Ahdistaako muita kahvilassa käydessä se tilanne, kun
myyjä seuraa katseellaan valintatilanteessa, muiä otat?
Ite menen aivan lukkoon, ja hädissäni tilaan jotakin vaan.
Sama ruokakaupassa. Jos on hyllyttäjä just siinä kohalla, otan vaan jonkun ja harmittelen kotona että pitikin tämmönen ostaa vaikka olisin halunnu toisen.
Kommentit (17)
Kyl ahdistaa, samoin esim. Hesessä tai vastaavassa. Ja samoin jos törmään johonkin tuttuun, sitten se kaupassa käynti jotenkin menee ihan plörinäksi.
Muuten oon ihan normaali hyvissä töissä käyvä ihminen😁
Kyllä. Yleensä ottaen en voi keskittyä mihinkään, jos tiedän jonkun tuijottavan. Olen erityisherkkä.
Kyllä. Psykologinen lukko itellekki tuli terminä mieleen.
Ap
no se ahdistaa jos hyllyttäjä on juuri sen tuotteen edessä jonka haluaisin. Menen muualle hetkeksi ja palaan sinne uudestaan kun on poistunut.
Todella outo aloitus. Toivottavasti ap tajuaa itse, että tuo ei ole normaalia. Kuulostaa joltain yliujolta 12-vuotiaalta.
Kommenteista päätellen monelle riittää merkitykseksi elämälle se, että kokee olevansa uniikki lumihiutale.
On ärsyttävää jos kahvilassa myyjä tuijottaa kun yrittää valita jotakin. Ja kun hinnatkin on kalliit niin kai saa rauhassa valita.
Hesessä ja kaupassa olla valmiina tiedossa mitä ostaa tai kauppalista.
- ap
No välillä esim. kaupassa lihatiskillä, jos meen kattelee niitä ja myyjä tulee niin tuntuu että nyt pitää ostaa jotain :D yleensä lähen äkkiä pois ennenku myyjä ehtii paikalle.
Haha. Mua ärsytti Hulluilla Päivillä kosmetiikkaosastolla, kun siellä oli niiden kaikkien laatikoiden takana myyjä tuijottelemassa. Ymmärrän että niiden tehtävä oli vaan yrittää myydä niitä tuotteita, mutta mä en edes pystynyt tutkia minkään alelaarin sisältöä, kun vieressä joku tuijottaa koko ajan. Enkä koe olevani erityisherkkä.
Ei ole ikinä ahdistanut moinen. Minullahan siinä tilanteessa on etulyöntiasema. Yritys tarvitsee myyntituloa ja minä potentiaalisena asiakkaana teen päätöksen ostanko vai lähdenkö toisaalle. Olen useamminkin poistunut ostamatta mitään, jos valikoima ei kiinnosta.
Valintamyymälä tarkoittaa että voit valita mitä ostat.
Myöskin, keskity siihen mitä teet. Sinun ei tarvitse etsiä hyväksyviä katseita.
Sori ap mut luin aloituksen miehelleni ääneen ja alettiin nauramaan. Tää kuulostaa kyllä ihan joltain jurojen suomalaisten ongelmalta.... ei voida sanoa hyllyttäjälle että anteeks, otan tuon ketsupin tuosta.
Ei ole koskaan tullut sellaista oloa. Katson rauhassa niin kauan, kunnes olen valinnut. Eihän kenenkään mielestä pidä valita mitään supernopeasti, paitsi jos takana on pitkä jono. Miksi ihmeessä myyjät haluaisivat sinun valitsevan ostoksesi nopeasti? Sulla on varmaan taustalla tuossa jokin sellainen psykologinen juttu, jonka lukko pitäisi avata.