa lukea naisten tunnekylmyydestä. He eivät osaa rakastaa heikkoutta. Lapsihan edustaa kaikkea keskeneräistä.
Oma äitini oli ns. kylmä ja jälkiä korjailen. Itseään on vaikea rakastaa, jos äiti ei osaa EMOTIONAALISESTI olla läsnä.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että saatat olla jonkinlainen autisti. Mutta en toki ole lääkäri.
Sinulla on mt-ongelmia. Hyvä, että ymmärrät tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Älä pliis tee lapsia.
Minua ahdistaa lukea naisten tunnekylmyydestä. He eivät osaa rakastaa heikkoutta. Lapsihan edustaa kaikkea keskeneräistä.
Oma äitini oli ns. kylmä ja jälkiä korjailen. Itseään on vaikea rakastaa, jos äiti ei osaa EMOTIONAALISESTI olla läsnä.
Juuri näin. Harmi, etteivät nuo lastenvihaajat yleensä tajua, että ”vika” on heissä eikä niissä lapsissa.
Olisin voinut itse kirjoittaa tekstisi vuosia sitten. No, omat lapset on nykyisin parasta ikinä ja ystävien lapsetkin jo tärkeitä. Kyllä sitä lasten kanssa oppii olemaan, kun vaan on niiden kanssa ja omat on omia, niille saa lässyttää tai olla lässyttämättä juuri niin kuin parhaaksi kokee.
Minä käsken vieraidenkin lapsia ihan sujuvasti ja jos ei mene perille, kehotan aikuisia puuttumaan asiaan. Jos ei mene perille, vältän kyseistä porukkaa. Lapset voi olla aika hauskaakin juttuseuraa joskus, mutta ei niitä ole kauhean kiva hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä pliis tee lapsia.
Miksi naisten? Miksei naiset saa olla mitä ne on.
Et kirjoittanut äitien, vaan naisten, ihan niin kuin nainen = äiti, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Kaikki naiset ei ole äitejä, äidillisiä, tai jotain heikkouden rakastajia, eikä niiden tarvitsekaan olla, tuo on ns. äitimyytti.
Vierailija kirjoitti:
Älä pliis tee lapsia.
Kyllä lapset oikeastaan tarvitsee kokkia ja pyykinpesijää. Lapset otetaan pois, jos niitä ei ruoki eikä vaateta. Pelkkä rakkaus ei riitä, vaan perustarpeet tulee sitäkin ennen.
Olin ja olen jossain määrin edelleen kuten sinä, joten neuvoisin harkitsemaan sitä lapsellista miestä vielä, sillä ne lapset tulevat ärsyttämään sinua niin kauan kuin ovat lapsia. Omat lapset sen sijaan kyllä kestää:)
Kannattaa ottaa ap huomioon, että lapset saattaa käyttäytyä myös oudosti kohdatessaan uusia ihmisiä. Tilanne on kiusallinen teille kaikille. Mun lapsi pienempänä saattoi joskus uhmata ja pelleillä näyttääkseen ja testatakseen kuinka käyttäydyn, kun muita on paikalla. Nykyään lähinnä jurottaa aluksi, kun on vieraita ihmisiä läsnä. Ehkä muutaman kerran tavattua häneen voi oikeasti tutustua.
Miksi haluat omia lapsia?