Tunnetko rikkaan näköistä köyhää ;)
Itse olen karhunnut ulosoton kautta saatavia ihmiseltä joka elää ulospäin todella varakkaan näköistä elämää, niin onko yleistäkin tälläinen tyyli?
Tyyppi ei maksa kiinteistöön liittyviä maksuja ja ne on perittty ulosoton kautta viimeiset kymmen vuotta jo, mutta nyt on tilanne se ettei pariin vuoteen ole saatu mitään sillä ulosotossa on jo niin paljon saatavia ettei ole vielä meille riittänyt.
Laskut mitä on meiltä ovat alle 100€/vuosi eli suht pieni summa ihmiselle joka päivittää faceen ulkomaanreissuiltaan kuvia ja muutenkin äveriästä elämää näkyy viettävän.
Ajelee citymaasturilla puku päällä, mutta auto ei varmasti ole oma.
Itselle olisi henkisesti raskasta tälläinen elämä ja ihmettelen miksi pitää elää näin jos ei raha riitä.
Kommentit (31)
Juu, kälyni on tällainen. Leveilee tutuilleen somessa ja livenä, mutta lainaa rahaa anopilta, ettei joutuisi ulosottoon.
"Pekka elää rikkaampaa elämää kuin meillä olisi varaa". Sanoo kaveri ja niinhän se on.
Mies teettää pukunsa ja puseronsa vietnamissa räätälillä. Eli pakko ainakin kerran vuodessa käydä siellä.. Pröystäilee ja makeilee vaatteillaan, ihan pokkana sanoo, että Suomessa teettää pukunsa. Ostelee "merkkivaatteita" rantabasaareista ja väittää oikeaksi.
Moni menee tohon retkuun.. Olen niin monet kerrat kuullut puhuttavan " pekka pyörii rahoissa" "mitä duunia se oikein tekee, kun sillä on varaa tuohon". Pekka on puhelinmyyjä. Hän myy mainostilaa lehtiin.
En mä lähde oikaisemaan ja juoruamaan. Pitäkööt illuusionsa. Kaveri vaan toisinaan on niin pirun loppu, kun pitää repii jostain rahat sapuskaan ja heillä onkin sitten uusi auto pihassa. Pekka kävi ottamassa vuokraamassa uuden auton hetkeksi.
Pullonpalautus kuitit kerää visusti talteen pitkin vuotta, kun niillä rahoilla tekee joulun perheelleen. Samalla järjestää näyttäviä illalliskutsuja tuttavilleen. Oikeille rahamiehille, joiden piiriin hän on luikerrellut.
Saas nähdä milloin tuo kupla puhkeaa.
Vierailija kirjoitti:
"Pekka elää rikkaampaa elämää kuin meillä olisi varaa". Sanoo kaveri ja niinhän se on.
Mies teettää pukunsa ja puseronsa vietnamissa räätälillä. Eli pakko ainakin kerran vuodessa käydä siellä.. Pröystäilee ja makeilee vaatteillaan, ihan pokkana sanoo, että Suomessa teettää pukunsa. Ostelee "merkkivaatteita" rantabasaareista ja väittää oikeaksi.
Moni menee tohon retkuun.. Olen niin monet kerrat kuullut puhuttavan " pekka pyörii rahoissa" "mitä duunia se oikein tekee, kun sillä on varaa tuohon". Pekka on puhelinmyyjä. Hän myy mainostilaa lehtiin.
En mä lähde oikaisemaan ja juoruamaan. Pitäkööt illuusionsa. Kaveri vaan toisinaan on niin pirun loppu, kun pitää repii jostain rahat sapuskaan ja heillä onkin sitten uusi auto pihassa. Pekka kävi ottamassa vuokraamassa uuden auton hetkeksi.
Pullonpalautus kuitit kerää visusti talteen pitkin vuotta, kun niillä rahoilla tekee joulun perheelleen. Samalla järjestää näyttäviä illalliskutsuja tuttavilleen. Oikeille rahamiehille, joiden piiriin hän on luikerrellut.
Saas nähdä milloin tuo kupla puhkeaa.
Hyvin kiteytetty tuo kuplan puhkeaminen.
Minä luulen, että tämäkin "Pekka jonka tunnen elää ohuella jäällä joka voi särkyä hetkenä minä hyvänsä ja tuskin psyyke kestää.
Ap
Olen itse kerran hypomaniassa sotkenut raha-asiani ja on ollut aikoja kun olen tarkoin harkinnut 3€ ostosta. Kituuttelin kauan jotta sain maksettua kaiken ilman lisää velkaa.
Nyt olen velaton, ja visuaalisena "tuhlaan" kirpputorilta löytämiini kauniisiin vaatteisiin. Näin ollen saatan siis näytää varakkaammalta kuin olen.
Tiesitkö että kyseisen viraston virkamiehet saavat ilmeisesti työstään provisiota ja heille on kannattavaa järjestellä saatavat asiakkaalle mahdollisismman epäedulliseen järjestykseen. Eli voi olla että saatavasi ja prosessi viivästyy näinkin yksinkertaisesta syystä.
Sanon tämän kokemuksesta, lisäksi aiheesta on ollut lehtiartikkeli.
Hallava kirjoitti:
Olen itse kerran hypomaniassa sotkenut raha-asiani ja on ollut aikoja kun olen tarkoin harkinnut 3€ ostosta. Kituuttelin kauan jotta sain maksettua kaiken ilman lisää velkaa.
Nyt olen velaton, ja visuaalisena "tuhlaan" kirpputorilta löytämiini kauniisiin vaatteisiin. Näin ollen saatan siis näytää varakkaammalta kuin olen.
Tiesitkö että kyseisen viraston virkamiehet saavat ilmeisesti työstään provisiota ja heille on kannattavaa järjestellä saatavat asiakkaalle mahdollisismman epäedulliseen järjestykseen. Eli voi olla että saatavasi ja prosessi viivästyy näinkin yksinkertaisesta syystä.
Sanon tämän kokemuksesta, lisäksi aiheesta on ollut lehtiartikkeli.
En usko tässä vaikuttavan virkailijat vaan se huima määrä joille jättänyt maksamatta.
Virkailija sanoi myös, että on lukuisia muitakin ketkä karhuaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kateus haisee ruudun läpi.
Hah mille olisin kateellinen? Sille kuplan öyhöttäjälle?
Itsellä olisi vara jättää perimättä tyypiltä, mutta lakisääteinen maksu eli pakko periä.
Ihmetyttää vain kuinka pitää leveillä elämällä vaikka ei olisi vara.
Ap
Tunnen ison asuntolainan omistajia. Näyttävät rikkailta vaikka velkaa vtusti.
Kyllä. Tiedän yhden perheen jossa lapset puetaan guuggun ja minirodinin vaatteisiin ja vanhemmat tappelee siitä että mistä saadaan revittyä ylimääräinen 30 euroa vuokrankorotukseen.
Tiedän myös köyhän näköisiä rikkaita.
Mä olen varakkaan näköinen ja oloinen.
Kaunis kampaus, taidokas meikki kauniissa kasvoissa.
Siistit merkkivaatteet, kirppikseltä tietysti.
Kohtelias, hillitty käytös.
Ei siihen muuta tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varakkaan näköinen ja oloinen.
Kaunis kampaus, taidokas meikki kauniissa kasvoissa.
Siistit merkkivaatteet, kirppikseltä tietysti.
Kohtelias, hillitty käytös.
Ei siihen muuta tarvita.
No joo nämä, mutta Ap tapaus on lukuisilla ulkomaanmatkoilla herkuttelija
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap olisi kateellinen? Kun tyypillä josta hän kertoo ei ole mitään? Paitsi tuulehuuhtoma perse ja velkaa niin paljon ettei siitä selviä.
Tunnen moniakin köyhän näköisiä rikkaita.
Eikös nuo wannabe julkkikset kuulu kaikki tuohon kategoriaan.
Minä tunnen varmaan saman tyypin kuin ap. Lapset kalliissa harrastuksissa ja kausimaksut koko ajan rästissä. Niitä saa karhuta kuukausi toisensa perään. ”Oho, ei nähty sun viestiä kun oltiin just pari viikkoa Thaimaassa! Kyllä me hoidetaan tämä!” Ja sanomattakin selvää etteivät hoida ennen kuin pistetään perintätoimisto asialle. Silloinkin on jouduttu odottamaan kuukausia.
Kuulin mutkan kautta, että sama perhe ei maksa muitakaan laskujaan ja ilmeisesti moni on peritty ulosoton kautta. Paikalliset yrittäjät eivät loputtomiin viitsi pitää kiinni diplomaattisesta vaitiolostaan, kun tuhansien eurojen saatavia ei näy eikä kuulu.
Silti asutaan hienossa okt:ssa ja autokin vaihtuu tiheään pihassa. Lapset ilmoitetaan ties mihin vaihto-oppilasohjelmiin ja vaatteet on viimeisen päälle. En ymmärrä miten kauan voivat jatkaa tuota.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen varmaan saman tyypin kuin ap. Lapset kalliissa harrastuksissa ja kausimaksut koko ajan rästissä. Niitä saa karhuta kuukausi toisensa perään. ”Oho, ei nähty sun viestiä kun oltiin just pari viikkoa Thaimaassa! Kyllä me hoidetaan tämä!” Ja sanomattakin selvää etteivät hoida ennen kuin pistetään perintätoimisto asialle. Silloinkin on jouduttu odottamaan kuukausia.
Kuulin mutkan kautta, että sama perhe ei maksa muitakaan laskujaan ja ilmeisesti moni on peritty ulosoton kautta. Paikalliset yrittäjät eivät loputtomiin viitsi pitää kiinni diplomaattisesta vaitiolostaan, kun tuhansien eurojen saatavia ei näy eikä kuulu.
Silti asutaan hienossa okt:ssa ja autokin vaihtuu tiheään pihassa. Lapset ilmoitetaan ties mihin vaihto-oppilasohjelmiin ja vaatteet on viimeisen päälle. En ymmärrä miten kauan voivat jatkaa tuota.
Muuten voisi ollakin, mutta tältä lähti vaimo kävelemään...
Ap
En mutta peilistä näkyy köyhän näkönen miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap olisi kateellinen? Kun tyypillä josta hän kertoo ei ole mitään? Paitsi tuulehuuhtoma perse ja velkaa niin paljon ettei siitä selviä.
No ihan selkeästi siitä, että tyyppi pystyy kaikesta huolimatta elämään hienon kuuloista elämää?!? Hänen kun ilmeisesti kuuluisi asua katuojassa ilman ruokaa ja vaatteita :D
En mutta parikin ojasta nousseen näköistä miljonääriä