Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Curly girl? Voi sillä menetelmällä luoda siis itselleen luonnonkiharat hiukset?

Vierailija
12.04.2019 |

Kertokaa mulle siitä? Näin telkussa jonkun jutun. Hiukseni ovat alkaneet iän myötä kihartua hieman latvoista niiden ohennuttua. Voisinko saada luonnonkiharat vielä jotenkin itselleni?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selkeästi taipuisa pitkähkö tukka. Olen saanut menetelmällä aikaa loivat kiharat, mutta ei ne kyllä kovin nätit ole. Mulla jotenkin tukka kihartuu sellaisissa rasvaisen näköisissä "paakuissa", mikä on kai hyvin hennolle hiukselle tavallista. Se on tosi ruman ja likaisen näköistä. Mieluummin föönään suoraksi, niin etei näytä rasvaiselta.

Vierailija
22/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko jollekkin oikeasti yllätyksenä hiustensa olevankin kiharat, siis todellako? Saati se kuinka hiusten laittaminen kuivattaa niitä, et niistä pitäisi pitää huolta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin kuvia tuosta ja jotenkin en uskon että suorista hiuksista saa korkkiruuvit jollain tuotteella.

Vierailija
24/42 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin että kokeilen tätä jollain tasolla kesällä mökillä, kun ei oo niin väliks miltä näyttää. Mulla on pitkät suorat hiukset joissa on laineita silloin jos en harjaa pesun jälkeen suoraksi. Oletan, että laineet tarkoittaa sitä, että näissä on kihartumispotentiaalia. Pitää kokeilla, mutta kökköisen näköisiä / tuntuisia hiuksia en kyllä halua.

Vierailija
25/42 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

_luonnon_ tarkottaa sitä, että se ominaisuus on sulla syntyessäsi. Voit ehkä koittaa auttaa hiuksiasi kihartumaan enemmän, mutta et sä mistään itsellesi luonnonkiharia hiuksia saa.

Väärä luulo. Hiuslaatu voi muuttua hormonien vaikutuksesta myöhemminkin. Itselläni kihartui teininä. Pienenä hiukseni olivat piikkisuorat.

Vierailija
26/42 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei kaikille sovi, mutta ei ole kallista kokeilla. Itse olen saanut kiharat kestämään kun opettelin tuon geelin käytön. Aikaisemmin on ollut vain kuivan näköinen pörrö.

Vierailija
27/42 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_luonnon_ tarkottaa sitä, että se ominaisuus on sulla syntyessäsi. Voit ehkä koittaa auttaa hiuksiasi kihartumaan enemmän, mutta et sä mistään itsellesi luonnonkiharia hiuksia saa.

Väärä luulo. Hiuslaatu voi muuttua hormonien vaikutuksesta myöhemminkin. Itselläni kihartui teininä. Pienenä hiukseni olivat piikkisuorat.

Geenimutaatio voi syntyä myöhemmällkin iällä. Tosin en nyt tiedä pitääkö luonnonkiharaan olla sekä geenimutaatio, että soikeat hiustupet, vai riittääkö vai toinen. Hiustuppi tuskin muuttaa muotoaan.

Vierailija
28/42 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan CG:n huomenna. Tukka on tosi paksu ja karkea, epämääräistä lainetta ja kiharaa. Yleensä olen suoristanut mutta en jaksa enää sitä showta - tukkaa on niin paljon että suoristamisessa menee ikuisuus. 

Kannattaa muistaa, että CG ei ole mikään "one size fits all" vaan erilaisille hiustyypeille ja kiharalaaduille suositellaan eri tuotteita ja hoitorutiineja ja voi mennä kauankin että löytyy se sopiva tapa tai voi olla ettei sitä löydy lainkaan. Tukka voi näyttää siinä etsikkovaiheessa ihan kauhealta. 

Vierailija
29/42 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti kokeilemaan tuota hoitoainepesua. Ja sitten muotoilutuotetta tukkaan. Lopputulos oli kuin huono kasaripermanentti! Tais jäädä mun kokeilut tähän.

Vierailija
30/42 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alunperin hyvin pitkä suora paksu tukka. Vaalennan parin kuukauden välein kevyesti nutrissella. Olen vuosia sitten lopettanut hiustenkuivaajan ja kuumentavien laitteiden käytön hiuksiin. Pesen ensin yhden kerran sulfaatittomalla shampoolla hiusten juuret ja päänahan, en hankaa latvoja shampoolla lainkaan, paitsi huuhteluvaiheessa latvat saavat samalla miedon pesun. Toisen pesun teen hoitoaineella, minkä jätän vaikuttamaan muutamaksi minuutiksi. Käytän todella paljon öljyhoitoainetta, etenkin latvoihin, mitä en huuhdo pois ihan hiusten narinaan asti. Pesun jälkeen letitän hiukset ranskanletille ja ne saavat kuivua siinä vaikka yön yli. Yöksi muutenkin letitän hiukset ettei ne hankaantuisi ja menisi sotkuun, enkä itse sotkeennu niihin. ;-) Harjaan hiukset vain ennen pesua ja muuten ainoastaan selvittelen mahdolliset takut.

Huomaan että tällaisella itse keksityllä vähän-sinne-päin-CG-menetelmällä tukka on nykyisin paksumpi, kiiltävämpi ja taipuisampi. Letit antaa tietysti kihartuvan näön kuivana, mutta pesussa ihan märkänäkin hiukset ovat alkaneet kihartua.

Vierailija
31/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kokeilla. Minulla on luonnostaan loiva luonnonkihara, mutta suoristan ne aina harjalla ja föönillä. Jos en suorista, hiukset jää rumaksi, koska kiharat on epätasaiset ja kuivat.

GC-kokeiluintoa vähentää se, että pitäisi kai kokeilla monia tuotteita (jotta tietää mikä sopii omalle hiuslaadulle) ja se tulisi kalliiksi. Inhottaa ostaa tuote, joka ei toimi ja rahat menee hukkaan. Sitten jos metodin avulla löytää ne itselleen sopivat tuotteet, tietää sekin jatkuvaa rahanmenoa. Ennen pärjäsi shampoolla ja hoitoaineella, metodissa pitäisi olla 4-6 tuotetta jatkuvassa käytössä. Plus karmii ajatus siitä, että hiuksissa on niin paljon tököttejä (erityisesti geeliä), tuntisin hiukseni likaisiksi. Matkallekin olisi hankala lähteä, kun hiuksia varten pitäisi olla iso arsenaali tuotteita.

Vierailija
32/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran Facebookissa noita kuvia katsellut ja monella lopputulos näyttää lähinnä siltä, että hiukset on likaiset.

Vierailija
33/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi metodissa käytetään t-paitaa ploppaukseen? Miksei samasta materiaalista voi tehdä isompaa pyyhettä? T-paita on hankalan mallinen ja pieni kooltaan. Syntyy säälittävän lättänä turbaani. Omat hiukseni on pitkät ja paksut, ei ne ohueeseen t-paitaan kiedottuina kuivu...

Vierailija
34/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Lähinnä jos tukassa on jo luonnostaan vähintään selkeää taipuisuutta tai mieluummin luonnonkiharaisuutta, kihartumistaipumusta voi vahvistaa.

Itselläni on sellainen lähes aasialaistyyppisen piikkisuora, paksu tukka, ja ei kyllä auta tällaiset menetelmät mitään. Samoin kuin ei täälläkin joskus mainostettu keino, että kun diffuusorilla kuivaa niin suorastakin tukasta tulee laineinen. Ei tule, ei vaikuta mitään. Hennompaan hiuslaatuun voi sotkuisen pörrön tehdä, ei muuta.

Ap oli huomioinut itsellään latvasta kihartuvan hiuslaadun. Tällöin voi olla mahdollista hoitaa hiusta niin, että se kihartuu enemmän. Eli metodi vaatii tietynlaisen hiuslaadun, jota Suomessa ei ole koskaan osattu oikein hoitaa tai leikata. Taikatemppuja tämä ei tee, piikkisuora, ei-kihartuva hius ei kiharru kuin kihartuen.

Piikkisuora hius on äärimmäisen harvinainen suomalaisilla.

Vierailija
35/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuon vertaistukiryhmän pitää olla just jossain kivikautisessa Facebookissa? En ole käyttänyt sitä enää vuosiin, enkä muutenkaan haluaisi kirjoitella omalla nimelläni mihinkään ryhmiin.

Vierailija
36/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö noita tuotteita edullisesti marketeista, jos tahtoisi vain testata? Oisko kellään jakaa tuotteiden nimiä? Jossain uutisessa luki tänään, että suosituimmat tuotteet (Oisko XZ) on loppuunmyyty ympäri maata.

Vierailija
37/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaunis tyttö...

https://www.annikaollila.fi/2019/04/rillikerhon-uusin-jasen/

...mutta se "poikaystävä" 🤢

Vierailija
38/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kaunis tyttö...

https://www.annikaollila.fi/2019/04/rillikerhon-uusin-jasen/

...mutta se "poikaystävä" 🤢

Mitä ihmettä? Tuohan on Suomen blogiskenen kuumin pariskunta. https://www.instagram.com/p/Bpze6iDHVBh/

Mies jopa kuvauksellisempi kuin puolisonsa.

Vierailija
39/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutaman viikon tuon FB-ryhmän jäsenenä. Onneksi joukossa on paljon maltillisia harrastajia lieventämässä hihhulimaista yleisvaikutelmaa.

Ap:n kysymykseen vastaus: ei voi. Ryhmän ennen ja jälkeen -kuvat kertovat kaiken. Upeita tuloksia saavat ne ihmiset, joilla on luonnonkiharat hiukset, joita on käsitelty huonosti eli kuiva hiuspehko on harjattu suttuiseksi pöheiköksi. Tämä on se ainoa hiuslaatu, josta saa kiharan esiin oikeilla hoitoaineilla ja raatelemisen lopettamisella.

"Luonnonkihara" näkyy valitettavasti tarkoittavan aivan eri asioita sen mukaan, keneltä kysyy. Ja harhakäsityksiä on valtavasti. On liikuttavaa, kuinka ihmiset postailevat kuvia aivan suorista tai hieman taipuisista hiuksistaan, jotka on kyllästetty desilitralla geeliä, kuivattu sykkyrällä kankaan sisällä ja puristeltu muotoonsa föönin avulla tai ilman. Sitten ihastellaan vain kampaamattoman näköistä aamutukkaa ja kysellään, kauanko vielä menee siihen, että hiukset alkavat kihartua paremmin. Olen bongannut jo sellaisenkin harhaanjohdetun, joka selittää käyttävänsä yöllä papiljotteja ja ihmettelee sitä, että hiukset eivät edelleenkään kiharru ilman niitä.

Meitä on niin moneksi. Edelleen esimerkiksi luullaan, että ihokarvat paksuuntuvat ja tummentuvat, kun niitä leikkaa. Joidenkin mielestä hiukset ovat elävät ja tarvitsevat ravintoa. Ja että toivomalla voi muuttaa hiustyyppiään.

Jos hiukset eivät mene kiharaan ilman ploppausta, geelikuorta, rusentelemista ja föönausta, ne eivät ole kiharat. Ja sillä selvä.

Vierailija
40/42 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko jollekkin oikeasti yllätyksenä hiustensa olevankin kiharat, siis todellako? Saati se kuinka hiusten laittaminen kuivattaa niitä, et niistä pitäisi pitää huolta? 

Minulle tavallaan tuli. Tai ei nämä ihan kunnolla kiharat ole, vaan voimakkaan laineilevat. Oma hiuslaatuni on sen verran paksu, että pitkänä vaikutti lähestulkoon suoralta kun tapana oli se aina harjata pesun jälkeen suoraksi ja se siihen asentoon oman painonsa vuoksi jäi.

Lyhyeksi kun leikkasin niin yhtäkkiä kutrit kaartuvat itsepintaisesti minne sattuu. Curly girl on nyt kokeilussa, toistaiseksi vähän epämääräisin tuloksin. Laineen muoto näyttää paremmalta, mutta pelkällä hoitoaineella pesu tuntuu jättävän hiukset likaisen oloisiksi.