Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Curly girl? Voi sillä menetelmällä luoda siis itselleen luonnonkiharat hiukset?

Vierailija
12.04.2019 |

Kertokaa mulle siitä? Näin telkussa jonkun jutun. Hiukseni ovat alkaneet iän myötä kihartua hieman latvoista niiden ohennuttua. Voisinko saada luonnonkiharat vielä jotenkin itselleni?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi. Samoin kuin brown eye girl-menetelmällä saa luotua itselleen luonnonruskeat silmät, freckle girlilla saa luotua luonnonpisamat ja big boobs girlilla luonnollisen isot rinnat.

Vierailija
2/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tutustu metodiin ja kokeile onko hiuslaatusi enemmänkin kihartuvaa, kun vaihdat oikeisiin marketistakin saataviin tuotteisiin, päivität pesumenetelmät ja lopetat hiusten harjaamisen. Nimim. Harakanpesästä korkkiruuveihin tällä metodilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curly girl Suomi fb-sivut. Siellä on tietoa, lue ja kokeile.

Vierailija
4/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään hiukset vain hoitoaineella. Ei se kyllä mitään taikoja tee, tai ei tehnyt ainakaan mulla. Ehkä latvat on vähän sileämmät eikä kuivu ja sähköisty ihan niin pahasti kuin shampoopesulla. Voithan tuota kokeilla, idea taitaa olla välttää shampoon hiuksia kuivattavaa vaikutusta.

Vierailija
5/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuivemmat hiukset sitä kihartuvampia ne on

Vierailija
7/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Kuvapari kertoo, mistä on kyse, siis lähtökohtana on luonnonkihara hiuspörrö:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/testasimme-hehkutet…

Minä olen käyttänyt tuonkaltaista menetelmää jo vuosikausia. Käsittelemättömissä hiuksissani on sekä hallitsematonta pöheikköä että tiukkaa korkkiruuvia. Tulos on hyvä, mutta ei kestä tuulta eikä koskaan säily seuraavaan aamuun saakka.

Suoriin hiuksiin menetelmällä ei ole mitään vaikutusta. Ehkä sotkuisempi tulos, mutta ei kiharoita.

Vierailija
8/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuivemmat hiukset sitä kihartuvampia ne on

Kiharat hiukset ovat kuivat ja karheat ja siksi muuttuvat kammottavaksi höttöpalloksi väärällä hoidolla.

Tuo kihara-metodi auttaa siihen kuivuuteen ja tekee hiuksista terveet, jolloin kiharakin näyttää paremmalta ja hius myös kihartuu paremmin.

Omat hiukset muuttuvat sellaiseksi puolisuoraksi hapsukasaksi jos ne pesee perinteisesti shampoolla, eikä siihen auta mitkään hoitoaineet enää sen jälkeen. Hoitoaineella pesemällä eivät kuivu ja se hoitoaine myös vaikuttaa tehokkaammin. Sen käsittelyn jälkeen hiukset kihartuvat kivasti.

Vierailija
9/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta niiden shampoiden ja hoitoaineiden käyttö ja siirry pelkkään oliiviöljysaippuaan, tulee kiharat esille sitten. Myös pelkkään vesipesuun siirtyminen aiheuttaa tuon kihartumisen, ainakin minulle. Olen mies ja minulla on pitkät hiukset ja ne ovat usein sellaisella korkkiruuvikiharalla.

Vierailija
10/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi. Lähinnä jos tukassa on jo luonnostaan vähintään selkeää taipuisuutta tai mieluummin luonnonkiharaisuutta, kihartumistaipumusta voi vahvistaa.

Itselläni on sellainen lähes aasialaistyyppisen piikkisuora, paksu tukka, ja ei kyllä auta tällaiset menetelmät mitään. Samoin kuin ei täälläkin joskus mainostettu keino, että kun diffuusorilla kuivaa niin suorastakin tukasta tulee laineinen. Ei tule, ei vaikuta mitään. Hennompaan hiuslaatuun voi sotkuisen pörrön tehdä, ei muuta.

Vierailija
11/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi. Lähinnä jos tukassa on jo luonnostaan vähintään selkeää taipuisuutta tai mieluummin luonnonkiharaisuutta, kihartumistaipumusta voi vahvistaa.

Itselläni on sellainen lähes aasialaistyyppisen piikkisuora, paksu tukka, ja ei kyllä auta tällaiset menetelmät mitään. Samoin kuin ei täälläkin joskus mainostettu keino, että kun diffuusorilla kuivaa niin suorastakin tukasta tulee laineinen. Ei tule, ei vaikuta mitään. Hennompaan hiuslaatuun voi sotkuisen pörrön tehdä, ei muuta.

Ap oli huomioinut itsellään latvasta kihartuvan hiuslaadun. Tällöin voi olla mahdollista hoitaa hiusta niin, että se kihartuu enemmän. Eli metodi vaatii tietynlaisen hiuslaadun, jota Suomessa ei ole koskaan osattu oikein hoitaa tai leikata. Taikatemppuja tämä ei tee, piikkisuora, ei-kihartuva hius ei kiharru kuin kihartuen.

Vierailija
12/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap oli huomioinut itsellään latvasta kihartuvan hiuslaadun. Tällöin voi olla mahdollista hoitaa hiusta niin, että se kihartuu enemmän. Eli metodi vaatii tietynlaisen hiuslaadun, jota Suomessa ei ole koskaan osattu oikein hoitaa tai leikata. Taikatemppuja tämä ei tee, piikkisuora, ei-kihartuva hius ei kiharru kuin kihartuen.

Kuin kihartaen piti kirjoittaa.

Vierailija
13/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin tuohon fb-ryhmään, kun metodi kuulosti kiinnostavalta.

Aika törkeiltä näyttää monien curly girl -hiukset, jos ollaan ihan rehellisiä. Lopputulos muistuttaa lähinnä vaan likaista ja takkuista hennossa ja ohuehkossa perisuomalaisessa letissä. Toki tuolla on jollain kauniitakin hiuksia, en kiellä sitä ollenkaan. Ei vaan näytä sopivan aivan jokaiselle hiuslaadulle.

Vierailija
14/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

_luonnon_ tarkottaa sitä, että se ominaisuus on sulla syntyessäsi. Voit ehkä koittaa auttaa hiuksiasi kihartumaan enemmän, mutta et sä mistään itsellesi luonnonkiharia hiuksia saa.

Vierailija
15/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeiltä näyttää monien curly girl -hiukset, jos ollaan ihan rehellisiä. Lopputulos muistuttaa lähinnä vaan likaista ja takkuista hennossa ja ohuehkossa perisuomalaisessa letissä. Toki tuolla on jollain kauniitakin hiuksia, en kiellä sitä ollenkaan. Ei vaan näytä sopivan aivan jokaiselle hiuslaadulle.

Ei se sovikaan. Ohuelle ja rasvoittuvalle ei sovi. Kaikilla kiharahiuksisilla ei ole kuivat hiukset.

Vierailija
16/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ohut hiuS liikaa hoitaminen ei ole hyvä vaan lässäyttää hiukset päätä myöten

Vierailija
17/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just samaa oon kattellu. Se geelillä läträys tekee hiukset likaisen näköiseks, kokeilin itekkin luonnonkiharaan, mutta en tykännyt. Koko ajan likasen tuntuset ja näköset hiukset. 

Vierailija
18/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

_luonnon_ tarkottaa sitä, että se ominaisuus on sulla syntyessäsi. Voit ehkä koittaa auttaa hiuksiasi kihartumaan enemmän, mutta et sä mistään itsellesi luonnonkiharia hiuksia saa.

Minulla ainakin tukka kihartui vanhemmiten ja kyllä on kutrit komistuneet urakalla metodin aloittamisen jälkeen. Skidinä ihan suora tukka.

Vierailija
19/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta niiden shampoiden ja hoitoaineiden käyttö ja siirry pelkkään oliiviöljysaippuaan, tulee kiharat esille sitten. Myös pelkkään vesipesuun siirtyminen aiheuttaa tuon kihartumisen, ainakin minulle. Olen mies ja minulla on pitkät hiukset ja ne ovat usein sellaisella korkkiruuvikiharalla.

Varmaan upeat!

Vierailija
20/42 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ymmärtänyt, että sillä tavalla saa päin vastoin säkkärän kikkarasta loivasti kihartuvan tukan, eli kosteuden lisääntyessä kiharuus vähenee. Toki harjaamattomuus voi toisaalta vähän auttaa kihartumista, kun hiusta ei suoristeta pesun jälkeen.