Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tunnustaa vihaavansa LinkedIniä?

Vierailija
12.04.2019 |

Kuka muu on LinkedInissä, koska se on nykyaikana oikeastaan pakollista ja on kyllästynyt turhaan p a s k a njauhantaan, jota feedi on tulvillaan? Useat ystävät on uskaltaneet tunnustaa asian kasvotusten, mutta kukaan vähänkään tuntemattomampi ei, koska pelkää saavansa huonon maineen työmarkkinoilla. Mietin vaan, että onkohan tämäkin sellainen keisarin uudet vaatteet-tilanne. Moni vihaa ja pitää pitkälti tarpeettomana, mutta samanlaista hehkutuspäivittämistä harrastetaan nyt LinkedInissä kuin Facebookissa aikoinaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ärsytä siinä muu kuin se, että siellä mukamas tulisi olla laaja kontaktiverkosto. Mitä minä laajalla kontaktiverkostolla teen kun työpaikoillani olen tehnyt työtä muutaman hengen tiimeissä ja edellisessä elämässä olin baarimikko ja tuon työn kontaktit eivät voi minua suositella muuten kuin sen työn perusteella. En pyytänyt kaikkia minulla on vain alle 30 kontaktia, vaikka työuraa on paljon takana ja olen asiantuntijatyössä. En hyväksy muita kuin niitä joiden kanssa olen työskennellyt ja joita voisin suositella.

Työkaveri pyytää koulutusluennoitsijat linkedin kaveriksi joilta on kysynyt 1 kysymyksen.... että sellainen tuttavuus...

Sama juttu. Olen sattuman kautta tehnyt töitä itseäni vanhempien ihmisten kanssa, ja he ovat häipyneet LinkedInistä päästyään eläkkeelle. Minulla on yrittäjäajoiltani viitisentoista kontaktia, joista ei ole mitään käytännön hyötyä, vaikka he ovat tosi mukavia ihmisiä. Heiltäkään minä en ikinä ilkeäisi ruveta kyselemään työpaikkaa, saati sitten joiltakin satunnaisilta tuttavuuksilta.

Elävässäkin elämässä olen tosi huono tarjoutumaan ihmisten seuraan, joten verkostoni on hyvin ohut. Tai, no, olematon.

Nro 17

Vierailija
22/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleisesti jaksa sosiaaliseen mediaan liittyvää turhaa ja ylipaisuteltua pöhinää. Ja työnhakijana en jaksanut sitä, miten oikeiden ratkaisujen sijasta tyrkytettiin kaikenlaista pientä puuhaa, kuten Linkedin-profiilin luontia. Joo, siitähän se minun työllistymisvaikeuteni johtuikin, etten omistanut profiilia ko. saitilla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on LinkedIn-palvelussa. Että sinne syöttää tietonsa (tietosuoja haloo!).

Ihan turhaa esittämistä. Jos pakotetaan työnhaun takia tekemään profiili, niin en tee.

Vierailija
24/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa, että entiset tai nykyinen työnantaja, alkaisi ketään linkedinissä lähestymään. Itse täytyy tuputtaa itseään, mutta linkedin ei ole se väylä..

Vierailija
25/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja se aivoton liirumlaarum mitä suolletaan pakkomielteisesti siellä koko ajan. "Meidän huipputiimi ja mahtava toimistomme huippupaikalla. Ihania pullia tänään ihanille kollegoille. Me ollaan niin spesiaaleja hei ja mun työ on niin paras!"

Valtaosa tuntuu kuitenkin todellisuudessa inhoavan työtään. Silti linkedinissä kaikki vain rakastavat työtään ja kaikki on niin ihanaa. Suorastaan oksettavan teennäinen paikka.

Vierailija
26/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedInissä ei ole kuule pakko tehdä yhtään mitään. Itselläni on siellä profiili ja entiset ja nykyiset kollegat kontakteina, mutta siinä se sitten onkin. Feedejä ei ole pakko seurata, ei ole pakko tykätä, ei ole pakko kommentoida.

Vierailija
27/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuossa, enkä muussa somessa. En tahdo nimeäni nettiin.

Vierailija
28/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä LinkedInissä piinasi, olivat itseään ja egoaan pönkittävät ihmiset. Yleensä miehet.

Olin tikahtua nauruun, kun hyvin kuuluisana itseään pitävä henkilö poseerasi kolme kallista rannekelloa ranteessaan ja jouluna etsi perhettä, jolle hän halusi lahjoittaa pelikoneen tms. 

Hän on menestynyt ja varmasti ahkera, mutta ei omaa rintaa kuulu paukuttaa koko ajan.

Vierailija
29/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran voin sanoa, että Linkedinin kautta ihmisten urapolut tulevat näkyväksi, mikä on ihan mukavaa mahdollisuuksiaan pohtivalle vastavalmistuneelle.

Vierailija
30/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedinissä on välillä tosi hyviäkin juttuja, mutta ne jäävät helposti tuon " vähäks mä olen paras ja meillä on niin ihkua" lässytyksen jalkoihin, jota on nykyään siellä aivan liikaa. Se on jo nyt niin nähty. Keksikää ihmiset rohkeasti jotain aitoa ja rehellistä julkaistavaa.

Vierailija
31/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on profiili, jota hyvin vastenhakoisesti välillä päivittelen. Pitäisi olla tiivistelmää, videota, kuvia, suosittelijoita. En vaan jaksa! Feedi on täynnä huttua. Verkostoni on pääosin akateeminen ja kaikki ovat vähintään jotain managereita. Heidän päivityksensä ovat hevonpaskaa, jonka tarkoitus on huijata tekoälyä käyttäviä headhunttereita. Eli kaikki huijaavat kaikkia ja keräävät klikkejä. Se maailma on kuin black mirror episodista.

Vierailija
32/34 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekä puoliso ollaan molemmat saatu nykyiset ja edelliset työpaikat LinkedInin kautta. Itseasiassa viime kerralla työtä hakiessa sain Linkedinin avulla kolme työtarjousta, joista pääsin valitsemaan parhaan/mieluisan. Näistä jokainen oli vieläpä suoran kontaktoinnin kautta, eli en edes kirjoittanut hakemusta. Olen käynyt myös lukemattomissa haastatteluissa sen kautta, enkä enää käytä mitään muuta väylää töiden hakuun.

Profiilissani voin esitellä koulutustani ja työkokemustani huomattavasti laajemmin kuin cvssa, ja olen kirjoittanut alaani käsitteleviä artikkeleita.

Eli ainakin näin it-alan suomen ulkopuolella asuvalle erikoisammattilaiselle toimii erinomaisesti.

Vierailija
33/34 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedin on niin nolo, ollaan niin lässynlässyn ja postataan ja kommentoidaan itsestään selvyyksiä ja ollaan niin guruja. Myötähäpeä kun lukee niitä. Kai tää maailma on sitä kun tarpeeksi lässyttät siellä niin näytät jotenkin paremmalta ja pääset postaamaan kun sait paremman roolin talossa. Ja sitten voikin olla parempi ihminen kuin muut. Ja ei huolta olen korkeassa asemassa mutta olen samanlainen ihminen kuin kuka tahansa, en ole ketään parempi, en ainakaan sitä jota kutsutaan duunariksi/alaiseksi, joka oikeasti tekee ne työt ja joita pitäisi muidenkin arvostaa.

Vierailija
34/34 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP. Vanha ketju, mutta siltikin. Haluaisin kovasti pois alustalta, se alkoi muuttua n.5 vuotta sitten ja on nykyisin aivan karseaa kuraa. Uutisia, tutkimusjulkaisuja, linkkejä mielenkiintoisiin juttuihin, ei tule juurikaan vastaan. Feediin nousee näitä selfbranding guruja ja yritysten myyntitykkejä. Syvempi asiantuntemus, tiede/tieto/kehitys ja keskustelut niihin loistavat poissaolollaan nykyisin. Paljon uusia ja vanhoja headhuntereita markkinoimassa ajatuksiaan ja palveluitaan. Ja työuupuneita, paniikkikohtausihmisiä surkuttelemassa itseään masentuneen omakuvan kanssa. Joo, vaikeista asioita ja ilmiöistä pitääkin puhua yleisellä tasolla, mutta ei tartte omaa mt-historiaa joka viikko avata vaan vaikka terapiassa. Pohdin kuitenkin poistumista, koska mulla on verkostossa myös todella huikeita tekijöitä, upeita alansa ammattilaisia, tuttuja siis töiden kautta. Jos vain häviän, häviää noi kontaktit siinä mukana (eikä pysy kärryillä heidän uutisistaan siitäkään vähää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän