Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Vierailija
11.04.2019 |

Mies ei osallistu kotitöihin. Lopetin sitten itsekin noin viikko sitten suurimmaksi osaksi kotitöiden tekemisen. Tiskit laitan koneeseen ja pois ja teen ruoan. Pesen pyykit ym. välttämätöntä. Mies kommentoi, että täällä on sotkuista. Kun juttelemme kotitöistä, hän sanoo ettei aio niitä tehdä. Kun tulee hänen vieraitaan niin silloin kyllä siivoaa ja vaatii minuakin. Olen nyt parin vuoden ajan tehnyt lähes kaikki kotityöt ja hoitanut lapsen ja nyt vaan alkoi tuntumaan ettei kiinnosta tälläinen järjestely. Olemme kyllä jutelleet tästä tasaisin väliajoin. Välillä mies sanoo, että jatkossa osallistuu enemmän. Ja välillä taas ettei edes aio. Välillä mietin pitäisikö muuttaa lapsen kanssa pois. Toista lasta en miehen kanssa voi tehdä. Mies haluaisi ja oli se minunkin toive. Mutta nyt kun näin mikä on miehen asenne, niin lapsi jää meidän ainoaksi. Aloitan työt pian ja varmasti säästän rahaa. Ehkäpä jo puolen vuoden päästä on sen verran säästössä, että voin muuttaa ja ostaa huonekaluja yms. ja maksaa takuuvuokran. Aivan älytöntä, että perhe rikkoutuu kotitöiden takia. Mutta mielestäni käy selväksi miten vähän mies kunnioittaa minua ja ei välitä jaksamisestani paskaakaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi käsittää tuota asennetta. Perheessä kaikki on vastuussa kotitöistä. Mä en helpolla ehdota eroa mutta miettisin haluaisinko kasvattaa lastani tuollaisessa ympäristössä? Hmm. Onko miehellä esittää sitten ratkaisua miten kotityöt hoidetaan, kun ei ole reilua että ne jää yksin sinulle. Ostaako hän viikottain siivouspalvelua vai kuinka?

Vierailija
2/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

loisit miehen rahoilla kotona ja miehen pitäisi tehdä kotitöitä?

Vierailija
5/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi käsittää tuota asennetta. Perheessä kaikki on vastuussa kotitöistä. Mä en helpolla ehdota eroa mutta miettisin haluaisinko kasvattaa lastani tuollaisessa ympäristössä? Hmm. Onko miehellä esittää sitten ratkaisua miten kotityöt hoidetaan, kun ei ole reilua että ne jää yksin sinulle. Ostaako hän viikottain siivouspalvelua vai kuinka?

Hän ehdottaa, että teen itse vähemmän kotitöitä. Häntä ei häiritse. Kuitenkin jo viikon imuroimattomuus sai hänet ihmettelemään sotkuisuutta. Huom. ihmettelemään, ei tarttunut imuriin. Joskus kun sanon, että nyt sun vuoro imuroida, saattaa ehdottaa jos antaa mulle rahaa niin siivoanko hänen puolestaan. Pitäisi varmaan suostua, koska loppujen lopuksi minä imuroin ilman sitä rahaa. Hänen mielestään kun mulla on enemmän aikaa ja olen kotona niin kotityöt vaan kuuluu minulle. Ei hän kyllä lomillaan tee yhtään sen enempää. Kun kysyin, miten asiat menee kun aloitan työt. Hän vastasi, että silloin hänen pitää tehdä nykyistä enemmän kotitöitä. Saa nähdä.

Ap

Vierailija
6/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololoo!

Vierailija
7/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleva tekee enemmän kotitöitä, tietenkin. Vähemmän kuluja maksava tekee enemmän kotitöitä, tietenkin. Miksi naiset kuvittelevat, että kotityöt jakautuvat tasan mistään riippumatta? Jokainen kantaa oman kortensa kekoon, ja jos toisella on vähemmän rahaa kuin toisella, hän kompensoi sitä tekemällä muita töitä.

Vierailija
8/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

loisit miehen rahoilla kotona ja miehen pitäisi tehdä kotitöitä?

Ihan omilla rahoilla ja säästin jopa rahaa (8000e), että voin olla lapsen kanssa kotona hieman pidempään. Maksan puolet asumisesta ja omat laskuni kokonaan. Samoin lapsen vaatteet ja ruuat puoliksi. Omat ruoat maksan itse, meillä eri ruokavalio en syö miehen ruokia. Ja minähän lapsen hoidan ja kotityöt, en paljoa sohvaa kuluta. Siinä sulle loisimista hemmetin typerys.

Ap

Vierailija
9/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omillesi! Saat mielenrauhan, eikä kukaan ole vaatimassa ja "niskaan puhaltamassa".  Oma tupa, oma lupa.

Vierailija
10/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ikinå ymmärrä kuinka sottaisesti ihmiset asuu kun päivittäisiä kotitöitä ei jakseta tehdä. Tai mitä teillä niihin päivittäisiin kotitöihin kuuluu.

Vierailija
11/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo, että täällä on sotkuista. Minä totean, että vai niin. Mies sanoo, että pitäisi siivota. Minä sanon, että siivoa ihmeessä, jos siltä tuntuu.

Jos miehelle tulee vieraita, poistun ajoissa paikalta.

Vierailija
12/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ongelman huomaa ja jota sotku haittaa/ vaivaa, tarttuu toimeen ja alkaa siivoamaan. Tiskaamattomat tiskit, p*skanen läävä, likaset pyykit, jne. Voitte tehdä viikkoaikataulun, tai heittää noppaa.

Vierailija
13/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa viikkosiivouspäivä. Meillä on käytössä sellainen ja molemmat siivoavat sen pari tuntisen. Työnjakokin on edeltäkäsin sovittu siten että molemmat tekee vuorollaan kaikkia hommia. Kotona on siistiä, eikä asiasta tarvi neuvotella. Pyykkiä pestään vuoroviikoin.

Vierailija
14/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo, että täällä on sotkuista. Minä totean, että vai niin. Mies sanoo, että pitäisi siivota. Minä sanon, että siivoa ihmeessä, jos siltä tuntuu.

Jos miehelle tulee vieraita, poistun ajoissa paikalta.

Äijä!

Vierailija
15/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä ei vaan kumpaakaan ole luotu asumaan toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
16/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia olet vielä tuollaisen ukon kanssa??? Aiotko vielä viisi, kymmenen vai kaksikymmentäseitsemän vuotta katsella tuollaista sikaa ja ihmetellä vaan "kuin se nyt tuollainen on"?

Vierailija
17/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja kerran viikkoon kotiin. Perhettä ei kannattaisi hajottaa imuroinnista riitelyn takia.

Vierailija
18/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyä se, että mokasit ja nyt on tullut aika ottaa siitä todellista vastuuta ajattelemalla lapsen etua.

Vierailija
19/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa viikkosiivouspäivä. Meillä on käytössä sellainen ja molemmat siivoavat sen pari tuntisen. Työnjakokin on edeltäkäsin sovittu siten että molemmat tekee vuorollaan kaikkia hommia. Kotona on siistiä, eikä asiasta tarvi neuvotella. Pyykkiä pestään vuoroviikoin.

Olen ehdottanut. Mies sanoo, että siivoaa just silloin kun ehtii/haluaa/kokee tarpeelliseksi.

Ap

Vierailija
20/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars kirjoitti:

Minkä hemmetin takia olet vielä tuollaisen ukon kanssa??? Aiotko vielä viisi, kymmenen vai kaksikymmentäseitsemän vuotta katsella tuollaista sikaa ja ihmetellä vaan "kuin se nyt tuollainen on"?

En varmaankaan noin pitkään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme