Opettaja on sitä mieltä, että pehmon kuljettelun kouluun on loputtava. Kyseessä on erityislapsi, ja koska muuten sujuu hyvin..
..Minusta on älytöntä valittaa jostain pehmolelusta! Olkoonkin, etteivät tokaluokkaiset sitä yleensä harrasta.
Kommentit (23)
Ei se opettaja sitä huvikseen kiellä. Luultavimmin pehmein liittyy ongelmia ja siksi opettaja kieltää sen.
Hanki lääkärin lausunto terapialelusta
Ehkäpä kaikki ei sujukkaan niin hyvin kuin kuvittelet?
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat opettajalle että lapsi tulee jatkossakin pehmon kouluun viemään just niin kauan kun se tuntuu hänelle tarpeelliselle. Ottaa niin päähän tuollaiset ammattitaidottomat opettajat. Meilläkin opettaja yritti tehdä ongelman sinitarrapalasta jolla minun lapsi leikkii tunnilla. Lapsella on adhd ja minun mielestä parempi että hän leikkii sillä sinitarralla kun häiritsee muiden työntekoa. Opettajan mielestä kaikkien pitää istua hiljaa ja paikoillaan mikä minun lapsen mielestä on tuskaista ja ahdistavaa....
Oliko kyse tuosta? Vaiko ehkä siitä, että lapsesi sinitarraleikki häiritsi muita ja koko oppituntia? Vanhemmat eivät aina tajua, että joskus joku harmiton juttu (sinitarra, lelu) saattaa todella aiheuttaa koko muulle luokalle ongelmia. Siellä tunnilla kun kaikilla on oikeus oppia.
Adhd:lle löytyy kyllä välineitä, jotka helpottavat oppituntia (tyynyt, stressilelut), mutta kaikki ei sovi kaikille, ts. apuväline ei saa muuttua leikkivälinerksi, jolla häiritään opetusta ja muiden työskentelyä.
Puhu lapsen kanssa että kun menee kolmoselle niin....
Osta reppuun kiinnitettävä maskotti
Valista sitä opettajaa ettei pehmolelu ole mikään ase, joten siitä ei kannata sellaista myöskään alkaa tekemään.
Nostitko itse aikoinaan pehmolelun kuljettamisen puheeksi? Minä olen antanut lapsen viedä haluamiaan leluja kouluun ja olen ollut ihan hiljaa asiasta. Koulultakaan ei ole koskaan kuulunut mitään asiasta.
Voin muuten huomauttaa, että kun olin itse lapsi, ei olisi tullut kuuloonkaan, että kouluun olisi kuljeteltu leluja! Sitä varten olivat erikseen joskus lelupäivät, tuskin niitäkään oli. Enkä muista kyllä kaivanneenikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat opettajalle että lapsi tulee jatkossakin pehmon kouluun viemään just niin kauan kun se tuntuu hänelle tarpeelliselle. Ottaa niin päähän tuollaiset ammattitaidottomat opettajat. Meilläkin opettaja yritti tehdä ongelman sinitarrapalasta jolla minun lapsi leikkii tunnilla. Lapsella on adhd ja minun mielestä parempi että hän leikkii sillä sinitarralla kun häiritsee muiden työntekoa. Opettajan mielestä kaikkien pitää istua hiljaa ja paikoillaan mikä minun lapsen mielestä on tuskaista ja ahdistavaa....
Oliko kyse tuosta? Vaiko ehkä siitä, että lapsesi sinitarraleikki häiritsi muita ja koko oppituntia? Vanhemmat eivät aina tajua, että joskus joku harmiton juttu (sinitarra, lelu) saattaa todella aiheuttaa koko muulle luokalle ongelmia. Siellä tunnilla kun kaikilla on oikeus oppia.
Adhd:lle löytyy kyllä välineitä, jotka helpottavat oppituntia (tyynyt, stressilelut), mutta kaikki ei sovi kaikille, ts. apuväline ei saa muuttua leikkivälinerksi, jolla häiritään opetusta ja muiden työskentelyä.
Sietämättömän monien opettajien ammattitaito on niin huono, että heitä häiritsee kaikki ei-tavallinen. Että hiljaa istuminen on tärkeämpi tavoite kuin oppiminen. Että arvosanatkin annetaan sen istumisen perusteella.
Ja perinteisesti kasvaneet vanhemmat -joilta puuttuu tutkimukseen perustuva ymmärrys oppimsesta ja aivoista - uskovat tähän, tukevat sitä ja jopa vastivat sitä.
Lasta kiusataan pehmolelun takia ja vanhempi vaatii, että kiusaamisen on jatkuttava. Maailma on mielenkiintoinen.
Meillä ostettiin vastaavassa tilanteessa reppuun mahtuva pikkupehmo, jota ei nähnyt ope eikä kaverit, mutta jota saattoi tarvittaessa vähän rapsutella tai rutistaa. Lopulta lapsi itse kertoi ylpeänä, että ei ollut koko viikkona tarvinnut pehmosta hakea turvallisuuden tunnetta. Pari vuotta se kuitenkin kulki repun pohjalla mukana senkin jälkeen, tiukkojen päivien varalta ja henkisenä tukena.
Ehkä joku jättinalle voi olla koulussa hankala, mutta pehmoja on monenlaisia ja -kokoisia. Neuvotellen pääsette varmasti kaikkia tyydyttävään lopputulokseen.
Mihin lapsi sitä tarvitsee? Mitä hän sillä koulussa tekee? Mitä lapsi itse sanoo, kun häneltä kysytään miksi pehmon pitää mukana olla? Onko lapsella ystäviä koulussa? Onko pehmo aina kädessä/lähellä/näkyvissä, myös tunneilla, välkillä ja ruokailussa? Onko lapsella mielikuvitusystäviä? Onko pehmo sellainen vai mitä se edustaa lapselle? Tuoko se turvaa vai onko leikkivälineenä vai näperteleekö lapsi sitä? Onko pehmo kotonakin lapsella koko ajan?
Vähän enemmän tietoa pitäisi saada.
Opettaja kertoi varmasti perustelut asialle. Mitä ne ovat?
Miksi ap aloitat keskustelun, jos et viitsi kommentoida sitä?
Täällä ollaan , kävin vauvan kanssa kaupassa ja lenkitin samalla koiran :)
Lapsella roikkuu repussa kiinni niitä pieniä reppumaskotteja, mutta eivät riitä. Vaihtelee aina minkä pehmon ottaa mukaan ja pitää sitä sylissä tunnilla. Ennen piti välitunneillakin, mutta kun kuulemma naurettiin niin lopetti. Luokkakaverit siis eivät nauraneet, vaan normiluokkien oppilaat. Lapsella on adhd, lieviä asperger-piirteitä ja aistilyliherkkyyttä, aikoinaan koulun käyntiä oltiin lykkäämässä vuodella kun taidot olivat niin paljon jäljessä ikätasoon nähden, lääkitys kuitenkin paransi jonkin verran tuloksia joten aloitti koulun normaalisti. Mukautettu opetus, pienryhmä ( 6 oppilasta).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsella roikkuu repussa kiinni niitä pieniä reppumaskotteja, mutta eivät riitä. Vaihtelee aina minkä pehmon ottaa mukaan ja pitää sitä sylissä tunnilla. Ennen piti välitunneillakin, mutta kun kuulemma naurettiin niin lopetti. Luokkakaverit siis eivät nauraneet, vaan normiluokkien oppilaat. Lapsella on adhd, lieviä asperger-piirteitä ja aistilyliherkkyyttä, aikoinaan koulun käyntiä oltiin lykkäämässä vuodella kun taidot olivat niin paljon jäljessä ikätasoon nähden, lääkitys kuitenkin paransi jonkin verran tuloksia joten aloitti koulun normaalisti. Mukautettu opetus, pienryhmä ( 6 oppilasta).
Ap
No eiköhän tuossa tilanteessa kannata luottaa ihan siihen opettajaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eiköhän tuossa tilanteessa kannata luottaa ihan siihen opettajaan.
Miksi kannattaisi luottaa opettajaan - opettaja kuitenkin tietää ja välittää lapsesta ja hänen kehityksestään tai tarpeistaan minimaalisen vähän verrattuna vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Puhu lapsen kanssa että kun menee kolmoselle niin....
Osta reppuun kiinnitettävä maskotti
Viimeistään, kun menee lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ne geenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adhd:lle löytyy kyllä välineitä, jotka helpottavat oppituntia (tyynyt, stressilelut), mutta kaikki ei sovi kaikille, ts. apuväline ei saa muuttua leikkivälinerksi, jolla häiritään opetusta ja muiden työskentelyä.Sietämättömän monien opettajien ammattitaito on niin huono, että heitä häiritsee kaikki ei-tavallinen. Että hiljaa istuminen on tärkeämpi tavoite kuin oppiminen. Että arvosanatkin annetaan sen istumisen perusteella.
Ja perinteisesti kasvaneet vanhemmat -joilta puuttuu tutkimukseen perustuva ymmärrys oppimsesta ja aivoista - uskovat tähän, tukevat sitä ja jopa vastivat sitä.
Erityisopet ne vasta erityisiä ovat. Aspergerlapsi aloitti koulun ja erityisopettaja ihmetteli, kun ei kahdessa viikossa saanut kontaktia lapseen?
Minä kyllä ihmettelin tätä opettajaa🤔
Ymmärrän ap sinua hyvin.